اخبار داغ

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفتگو با دانا:

دریافت حکم رهبری برای بودجه 99 به پیشنهاد لاریجانی بود/ قرار نیست در مسیر جدید مجلس دور زده شود

دریافت حکم رهبری برای بودجه 99 به پیشنهاد لاریجانی بود/ قرار نیست در مسیر جدید مجلس دور زده شود
محمد حسینی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: با توجه به اینکه در شرایط فعلی نمی توانستیم از الگوی بودجه سال قبل استفاده کنیم و همچنین امکان برگزاری جلسات مجلس به صورت گسترده نبود، لاریجانی چنین پیشنهادی را به نمایندگان داد ولی رای گیری درباره اینکه نظر نمایندگان پرسیده شود صورت نگرفت.
[

محمد حسینی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص جزئیات حکم حکومتی رهبر انقلاب برای ارسال مصوبه کمیسیون تلفیق به شورای نگهبان اظهار داشت: آریالای لاریجانی با نمایندگان صحبت کرد و پیشنهاد داد که با توجه به شرایط کشور و مجلس، مصوبه کمیسیون تلفیق را به عنوان مصوبه مجلس قلمداد کرده و برای تصویب به شورای نگهبان ارسال کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه اصل 85 نمی تواند بودجه را به صورت یک شوری کند عنوان کرد: از این جهت که نمی توانستیم بودجه را با اصل 85 تصویب کنیم نیازمند قانون جدید و یا مجوزی از سوی رهبر انقلاب بودیم که اقای لاریجانی این دستور را از مقام معظم رهبری دریافت کردند.

,

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در ادامه افزود: تأکید ما این بود که تنها مصوبه کمیسیون تلفیق و نه چیز دیگری به شورای نگهبان ارسال شود از همین جهت جلساتی برگزار شده و اصلاحاتی بر روی بودجه 99 صورت گرفته و مصوبه کمیسیون تلفیق به عنوان مصوبه کل مجلس به شورای نگهبان ارسال شد.

,

حسینی همچنین تصریح کرد: این اقدام مانع ایجاد اصلاحات جدید بر روی مصوبه بودجه نخواهد بود و به محض شروع کار مجلس در سال جدید، مجلس می تواند مصوبه کمیسیون تلفیق و شورای نگهبان را بازنگری و همچنین در صورت لزوم اصلاحاتی روی آن انجام بدهد.

,

وی در ادامه افزود: این کمکی به مجلس یازدهم نیز هست و مجلس بعدی بعد از روی کار آمدن دیگر دغدغه بودجه سال را نخواهد داشت و در نهایت در مرداد ماه می تواند بودجه را اصلاح کند؛ این اقدام به خاطر این بود که کشور در شرایط سخت بدون بودجه نباشد.

,

عضو کمیسیون برنامه و بودجه  در پاسخ به این سوال که چرا بودجه به صورت چند دوازدهم اجرا نشد هم گفت: با توجه به اینکه در شرایط فعلی نمی توانستیم از الگوی بودجه سال قبل استفاده کنیم و همچنین امکان برگزاری جلسات مجلس به صورت گسترده نبود، لاریجانی چنین پیشنهادی را به نمایندگان داد ولی رای گیری درباره اینکه نظر نمایندگان پرسیده شود صورت نگرفت.

,

حسینی با تأکید بر این مساله که قرار نیست در این مسیر مجلس دور زده شود گفت: ظاهراً نظر کسانی که در آن جلسه حضور نداشتند هم به صورت تلفنی پرسیده شده است البته همواره در سال های مختلف لایحه بودجه زمانی که در کمیسیون تلفیق تصویب می شد، با اختلاف چند درصدی در صحن علنی مجلس نیز تصویب می شد و همین مساله مبنای طرح چنین پیشنهادی قرار گرفت.

,

سیده راضیه طاهریان

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه