اخبار داغ

چند نکته کرونایی؛

نوشیدن آب تأثیری در پیشگیری از ابتلا به کرونا ندارد/ شستشوی دست‌ها و ضدعفونی کردن سطوح، بهترین راه پیشگیری

نوشیدن آب تأثیری در پیشگیری از ابتلا به کرونا ندارد/ شستشوی دست‌ها و ضدعفونی کردن سطوح، بهترین راه پیشگیری
حتما شما هم در روزهای گذشته شنیده‌اید که نوشیدن آب می‌تواند از ابتلا به کرونا جلوگیری کند! این خبر مبنای علمی ندارد!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از مرآت، این روزها رسانه‌ها و تلویزیون ایران به طور ویژه به توصیه‌های بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا می‌پردازند. دیگر رسانه‌های جهان نیز می‌کوشند با آگاهی‌بخشی به مردم، از شدت شیوع ابتلا به این بیماری بکاهند. آن‌چه در ادامه می‌آید، توصیه‌ها و نکات ساده‌ای است که برخی رسانه‌های خارجی مطرح کرده‌اند و احتمالا بسیاری از آن‌ها را شنیده‌اید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

1.دست‌هایتان را حداقل به مدت 20 ثانیه بشویید! در شستشوی دست‌ها از آب و صابون استفاده کنید؛ برای ضدعفونی کردن دست‌ها از پدهای الکلی استفاده کنید. تمام سطح دستان خود را با پدهای الکلی ضدعفونی کنید و آن‌ها را به هم بمالید تا خشک شوند اما اگر الکل در اختیار ندارید حتما باید از صابون استفاده کنید.

,

2.حتما شما هم در روزهای گذشته شنیده‌اید که نوشیدن آب می‌تواند از ابتلا به کرونا جلوگیری کند! این خبر مبنای علمی ندارد! به این پیام‌ها دقت کنید:«روش پیشگیری از ابتلا به کرونا مرطوب نگه‌داشتن گلوست، اجازه ندهید گلوی شما خشک شود!» یا این پیام:«هروقت احساس کردید گلوی شما خشک شده، معطل نکنید، آب بنوشید؛ بزرگسالان 50 تا 80 سی‌سی و خردسالان 30 تا 50 سی‌سی.» به این پیام‌ها توجه نکنید! نوشیدن آب تأثیری در پیشگیری از ابتلا به کرونا ندارد.

,

3.سرماخوردگی‌ها معمولا با آبریزش بینی همراه هستند اما این، علامتی برای ابتلا به کرونا نیست. بنابراین اگر علائم سرماخوردگی را همراه با آبریزش بینی دارید، مضطرب نشوید؛ شما به احتمال زیاد به کرونا مبتلا نیستید.

,

4.هرچند هم که تمیز به برسند؛ شما باید به طور مرتب میز کار و سطوح آشپزخانه را ضدعفونی کنید.

,

5.در میان نوشیدنی‌ها، جوشانده عناب این روزها بیشتر به کار شما می‌آید. پژوهش‌های علمی ثابت کرده است که مصرف عناب می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن شما منجر شود. مصرف جوشانده عناب، محاسن دیگری هم دارد؛ مثلا کلسترول HDL خون را افزایش می‌دهد بدون آن که سطح کلسترول بد، LDL، در بدن افزایش پیدا کند. مطالعات همچنین نشان داده که عناب قادر است سطح تری‌گلیسیرید خون را کاهش دهد. بر این اساس، عناب احتمالا می‌تواند از بدن در برابر تصلب شرایین که جریان سالم خون را مختل می‌کنند، محافظت کند.

,

6.چای نعنا که در واقع دم‌کرده برگ‌های نعناست، در طب سنتی به عنوان یک نوشیدنی درمانی توصیه شده است. نعنا یک آنتی‌اکسیدان قوی است که فعالیت ضدمیکروبی و ضدویروسی دارد و در شرایط آزمایشگاهی نیز خواص ضدآلرژی آن به اثبات رسیده است. نعنا ضمن این که با خواص ضدالتهابی خود به تقویت ریه‌ها کمک می‌کند، در تسکین علائم سوءهاضمه و سندرم روده تحریک‌پذیر نیز خواص شناخته‌شده‌ای دارد.

,

7.عرق بید هم مثل نعنا خواص ضدالتهابی دارد و مصرف آن به تسکین درد کمک می‌کند. پزشکان سنتی، عصاره بید را برای بهبود درد مفاصل تجویز می‌کنند. بید در درمان التهاب‌های موضعی که همراه با تب و ضعف هستند، مفید است.

,

و نکته آخر این همه پزشکان و مسئولان توصیه می‌کنند این روزها در خانه بمانید! این توصیه را جدی بگیرید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه