اخبار داغ

رئیس اتحادیه صادرکنندگاه استان زنجان:

دولت با جدیت جلوی نوسانات ارز را بگیرد/ صادرات کالا؛ با رعایت کامل موازین بهداشتی

دولت با جدیت جلوی نوسانات ارز را بگیرد/ صادرات کالا؛ با رعایت کامل موازین بهداشتی
رئیس اتحادیه صادرکنندگاه استان زنجان با تاکید براینکه بازار ارز دست عده‌ای از دلالان فرصت طلب افتاده است گفت: باید دولت با جدیت جلوی نوسانات ارزی را بگیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی رنگرونا در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به وضعیت صادرات اظهار کرد: در حال حاضر صادرات از مرز پاکستان و افغانستان انجام می‌شود و در این حوزه رعایت موازین بهداشتی به صورت جدی در نظر گرفته شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با تاکید براینکه صادرات از مرز این کشورها با گواهی‌های بهداشتی انجام می‌شود عنوان کرد: از مرز عراق نیز صادرات کالا اتفاق می‌افتد و روند صادرات به صورت رعایت موارد قرنطینه‌ای و بهداشتی کامل انجام می‌شود.

,

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان با اشاره به موضوع نوسانات ارزی در کشور ابراز کرد: متاسفانه نوسانات ارزی موضوع صادرات را با چالش مواجه کرده و متاسفانه دولت این موضوع را جدی نمی‌گیرد.

,

وی با بیان اینکه دلالان در حوزه ارز جولان می‌دهند افزود: بازار ارز دست عده‌ای از دلالان افتاده در حالی که دولت می‌تواند به راحتی بازار را کنترل کند.

,

رنگرونا تاکید کرد: دولت در گذشته ثابت کرده که این توانایی را دارد که بازار ارز را به راحتی کنترل کند و درخواست بخش خصوصی و صادرات کنندگان از دولت این است که به بازار ارز به صورت جدی ورود کند.

,

وی بیان کرد: متاسفانه عدم برخورد دولت با سودجویان بازار ارز باعث شده که یک شبه یک حجم بسیار عمده‌ای بر نرخ ارز اضافه شود و درصد بالایی از ارزش پول کشورمان سقوط کند.

,

رئیس اتحادیه صادرکنندگاه استان زنجان با بیان اینکه صادرکنندکان ارز خود را در سامانه نیما ثبت می‌کنند افزود: مشکلی در عرضه ارز وجود ندارد و عرضه و تقاضا در سامانه نیما با هم همخوانی می‌کند.

,

وی بیان کرد: نوساناتی که در بازار ارز ایجاد شده توسط دلالان انجام می‌شود و خیلی‌ها از این روند سود می‌برند و این دلال‌ها هستند که جولان می‌دهند.

,

رنگرونا بیان کرد: براساس تجربه ثابت شده که دولت هر وقت اراده کند دلالان را از بازار ارز حذف می‌کند و اگر این کار را انجام ندهد ممکن است دولت هم از این وضعیت می‌خواهد استفاده کرده تا چاله‌چوله‌ها بودجه‌ای خود را با این روش پر کند.

,

وی با تاکید براینکه انتظار فعالین بخش خصوصی این است که دولت به جدیت ورود کرده و با دلالان ارزی که تعداد آنها هم زیاد نیست به شدت برخورد کند افزود: این افراد معدود با بالا و پایین کردن نرخ ارز و به بهانه پر کردن جییب‌شان با ارزش پول ملی کشورمان بازی می‌کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه