اخبار داغ

منتخب جوان تبریز مطرح کرد؛

پارادوکس‌های تحقق بودجه و مدیریت در وزارت نفت

پارادوکس‌های تحقق بودجه و مدیریت در وزارت نفت
متفکرآزاد معتقد است: اگر نماینده واقعا نماینده باشد روی صندلی عادی هم اثرگذار خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج این روزها کمتر کسی است که نام روح الله متفکرآزاد را نشنیده باشد. جوان دهه شصتی که با کسب بیش از 105هزار رای پدیده انتخابات تبریز نام گرفت و با کمترین هزینه توانست به عنوان نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس یازدهم انتخاب شود. استادِ جوانِ دانشگاه تبریز که با پشتوانه اعتماد بالای صدهزار نفری به دنبال تغییر و تحول در مجلس است. متفکرآزاد اگرچه چراغ خاموش و به دور از حواشی وارد میدان شد اما کسب رای قاطع ثابت کرد که بدون هیاهو هم می‌توان اعتماد مردم را کسب کرد. وی با حضور سرزده در تحریریه آناج ضمن خداقوت به اهالی رسانه و خبرنگاران آناج به مسائل روز، برنامه‌ها و اهداف مجلس یازدهم پرداخت. متن این گفت‌وگو به شرح زیر می‌باشد؛

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

آناج: بابت حضور مجدد و سرزده در تحریریه سپاسگزاریم

,

نمودِ تجربه‌یِ موفقِ جوان‌گرایی در مجلس یازدهم

,

متفکرآزاد: من هم از شما و از مردم به خاطر اعتمادشان تشکر می‌کنم و خوشحالم که بدون جنجال و استفاده از فضاهای ناسالم توانستم برنامه‌های خود را معرفی کنم و امیدوارم لیاقت اعتماد مردم را داشته باشم و مردم هیچگاه از رای‌ای که داده‌اند، پشیمان نشوند.

,

بنده نماینده مردم هستم، البته نه فقط کسانی که به من رای داده‌اند. نماینده تمام مردم خواهم بود و سوای گروه‌بندی‌های سیاسی بدنبال حل مشکلات خواهم رفت. امیدوارم تجربه جوانگرایی را به تجربه‌ای موفق تبدیل کنیم. بنده همچنین در مسائل ملی، بین‌المللی و بومی،منطقه‌ای اظهار نظر خواهم کرد و سعی می‌کنم حضور موفق داشته باشم.

,

آناج: بعنوان منتخب مجلس یازدهم، نظرتان درباره بودجه سال آینده چیست؟

,

پارادکس‌های تحقق بودجه و مدیریت در وزارت نفت

,

متفکرآزاد: به نظر می‌رسد، بودجه‌ی سال آینده دو،دوازدهم بسته خواهد شد و احساس این است که به خاطر کرونا و به جهت برگزاری انتخابات، همچنان دارای اشکال باقی مانده و اصلاح نشده و شاید بودجه اصلی99 به مجلس بعدی برسد. در شرایط فعلی، تحقق بودجه توسط دولت، مشکل خواهد بود و ما این مسئله را درک می‌کنیم اما بودجه اشکال اساسی دارد و تحقق درآمدی آن غیرممکن است. به طور مثال در بودجه، فروش یک میلیون بشکه نفت آورده شده که با مدیریت موجود در وزارت نفت امکان‌پذیر نیست و باید تحرکات فرادستی برای فروش این مقدار وجود داشته باشد.

,

فشار بر مردم حاصل بودجه‌ی کاذب

,

مجلس بعدی باید به تحقق بودجه‌ی واقعی کمک کند چون در غیراین صورت، دولت مجبور می‌شود به اقشار مردم فشار بیاورد و ما نباید اجازه‌ی چنین اقدامی را صادر کنیم. البته مجلس نباید به کلان بودجه و ساختارش دست بزند زیرا کار مجلس نوشتن بودجه نیست اما اگر به کلیات ایراد وجود دارد، باید بودجه به دولت بازگردانده شود. امیدوارم مجلس دهم در دوماه بعد از عید بودجه را اصلاح و نهایی کند در غیر این صورت دولت و مجلس آینده وارث بدهی‌ها می‌شوند.

,

, ,

درنهایت معتقدم که بودجه باید مبتنی بر واقعیات باشد و از جمله‌ی برنامه‌های بنده پیشنهاد طرحی با عنوان مناطق ویژه اقتصاد مقاومتی خواهد بود که این کار چندان هم زمان بر نیست. همچنین وزارت امور خارجه باید در این زمینه فعال شود.

,

آناج: جوّ حاکم بر نمایندگان استان در مجلس یازدهم را چطور می‌بینید؟

,

روایتی از جلسه‌ی امام جمعه تبریز با منتخبان استان

,

متفکرآزاد: در جلسه نمایندگان منتخب مجلس یازدهم با نماینده ولی‌فقیه در استان جو مثبت و همدلی حاکم بود که امیدوارم مجمع نمایندگان آتی به صورت پویا و فعال، پیگیر پروژه‌های ملی در آذربایجان‌شرقی باشند. خوشبختانه منتخبان مردم درگیر مسائل سیاسی و حزبی نیستند و در مورد منافع ملی و منطقه‌ای همدلی دارند. حس مثبتی بر این منتخبان حاکم است و به مردم این اطمینان را می‌دهم که در منافع و مصالح ملی و منطقه‌ای به هیچ عنوان سلایق سیاسی را دخالت نمی‌دهیم.

,

صندلی ساده و قدرتمند یک نماینده

,

در خصوص حضور در کمیسیون‌ها با توجه به تجربیات و تحصیلاتم فکر می‌کنم در سه کمیسیون "امنیت ملی و سیاست‌خارجی"، "آموزش و پژوهش" و همچنین "کمیسیون اجتماعی" موفق باشم. معتقدم در فضای مجلس هر نماینده باید کارآمدی خود را نشان دهد و فضای قدرت طلبی به مجلس نیاید؛ هر نماینده در صندلی خود می‌تواند نماینده قدرتمندی باشد حتی اگر صندلی‌اش یک صندلی عادی باشد اما تلاش خواهیم کرد تا صندلی‌های نمایندگان استان مرغوب باشند، البته اگر نماینده واقعا نماینده باشد روی صندلی عادی هم اثرگذار خواهد بود.

,

کرسی‌های مرغوب آذربایجان‌شرقی

,

بنده به هیچ وجه وارد فضای لابیگری کثیف نمی‌شوم و معتقدم نماینده تراز باید با عملکردها، خودش را به مردم ثابت کند. همان کاری که ما در انتخابات انجام دادیم. البته این رویکرد به معنای این نیست که منفعل خواهم بود، بلکه وارد بازی کثیف لابیگری نخواهم شد.

,

بعد از ورود به مجلس در دسترس مردم خواهم بود. سعی خواهم کرد دفتری قوی داشته باشم و خودم در میان مردم باشم و همچنین از ظرفیت‌های رسانه‌ای و مجازی استفاده کنم.

,

با کـرونا چه کنیم؟

,

آناج: سخن پایانی

,

متفکرآزاد: این روزها موضوع ویروس کرونا و شیوع این بیماری مطرح است. باید به سیستم بهداشت و درمان اعتماد کنیم و بدون ترس و واهمه، پیشگیری‌های لازم را انجام دهیم. در اینباره باید مراودات منطقه‌ای با کشورها را افزایش داده و خطری را که صادرات و تولید ما را تهدید می‌کند، کنترل کنیم که اقتصاد فلج نشود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه