اخبار داغ

جهادگران کردستان به نبرد با کرونا رفتند/تولید روزانه 1500 لباس در کارگاه قرارگاه جهادی

جهادگران کردستان به نبرد با کرونا رفتند/تولید روزانه 1500 لباس در کارگاه قرارگاه جهادی
حدود دو هفته ای از ورود ویروس کوئید19 به کشور می گذرید، ویروسی که بخش عظیمی از نیروی کشور را درگیر خود کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  کُردتودی، کرونا، یا کوئید 19 ویروسی که خواه و ناخواه بخش عظیمی از فعالیت های کشور را مختل و بخش وسیعی را هم درگیر خود کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،, کُردتودی,

در روزهای آغازین شروع ورود این ویرس به کشور بخش آموزشی کشور تعطیل و در بخش های دیگر فعالیت ها کاهش یافت و بخش درمانی هم فعالیت آن بیشتر و چند برابر شد.

,

با تعطیلی مراکز آموزشی بحث جایگزین کردن گزینه های جایگزین آموزش مجازی و از راه دور مطرح شد، با تعطیلی دو هفته ای دانشگاه ها، در کردستان هم با تعطیلی واحدهای آموزشی، دانشجویان خود دست به کار شدند، تا این بار خود مدرس، کلاس عشق و تدریس معرفت و انسانیت باشند.

,

با تشکیل قرارگاه جهادی مبارزه با ویروس کرونا در سنندج، دانشجویان که سنگر علم را برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل کرده بودند، دست خالی ننشسته و به سنگر فعال کارگاه های تولیدی قرارگاه جهادی رفتند تا این سنگر را هم با حضور خود پر کنند.

,

همه دانشجویان رشته های مختلف برای خیاطی در کارگاه تولیدی لباس ایزوله حفاظتی و کنترل عفونت کادر درمانی آمدند، مادر و دختر، دانشجوی رشته پرستاری تا معماری گرفته، خیاطی و ریاضی، برای دفاع از حریم سلامت مردم، 50 نفر بودند، دانشجو و جوانانی که تجربه مدیریت و قرار گرفتن در چنین شرایطی را نداشتند اما باز هم آمدند.

,

دو کارگاه خیاطی را در این روزهای سخت دایر کردند و دو شیفت اداره می کنند، هر کدامشان روزی 70 لباس می دوزد، دخترانی که کارشان از جنس مردانگی است.

,

خانم رویا رجبی مادر یکی از دانشجویان است، او حضورش را حمایت از این اقدام زیبا و خداپسند دخترش و دیگر دوستان وی عنوان کرد، ایشان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: روزی که فراخوان این کار اعلام شد دوست داشتم و با میل خودم برای کمک به دخترم و کمک در شرایط کنونی از همان لحظه اول اعلام حضور کردم.

,

وی بیان کرد: بنده با شرایط جسمی که دچار دیابت خفیف هم هستم باید حتی الامکان در خانه می ماندم اما دوست داشتم و برای کمک باز هم آمدم.

,

وی از مردم خواست تا در منزل بمانند و نکات بهداشتی را رعایت کنند تا در کنترل بیماری همگی سهیم باشند و حضور در تجمعات را تا جای ممکن لغو کنند، تا به امید خداوند این مشکل از سر کشور و مردمان کنده شود.

,

دختر ایشان هم سارا کرمی، دانشجوی رشته معماری است، در این باره عنوان کرد: کار جهادی است و در شرایط کنونی کار جهادی می تواند ضمیمه حمایت و پشتیبانی از کادر درمانی باشد.

,

وی در خصوص حضور مادرش هم بیان کرد: مادرم از روز اول فراخوان ابراز علاقه کرد و حضور او می تواند قوت قلب دیگر دانشجوها باشد و امیدواریم ترس از این بیماری هم فرو بریزد.

,

وی با بیان اینکه امیدوارم این بیماری منحوس زودتر از جامعه ریشه کن شود، گفت: ما با دوستان دانشکده در همان روزها که غالبا در مورد خیاطی زیاد سررشته و تخصص نداشتیم اعلام حضور کردیم و در نهایت با ساده دوزی و انجام برش ها و آموزش های اولیه که توسط خیاط های قرارگاه انجام شد، تا حدودی توانستیم در این مورد خبره شویم و خوشبختانه روزانه تا 70 مورد لباس توسط ما دوخته می شود.

,

فرانک رحیمی دانشجوی ترم هشت رشته پرستاری هم در این میان با ابراز ناراحتی از اینکه نتوانسته بود در بیمارستان حضور پیدا کند و خوشحالی از اینکه کردستان در شرایط خوبی قرار دارد و نیاز به حضور وی در بیمارستان نبود، گفت: شرایط کنونی کشور لازمه آن حضور همه جانبه و از دل و جان است که امیدواریم شرایط بهتری برای روزهای آینده پیش رو داشته باشیم.

,

وی بیان کرد: هدف از حضور ما در این کارگاه رفع نیاز از ضرورت های کنونی کشور است و امیدواریم در این اجر الهی به بهترین نحوه ممکن سهیم باشیم  تا گوشه ای از مشکلات کشور را رفع و مرتفع کنیم.

,

وی گفت: با نیت جهادی و اینکه حضور در این کارگاه برای بسیجیان حکم جهاد دارد به ایت کارگاه آمدم و هدف و نیت من و دوستانم فقط خدمت به انقلاب و رفع نیاز از جامعه و یاور کادر درمان بودن است.

,

لیلا امینی فرمانده پایگاه دانشکده فنی و حرفه ای هم عنوان کرد: جبهه امروز در بیمارستان و دشمن ما ویروس کرونا است که کادر درمانی رزمندگان و مدافعان امنیت و سلامت مردم هستند که به حق این خاکریز را هم رها نکردند و با از خودگذشتگی از دل و جان خود مایه گذاشتند.

,

وی بیان کرد: در هر صحنه ای انقلاب ما نفر و رزمنده برای دفاع دارد و امروز ما دست پرستاران و پزشکان این خاکریز نبرد را می بوسیم و قدردان زحماتشان هستیم، و امیدواریم با این کار جهادی بتوان جواب زحماتشان را بدهیم.

,

سیده مائده حسینی هم در گفتگو با خبرنگار ما عنوان کرد: خوشبختانه ولایت سید علی خامنه ای حریم دارد و امروز هم کادر درمانی مدافعان این حریم شدند تا این ویروس را شکست دهند و مردم را به آرامش برسانند و ما هم در این کارگاه یاوران آنها هستیم تا لباس مورد نیازشان را تهیه کنیم.

,

وی بیان کرد: دانشگاه و دانشجوی بسیجی در هر جبهه ای که باشد مدافع و یار و یاور مدافعان حریم کشور است و امروز هم با دل و جان در خدمت کادر درمانی هستیم تا همه با هم این ویروس را شکست دهیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه