اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

آخرین وضعیت جهانی شیوع ویروس کرونا

آخرین وضعیت جهانی شیوع ویروس کرونا
سازمان بهداشت جهانی و تقریباً همه دولت‌ها در کشورهای مختلف جهان سطح هشدارها را بابت شیوع ویروس کرونا از کشور چین به سایر نقاط جهان به بالاترین حد ممکن رسانده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به گزارش شبکه خبری تهران نیوز، التهاب جهانی به خاطر شیوع ویروس کرونا روز به روز در میان مردم کشورهای مختلف جهان بیشتر می‌شود. سازمان بهداشت جهانی و تقریباً همه دولت‌ها در کشورهای مختلف جهان سطح هشدارها را بابت شیوع ویروس کرونا از کشور چین به سایر نقاط جهان به بالاترین حد ممکن رسانده‌اند و اکنون ویروس کرونا با عبور از مرز کشورهای بلاروس ، نیوزیلند ، لیتوانی ، آذربایجان و هلند محدوده شیوع خود را به ۵۷ کشور افزایش داد و با ورود به نیجریه قاره آفریقا را نیز به طور جدی تهدید کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز, شبکه خبری تهران نیوز, شبکه خبری تهران نیوز,
در همین رابطه شبکه خبری یورونیوز گزارش داد که همزمان با افزایش شتابان شیوع ویروس کرونا در کشورهای چین، کره جنوبی و ایتالیا شمار مبتلایان به این ویروس از سطح جهان از مرز ۸۳ هزار نفر گذشت.
,
 
,
در همین حال تایید نمونه‌های ابتلا به بیماری ویروس کووید-۱۹ در قاره اروپا سرعت گرفته است ، به طوری که تعداد بیماران در آلمان و فرانسه با جهش مواجه شده و تعداد کشورهای درگیر این شیوع ویروس کرونا در این قاره به ۲۲ کشور رسیده است.
,
 
,
نمایشگاه سالانه بین المللی گردشگری برلین در سال ۲۰۲۰ به‌علت خطر شیوع ویروس کرونا لغو شد. این نمایشگاه سالانه به‌طور میانگین پذیرای ۱۶۰ هزار نفر در پایتخت آلمان است. این نمایشگاه قرار بود در روزهای هفتم و هشتم مارس برگزار شود.
,
 
,
از سوی دیگر در کشور سوئیس با افزایش نگرانی از شیوع این بیماری در بین همسایگانش اعلام کرد که نمایشگاه خودروی ژنو ، مسابقات فوتبال آخر هفته ، برگزاری کارناوال‌ها در سراسر این کشور و تمامی رویدادهای عمومی یا خصوصی در ابعاد بزرگ را لغو کرده است. همچنین دولت سوئیس دیروز ۲۸ فوریه ۲۰۲۰ با انتشار اطلاعیه‌ای هر گونه تجمع بیش از هزار نفر را در این کشور ممنوع کرد. این ممنوعیت با هدف پیشگیری از گسترش ویروس کرونا در سوئیس اعمال شده است. نمایشگاه خودروی ژنو یکی از مهمترین رویدادها در صنعت خودروسازی است که هر ساله در ماه مارس برگزار می‌شود و پذیرای بیش از ۶۰۰ هزار نفر از علاقمندان به خودرو از سراسر دنیاست.
,
 
,
اولیویه وران وزیر بهداشت فرانسه از ۱۹ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در فرانسه خبر داد و گفت: تاکنون ۵۷ نفر در فرانسه به این ویروس آلوده شده‌اند. وی تاکید کرد که این کشور به مرحله جدیدی از شیوع این بیماری وارد شده است و افزود: ویروس در کشور ما در حال انتشار است و ما باید از شیوع آن جلوگیری کنیم.
,
 
,
علاوه بر اینها سازمان جهانی بهداشت سطح تهدید جهانی ویروس کرونا را به «بسیار بالا» اعلام کرد. تدروس آدهانوم گِبریسیوس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت بعدازظهر جمعه گفت:«ما ارزیابی خود را از میزان خطر شیوع ویروس کرونا و ریسک ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در سطح جهان افزایش داده‌ایم.» او با بیان این که در حال حاضر ده‌ها پروژه کشف و تولید واکسن برای مقابله با ویروس کرونا در سطح جهان در حال اجراست، تصریح کرد که این پروژه‌ها و نیز تحقیقات برای شناسایی روش‌های درمانی بیماری کووید-۱۹ در حال پیشرفت است.
,
 
,
دولت آلمان هم با افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا به ۶۰ نفر، ستاد مقابله با بحران تشکیل داد. این ستاد روز جمعه درباره دستورالعمل جدید برگزاری برنامه‌ها و رویدادهای پرجمعیت مانند کنسرت‌های بزرگ یا نمایشگاه‌های بزرگ تصمیم گیری خواهد کرد. لیگ سراسری فوتبال آلمان نیز روز جمعه اعلام کرد، در این هفته از رقابت‌های بوندس‌لیگا هیچ مسابقه‌ای انجام نخواهد شد.
,
 
,
خودروسازی هیوندا پس از اعلام نتیجه مثبت آزمایش یکی از کارکنان این شرکت در کارخانه واقع اولسان کره جنوبی ، فعالیت این کارخانه را به حالت تعلیق درآورد. همچنین در ژاپن نیز مجموعه تفریحی دیزنی لند را که در نزدیکی توکیو قرار دارد به مدت دو هفته تعطیل کرد.
,
 
,
گفتنی است با تایید نخستین مورد ابتلا در نیجریه، ویروس کرونا پس از قاره‌های آسیا ، اروپا ، اقیانوسیه و آمریکا در آفریقا نیز در حال فراگیر شدن است. پیشتر برخی پژوهشگران احتمال داده بودند که به دلیل دمای بالاتر هوا در قاره آفریقا این ویروس چندان شیوع پیدا نکند ولی با تایید ورود آن به نیجریه، فرضیه آن دسته از محققانی تایید شد که معتقد بودند که عدم اعلام شیوع این ویروس در آفریقا بیشتر ناشی از ضعف خدمات پزشکی و درمانی در اکثر کشورهای این قاره است.
,
 
,
مصر و الجزایر نخستین کشورهای آفریقایی بودند که موارد ابتلا به ویروس کرونا را گزارش کردند.
 
,
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه