اخبار داغ

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

کودکان مبتلا به کرونا در بیمارستان بعثت سنندج بستری می شوند / بیمارستان صحرایی ۵۰ تختخوابی در حال تجهیز است

کودکان مبتلا به کرونا در بیمارستان بعثت سنندج بستری می شوند / بیمارستان صحرایی ۵۰ تختخوابی در حال تجهیز است
معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با توجه به اینکه کودکان مشکوک به کرونا باید توسط فوق تخصص عفونی اطفال ویزیت شوند لذا این امکان در بیمارستان بعثت سنندج موجود است و باید کودکان مشکوک در آنجا بستری شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، بیمارستان توحید سنندج از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان کردستان آماده خدمت رسانی بوده و تا الان طبق آماری که معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان روز گذشته منتشر کرد بالغ بر 63 نفر در استان کردستان دچار بیماری کرونا هستند و و تاکنون پنج نفر هم بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،, کُردتودی،,

افراد مبتلا در بیمارستان‌های ۹ شهرستان این استان بستری هستند که شامل ۴۸ نفر در سقز، ۱۶ نفر در بانه، ۲3 نفر در سنندج و یک نفر در بیمارستان بعثت، هفت نفر در قروه، چهار نفر در بیجار، چهار نفر در دهگلان، یک نفر در مریوان، سه نفر در دیواندره و یک نفر در سروآباد است.

,

با توجه به اینکه بخش زایمان و اطفال کودکان در بیمارستان بعثت سنندج است بسیاری از بیماران از ابتلا به این ویروس ترس دارند.

,

گلایه از بستری شدن بیماران کرونایی در بیمارستان بعثت سنندج

, گلایه از بستری شدن بیماران کرونایی در بیمارستان بعثت سنندج,

یکی از مادران باردار سنندجی ضمن گلایه از بستری شدن بیماران کرونایی در بیمارستان بعثت سنندج افزود: قبل از هر چیز تقدیر و تشکر ویژه ای را از کادر بیمارستان های استان کردستان برای توجه وِزه ای که به بیماران دارند می کنم اما لازم است برای حفظ جان مادران باردار و سلامتی کودکان از بستری شدن افراد مشکوک به کرونا در بیمارستان بعثت سنندج به دلیل وجود  مادران باردار و کودکان و نوزادان جلوگیری کنند.

,

وی افزود: چرا که بستری شدن انان ممکن است سلامتی بیماران دیگر را نیز به خطر اندازد.

,

کودکان مبتلا به کرونا در بیمارستان بعثت سنندج بستری می شوند

, کودکان مبتلا به کرونا در بیمارستان بعثت سنندج بستری می شوند,

هومن قصری معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان در گفتگو با خبرنگار کردتودی عنوان کرد: با توجه به اینکه کودکان  مشکوک به کرونا باید توسط فوق تخصص عفونی اطفال ویزیت شوند لذا این امکان در بیمارستان بعثت سنندج موجود است و باید کودکان مشکوک در آنجا بستنری شوند.

, کردتودی,

وی گفت:  در حال حاضر در تمامی بیمارستان های سطح استان کردستان بخش های ایزوله برای بستری بیماران مبتلا به کرونا ایجاد شده است.

,

وی افزود: در ابتدا تنها بخش ایزوله در بیمارستان توحید سنندج برای این کار ایجاد شده بود ولی با توجه به گسترش این ویروس هم اکنون در تمامی بیمارستان های سطح استان کردستان بخش های ایزوله راه اندازی و تجهیز شده است.

,

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: طی روزهای گذشته و با نظارت و بازرسی های دقیق و مستمر روند خدمت رسانی به مبتلایان به ویروس کرونا در سطح استان کردستان صورت گرفته و این روند به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

,

بیمارستان صحرایی ۵۰ تختخوابی در حال تجهیز شدن است

, بیمارستان صحرایی ۵۰ تختخوابی در حال تجهیز شدن است,

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی کردستان با بیان اینکه هم اکنون ۱۱۷ بیمار در این استان بستری هستند که نتیجه آزمایش ۶۳ نفر از این افراد مثبت است، گفت: تعداد تخت‌های فعال بیمارستانی این استان شامل ۲ هزار و ۵۰۰ تخت است که در صورت نیاز می توان این تعداد را به ۲ هزار و ۸۰۰ تخت رساند.

,

هومن قصری یادآور شد: علاوه بر آن بیمارستان صحرایی ۵۰ تختخوابی نیز در حال تجهیز شدن بوده که به زودی در شهرستان سقز مستقر می‌شود.

,

وی افزود: سپاه بیت المقدس کُردستان نیز اعلام آمادگی کرده در صورت نیاز یک بیمارستان ۳۰ تختخوابی نیز تجهیز و راه اندازی کند.

,

وی گفت: تمامی ظرفیت های در اختیار دانشگاه علوم پزشکی کردستان در راستای مقابله مناسب با ویروس کرونا به کارگیری شده است و ظرفیت های بهداشتی و درمانی سایر سازمان ها و نهادها در سطح استان نیز در این راستا بسیج شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه