اخبار داغ

تداوم مهربانی مردم کُردستان؛

صاحبخانه هایی که از مستاجر اجاره نمی گیرند + فیلم

صاحبخانه هایی که از مستاجر اجاره نمی گیرند + فیلم
مردم استان کُردستان که در مهربانی همواره پیشتاز و الگو بوده‌اند، از زمان شیوع بیماری کویید۱۹، با در پیش گرفتن رفتارهای انسان دوستانه، مهربانی خود را به اشکال مختلف بروز دادند و در دفتر تاریخ این مرز و بوم ثبت کردند تا بار دیگر جایگاه رفیع خود در فرهنگ نیک اندیشی و نیکوکاری ایران عزیز، تثبیت کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، در شرایطی که بازار اجاره مسکن پرهیاهوترین روزهای خود را می‌گذراند و اجاره نشینی دیگر خوش نشینی نیست، در شرایطی که چشم اجاره نشین ها پشت شیشه‌های بنگاه املاک خیره به رقم‌های نجومی مبلغ رهن و اجاره بها می ماند، شنیدن عبارت " بخشیدن اجاره" معادله‌های ذهنی این روزهای اجاره نشین ها از بی انصافی صاحب خانه‌ها را بر هم می‌ریزد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی,

مردم استان کُردستان که در مهربانی همواره پیشتاز و الگو بوده‌اند، از زمان شیوع بیماری کویید۱۹، با در پیش گرفتن رفتارهای انسان دوستانه، مهربانی خود را به اشکال مختلف بروز دادند و در دفتر تاریخ این مرز و بوم ثبت کردند تا بار دیگر جایگاه رفیع خود در فرهنگ نیک اندیشی و نیکوکاری ایران عزیز، تثبیت کنند.

,

در اولین روزها، پزشکان، پرستاران، بهیاران و امدادگران اورژانس، اولین گروه‌هایی بودند که با همراهی خود در مسیر بیماریابی و درمان و پرستاری از بیماران مشکوک و مبتلا، گام اول نیکوکاری را محکم برداشتند و در ادامه گروه‌های مختلف از اصناف و مشاغل مختلف، همراه شدند.

,

همراهی مردم در استان کُردستان و خصوصا شهر سنندج با توصیه‌های بهداشتی که منجر به خلوت شدن تمام خیابانها و کاهش شدید ترددها شده است، مشهودترین تاثیر را بر روند کسب و کارها داشته و منجر به کسادی بازار در تمام سطوح شده است.

,

در این روزها، که شاهد رخت بر بستن رونق از بازار در تمام صنوف جز تامین کنندگان اقلام خوراکی و بهداشتی شده است، اما مهربانی مردم سنندج، در این روزهای سخت، قوت قلبی برای تمام کسبه‌ای است که نگران از دست دادن سرمایه و دارایی هایشان هستند.

,

این روزها، برخی از مالکان خصوصا مالکان مراکز تجاری شهرستان بانه و برخی دیگر از اماکن و پاساژها و مراکز تجاری مشمول نگرفتن اجاره از مستاجران شده است.

,

بخشیدن کل اجاره بهای اسفندماه و گذشتن از اجاره بها ماه فروردین، اقدامی است که اغلب مالکان مغازه‌ها و اماکن تجاری و صاحب خانه ها به آن تن داده‌اند تا اثبات کنند روح از خودگذشتگی و نیکوکاری در این شهر همچنان جاریست.

,

در این روزهای دشوار، بسیاری دیگر از شهروندان با نیکوکاری همراه شده اند، مردمی که هر یک در حد وسع و توان خود، به اقدامی مبادرت ورزیده، یکی ماسک و دستکش، دیگری ژل ضدعفونی کنند و آن یکی توزیع اقلامی در راستای اطلاع رسانی و یکی دیگر تلاش برای گندزدایی از معابر و محدوده‌ زندگی خود.

,

همچنین کسانی که این پویش مردمی را ایجاد کرده‎اند از مالکان مغازه‌ها خواسته‌اند برای کمک به کسبه مستاجر دست کم  یک ماه اجاره ملک خود را دریافت نکنند.

,

مهدی انوری، مالک پاساژ باران بانه، پس از تعطیلی بازارچەهای بانە بەدلیل جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و ضرردهی مغازەداران، کرایە یک ماه را از مستاجرین خود دریافت نمی‌کند، همچنین وی از پاساژداران و مغازەداران بانەای بە دریافت نکردن کرایە یک ماه از مستاجرین واحدهای تجاری خود دعوت می‌کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه