اخبار داغ

اینجا هم زندگی جریان دارد/ نمایی نزدیک از سربازان خط مقدم مقابله با کرونا

اینجا هم زندگی جریان دارد/ نمایی نزدیک از سربازان خط مقدم مقابله با کرونا
گذر از راهروهای باریک بیمارستان توحید سنندج را که طی می کنم به ترس و اضطرابم افزوده می شود شاید انقدر از ترس این بیماری گفتند که قدم به قدم هایم بر شدت اضطرابم افزوده می شود، پله ها را که طی می کنم خانمی پرستار حدود 40 ساله با رویی خوش و چشمانی زیبا...
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی،  با اعلام رسمی اینکه کرونا آمد و علاوه بر درجه ی بالای سرایت، ظاهراً درمانی هم ندارد، همین مطلب کافی بود تا مردم در ترس و اضطراب ناشی از ابتلا به این بیماری قرار گیرند، اما در این میان فرشتگان سفید پوش در دل این بیماری قرار گرفتند و همچون مادری دلسوز بدون هیچ واهمه ای به عنوان سربازان خط مقدم با این ویروس اوضاع سختی را تجربه می کنند اما باز هم با جان و دل در حال مراقبت از این بیماران هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

بدون تردید مراقبت از بیماران و التیام دردهای آنها در مراکز درمانی اگرچه حرفه‌ای سخت و مشقت‌بار است اما انجام این رسالت در قبال افرادی که به ویروس جدید، ناشناخته و خطرناک کرونا  مبتلا شده و یا حداقل مشکوک به این بیماری هستند، سخت تر و دشوارتر به نظر می‌رسد، با این حال پرستاران بیمارستان توحید سنندج همانند سایر همقطاران خود در دیگر نقاط کشور همچون فرشته‌ای با آغوش باز برای التیام بخشی به این بیماران تلاش می‌کنند.

,

, ,

گذر از راهروهای باریک بیمارستان توحید سنندج را که طی می کنم به ترس و اضطرابم افزوده می شود شاید انقدر از ترس این بیماری گفتند که قدم به قدم هایم بر شدت اضطرابم افزوده می شود، پله ها را که طی می کنم خانمی پرستار حدود 40 ساله با رویی خوش و چشمانی زیبا که با خستگی چشمهایش ما را مهمان زیبای نگاهش می کند به استقبالمان می آید، روپوشی آبی و دستکش هایی که از دور دستش را برایمان تکان می دهد و می گوید خوش آمدی...

,

, ,

نمای نزدیک از سربازان خط مقدم مقابله با کرونا

, نمای نزدیک از سربازان خط مقدم مقابله با کرونا,

با هم به گفتگو نشستیم و از خودش برایم می گوید؛ در روزهای ابتدایی شیوع این ویروس استرس و نگرانی خاصی به سبب سرایت احتمالی ویروس از بیماران به آنها به خاطر برخی کمبودها مانند ماسک، لباس مخصوص و اقلام و تجهیزات ضدعفونی کننده بود اما با گذشت زمان و رفع بیشتر کمبودها، این نگرانی از بین رفته‌است.

,

فاطمه زارع که 18 سال سابقه فعالیت پرستاری دارد، افزود: حتی خانواده‌های ما نیز نگران بوده و هستند که مبادا ما ویرس کرونا را از بیماران به اعضای خانواده منتقل کنیم با این حال با سپری شدن روزهای سخت آغازین، اکنون شرایط عادی شده و همکاران با روحیه بالا درحال خدمات رسانی به افراد بستری شده در بیمارستان هستند.

,

, ,

وی اضافه کرد: در روزهای ابتدایی شیوع این ویروس، افراد مشکوک به این بیماری یا بیماران با سندروم شدید تنفسی و همراهان آنها نیز با مشاهده شرایط بیمارستان و برخی کمبودها آرام و قرار نداشتند و بعضا نسبت به پرستاران پرخاش می‌کردند اما بتدریج و با رفع کمبودها و بهبود شرایط رسیدگی‌، به آرامش رسیده و اکنون رفتار بسیار خوبی با پرسنل دارند.

,

وی اضافه کرد: شغل پرستاری سخت است چون با جان و سلامت بیماران سر و کار داریم اما چون خودمان با عشق و علاقه این رشته را انتخاب کرده‌ایم، باید در همه شرایط بویژه در روزهای سخت با احساس مسوولیت و وجدان‌کاری به وظایف محوله خود عمل نماییم.

,

, ,

در ادامه خانمی 47 ساله با عینکی بر چشم و با خنده کنارمان آمد، اینجا همه روپوش آبی بر تن دارند اما با اینکه همه مثل هم هستند اما نگاه های مهربانانه شان بیماری و ترس را از دل انسان می ربوینند؛ 

,

, ,

هیچ نگرانی بابت انتشار و یا انتقال این ویروس به اعضای خانواده نداریم

, هیچ نگرانی بابت انتشار و یا انتقال این ویروس به اعضای خانواده نداریم,

پور اسدی با ۲۰ سال سابقه کار یکی از پرستاران این بخش بود و از کاهش صدمات ناشی از ویروس در شرایط رعایت نکات ساده بهداشتی خبر داد.

,

وی عنوان کرد: ما در این مدت به صورت شیفتی با همکاران نوبت خود را عوض میکنیم و در زمان استراحت به منزل برمی گردیم و هیچ نگرانی بابت انتشار و یا انتقال این ویروس به اعضای خانواده نداریم چرا که تنها با رعایت ساده ترین موارد بهداشت فردی ویروس کنترل شده و غیرقابل انتقال است.

,

خانم پوراسدی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اجباری بودن شیفت های بخش کرونا عنوان کرد: تا کنون هیچ اجباری برای حضور در بیمارستان به ما نشده و تمام و کمال با میل و رضایت خودمان در شیفت ایستاده ایم تا ویروس را ریشه کن کنیم.

,

وی بیان کرد: ما با رصایت خودمان اینجا هستیم و تا ریشه کن کردن ویروس همچنان ایستاده ایم و ترس و ابایی از هیچ خدمتی با مردم نداریم.

,

 وی ادامه داد: این ویروس قابل مشاهده نیست اما متاسفانه قدرت ماندگاری بالایی هم دارد که همین امر انتشار و گسترش ان را بیشتر می کند و از مردم تقاضا داریم دست،صورت،چشم، دهان و بینی که راههای ورود هستند را در روز چند بار بشویند و به محض ورود به منزل کفش و لباس های خود را با وسایل بهداشتی در اختیار ضد عفونی کنند تا این ویروس سریعتر از بین برود.

,

 پور اسدی از رسانه‌های ارتباط جمعی و فعالان فضای مجازی نیز درخواست کرد تا تنها توصیه‌ها و هشدارهای مراقبتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را به مردم منتقل کنند و از انتشار اخبار غیر واقعی و کذب بشدّت پرهیز نمایند.

,

خستگی برایمان بی معنی شده است

, خستگی برایمان بی معنی شده است,

یکی دیگر از پرستاران که ما را دید جلو امد و با چشمانی گریان گفت: پدرم درست می گوید اصلا خدا معجزه کرده این روزها برای ما! باور می کنید؟ خستگی برایمان بی معنی شده است. یقین دارم اگر توکل خودمان و دعای خیر مردم نبود همان چند روز اول از پا افتاده بودیم. انشاالله این خطر از سر مردم ایران می گذرد.

,

, ,

فعالیت حدود 200 نفر کادر درمانی در بخش ویژه کرونا بیمارستان توحید سنندج

, فعالیت حدود 200 نفر کادر درمانی در بخش ویژه کرونا بیمارستان توحید سنندج,

رئیس بیمارستان توحید سنندج گفت: بخش ویژه کرونا در این بیمارستان با فعالیت مستمر حدود 200 نفر کادر درمانی هم اکنون به هموطنان خدمت رسانی می کنند.

,

دکتر صدیق جدیدالاسلام  در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهار کرد: کادر در خط مقدم مقابله با این بیماری هستند و با جانفشانی به هموطنان خدمت رسانی می کنند.

,

وی افزود: در بیمارستان توحید ظرفیت پذیریش 300 تا 400 مریض را در بخش ویژه کرونا داریم و هم اکنون 17 نفر بیمار مشکوک در این بخش بستری هستند.

,

جدید الاسلام اعلام کرد: حدود 200 نفر کادر درمانی در بخش های اورژانس تنفسی, ایزوله و قرنطینه شامل 150 پرستار, دو متخصص داخلی, 5 متخصص عفونی, 25 متخصص قلب به هموطنان مشغول خدمت رسانی هستند.

,

وی افزود: اگر لازم باشد کل بیمارستان برای مقابله با این بیماری بسیج می شود.

,

رئیس بیمارستان توحید سنندج خاطرنشان کرد: از مردم انتظار داریم که بهداشت فردی را رعایت کنند و از اجتماعات پرهیز کنند.

,

وی همچنین افزود: ملاقات بیماران هم ممنون است و از مردم می خواهیم که درخواست ملاقات نکنند و به بیمارستان ها برای ملاقات مراجعه نکنند.

,

ای کاش خطر ابتلا به این ویروس موذی نبود، ای کاش می شد ساعت ها در بخش قرنطینه نشست، ایثار و گذشت  پرستاران را تماشا کرد و تصویر گرفت و همه این خاطرات را در کتابی ماندگار به رشته تحریر درآورد تا بماند به یادگار... 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه