اخبار داغ

به همت دفتر ادبیات پایداری حوزه هنری فارس؛

«خاطرات رزمندگان کلیمی شیراز» به بازار کتاب می‌آید

«خاطرات رزمندگان کلیمی شیراز» به بازار کتاب می‌آید
مصاحبه‌های خبرنگار شیرازی با رزمندگان کلیمی شیراز در دفاع مقدس در سال پیش رو توسط انتشارات سوره مهر وابسته به حوزه هنری انقلاب روانه بازار کتاب خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شیرازه، مجموعه خاطرات رزمندگان کلیمی شیراز در هشت سال دفاع مقدس در سال پیش رو منتشر و روانه بازار کتاب خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه,

سعید دهقانی خبرنگار شیرازی، گردآورنده این مجموعه خاطرات در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح اولیه این کتاب اواسط سال جاری توسط دفتر ادبیات پایداری حوزه هنری فارس به بنده پیشنهاد شد. پس از ماه‌ها بررسی و پژوهش و همچنین مصاحبه‌ با رزمندگان کلیمی شیراز که در دفاع مقدس حضور داشتند روند تکمیل این پروژه را سپری کردم.

,

این پژوهشگر و فعال فرهنگی در ادامه افزود: آنچه که در این طرح تحقیقاتی بسیار اهمیت دارد این است که تعدادی از این رزمندگان در ده شصت سرباز بوده‌اند و به این دلیل در خط مقدم جبهه حضور داشته‌اند، اما مهمتر از آن این است که برخی از اعضای جامعه کلیمیان شیراز در آن سال‌ها به صورت کاملا داوطلب هر هشت سال جنگ را در جبهه حضور داشته‌اند. یکی از این افراد زنده‌یاد دکتر «میرزا قیام» بوده است که به عنوان پزشک معالج در دوره جنگ تحمیلی در خط مقدم جبهه حضور داشته است.

,

دهقانی با اشاره به این که خانواده دکتر قیام به ویژه فرزند آن مرحوم، پیمان قیام در تمام مراحل این طرح من را همیاری کرده‌اند، بیان کرد: پیمان قیام که هم‌اکنون یکی از فعالان فرهنگی جامعه کلیمیان شیراز است، تاثیر بسزایی در نگاه داشتن ارزش‌های دفاع مقدس و میهن‌پرستی در جامعه کلیمیان شیراز داشته است. وی پیشتر عضو هیئت مدیره انجمن کلیمیان شیراز بوده است اما متاسفانه این روزها ایشان از داشتن سمت‌های اجرایی محروم است.

,

«خاطرات رزمندگان کلیمی شیراز» به بازار کتاب می‌آید

, «خاطرات رزمندگان کلیمی شیراز» به بازار کتاب می‌آید, «خاطرات رزمندگان کلیمی شیراز» به بازار کتاب می‌آید,

این خبرنگار فرهنگی شیراز در ادامه به نقش جامعه کلیمیان شیراز در انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: آنچه که نقش جامعه کلیمیان شیراز را پررنگ‌تر می‌کند، حضور آن‌ها در انقلاب اسلامی بوده است. در سال‌های منتهی به انقلاب چهره‌های شاخصی نظیر «نجات بهداد»، «بیژن شهروان» و مرحوم سلیمانی، با تشکیل یک کمیته با سایر هموطنانشان همپا و هم‌آهنگ شدند. بخشی از این کتاب نیز به آن سال‌ها اختصاص دارد.

,

این پژوهشگر تاریخ معاصر در انتها گفت: این طرح تحقیقاتی که به نوعی تاریخ شفاهی محسوب می‌شود، با همکاری دفتر امور ادیان توحیدی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و همچنین انجمن کلیمیان شیراز مراحل پایانی خود را طی می‌کند. انتشارات سوره مهر وابسته به حوزه هنری انقلاب نیز آن را در خردادماه سال آینده روانه بازار کتاب خواهد کرد.

,

انتهای پیام/

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه