اخبار داغ

مدیرکل زندانهای کردستان:

زندانهای استان در برابر ویروس «کرونا» ایمن سازی شده است

زندانهای استان در برابر ویروس «کرونا» ایمن سازی شده است
مدیر کل زندان های استان کردستان گفت: پیرو تاکیدات ریاست محترم سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور دکتر جهانگیر در جلسه ویدئو کنفرانس با مدیران کل زندانهای سراسر کشور در خصوص اقدامات پیشگیرانه در مقابله با ویروس کرونا، لذا در تمامی زندانهای استان و در اقدامی عاجل و برنامه ریزی شده تمامی نیروها بالاخص کارکنان حوزه بهداشت و درمان بسیج شده و اقدامات پیشگیرانه را در سریع ترین زمان ممکن اجرایی نمودند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فتحی مدیرکل زندانهای استان کردستان در گفتگو با کُردتودی، از انجام تمامی اقدامات پیشگیرانه در مقابله با ویروس کرونا در مراکز اصلاحی و تربیتی سطح استان خبر داد و گفت: پیرو تاکیدات ریاست محترم سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور  دکتر جهانگیر در جلسه ویدئو کنفرانس با مدیران کل زندانهای سراسر کشور در خصوص اقدامات پیشگیرانه در مقابله با ویروس کرونا، لذا در تمامی زندانهای استان و در اقدامی عاجل و برنامه ریزی شده تمامی نیروها بالاخص کارکنان حوزه بهداشت و درمان بسیج شده و اقدامات پیشگیرانه را در سریع ترین زمان ممکن اجرایی نمودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،, کُردتودی,

وی توجه به اقدامات پیشگیرانه در اماکن عمومی به ویژه زندانها را بسیار ضروری قلمداد نمود و گفت: یکی از مهمترین رسالت های سازمان زندانها حفظ کرامت انسانی مددجویان می باشد که در این راستا می طلبد توجه به این مراکز حساس در حوزه های مختلف به ویژه بهداشت و درمان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. 

,

مدیرکل زندانهای کردستان با تاکید بر این موضوع که زندانهای استان در برابر ویروس کرونا ایمن سازی شده است گفت: مسئولین زندانهای کشور به محض اطلاع از ورود این بیماری به کشور، با تشکیل جلسات متعدد، اقدامات لازم در جهت پیشگیری از شیوع این بیماری خطرناک به زندانها را اجرایی نمودند. 

,

فتحی در ادامه سخنان خود با بیان این موضوع که خوشبختانه تا به حال هیچ مورد مشکوکی از مبتلا شدن پرسنل، سربازان و زندانیان استان به ویروس کرونا مشاهده و گزارشی نشده است گفت : از جمله اقدامات پیشگیرانه ی صورت گرفته در زندانهای استان می توان به نصب بنرهای آموزشی، توزیع  بسته های بهداشتی در میان جامعه هدف، آموزش و اطلاع رسانی در خصوص راه های پیشگیری از کرونا، ضدعفونی کردن روزانه خوابگاه های زندانیان و سربازان در بازه زمانی سه مرتبه در طول روز، گندزادایی سطوح،دستبندها و اتومبیل های اعزام و آشپزخانه ها و ... اشاره نمود. 

,

این مقام مسئول از قرنطینه شدن زندانیان جدید الورود تا اطمینان کامل از سلامتی آنان خبر داد و خاطرنشان کرد: زندانیان جدیدالورود نیز به محض پذیرش، از سوی پزشکان مستقر در زندان به طورکامل معاینه شده و پس از نگهداری به مدت دو هفته در واحد قرنطینه و اطمینان کامل از عدم ابتلای آنان به بیماری، به خوابگاه ها هدایت می شوند.  

,

فتحی عضو شورای قضائی استان، محدود کردن ملاقات حضوری زندانیان را در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا دانست و بیان نمود: از آنجائیکه حفظ سلامت زندانیان جزئی از حقوق شهروندی آنان می باشد لذا  انجام ملاقات های حضوری خانواده¬ها تا گذر از این شرایط صرفاً با هماهنگی های لازم و با تدابیر بهداشتی، به ملاقات های کابینی محدود می شود. 

,

مدیرکل زندانهای کردستان با تقدیر و تشکر ویژه از تعامل و همکاری موثر رئیس کل دادگستری و مسئولین قضائی استان در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در زندانها اظهار داشت: خوشبختانه قضات و مسئولین قضائی کردستان اقدامات پیشگیرانه بسیار خوبی از جمله اعطای حداکثری مرخصی به مددجویان واجدالشرایط و همچنین به تعویق انداختن برخی مجازات های حبس و ... را به کار گرفته اند تا به این ترتیب با کاهش جمعیت کیفری زندانها بتوان به بهترین شکل ممکن پیشگیری های لازم در مقابله ی با این بیماری اپیدمی صورت گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه