اخبار داغ

آیت‌الله توکل:

سیره و روش امام علی (ع) بهترین نمونه و الگو برای حکومت‌داری است

سیره و روش امام علی (ع) بهترین نمونه و الگو برای حکومت‌داری است
عضو خبرگان رهبری بابیان این‌که توسل به اهل‌بیت و الگو قرار دادن آن‌ها همیشه راهگشا بوده است، گفت: سیره و روش امام علی (ع) بهترین نمونه و الگو برای حکومت‌داری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت‌الله سید رحیم توکل در گفتگو با خبرنگار قم فردا، با اشاره به ولادت باسعادت امام علی (ع) اظهار داشت: حضرت امیر (ع) نماد و الگویی بی‌نظیر برای بشریت است، انسانی که در سخت‌ترین شرایط صبر و بردباری از خود نشان داد و درزمانی که باید قیام می‌کرد وارد میدان شد و درزمانی که باید مردم را بیدار می‌کرد خطبه‌های بی‌نظیری را ایراد می‌کردند.

وی ادامه داد: مقام و جایگاه ایشان در نزد خداوند بسیار رفیع و بلند است و درواقع ایشان تنها کسی هستند که از همان دوران کودکی تا زمانی که پیامبر اسلام رحلت کردند نزد ایشان بودند و به‌راستی‌که از اولیای الهی هستند.

توکل افزود: در روایات مختلفی آمده است که زمانی که شیعیان به امامان دیگر لقب امیرالمؤمنین می‌دادند با واکنش آن‌ها مواجه می‌شدند، چراکه سایر امامان معتقدند بودند که این لقب تنها برازنده پدرشان حضرت علی (ع) است.

وی تأکید کرد: توسل به این امام علی (ع) در مقطع کنونی که کشور گرفتار بیماری است بسیار راهگشا و اثربخش است.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: نحوه زمامداری و حکومت‌داری حضرت علی (ع) نیز می‌تواند بهترین نمونه و سند برای حکومت‌داری در کشورهای اسلامی باشد.

وی ادامه داد: در حکومت ایشان هیچ تفاوتی بین افراد بانفوذ و عادی، آشنا و غریبه وجود نداشت چراکه ایشان همه را به یک‌چشم نگاه می‌کردند و علاوه بر این همواره کمک‌حال فقرا و افراد بی‌بضاعت جامعه بودند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا،, قم فردا،,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه