اخبار داغ

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان:

۶۰ نهالستان مجوزدار در آذربایجان غربی فعال است

۶۰ نهالستان مجوزدار در آذربایجان غربی فعال است
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: کشاورزان قبل از خرید نهال از سلامت نهال اطمینان حاصل کرده و نهال مورد نیاز خود را صرفا از نهالستان های مورد تایید کمیته فنی نهال استان تهیه کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز، اکبر کرامتی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۶۰ نهالستان در آذربایجان غربی مجوز فعالیت از سازمان جهاد کشاورزی را دریافت کرده اند که در حال حاضر ۴۶ واحد از این نهالستان ها، نهال آماده فروش برای باغداران استان را دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، افزود: این نهالستان‌ها علاوه بر تامین نهال‌های مورد نیاز باغداران استان، بخشی از نهال‌های تولیدی خود را برابر ضوابط قرنطینه و بهداشت گیاهی به سایر استانهای کشور فرستاده و قسمت زیادی را نیز به کشورهای عراق و جمهوری آذربایجان صادر می‌کنند.

,

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، گفت: این نهالستان‌ها در تولید ارقام مختلف نهال‌هایی با پایه بذری و پایه‌های رویشی درختان دانه‌دار از جمله سیب، گلابی و درختان هسته‌دار مانند هلو، شلیل، گیلاس، آلبالو و بادام با تولیدکنندگان برتر کشور رقابت دارند.

,

وی، خاطرنشان کرد: کشاورزان در خرید نهال به برچسب و لیبل نهال دقت کرده و نهال خود را با فاکتور رسمی از محل نهالستانهای مجوز دار تهیه کنند.

,

کرامتی، افزود : تهیه هرگونه نهال از مراکز غیرمجاز و دپو شده علاوه بر عدم اطمینان از اصالت پایه و پیوندک می تواند در بلند مدت هزیده های مازاد بر باغدار تحمیل کرده و هدف نهایی حاصل نشود.

,

وی، بیان داشت: افراد در جابه جایی نهال از استان به سایر استانها با مراجعه به مدیریت حفظ نباتات استان نسبت به اخذ گواهی بهداشت نباتی افدام کنند.

,

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، ادامه داد: در ایام تعطیلات عید نوروز در کلیه گمرکات استان همکاران قرنطینه نباتی مدیریت حفظ نباتات جهت ارائه خدمات در قالب صادرات ، واردات و ترانزیت محموله های کشاورزی در آماده باش کامل هستند و حضور مستمر خواهند داشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه