اخبار داغ

فرماندار شهرستان سقز عنوان کرد؛

آغاز عملیات ساخت بیمارستان صحرایی در سقز

آغاز عملیات ساخت بیمارستان صحرایی در سقز
فرماندار شهرستان سقز گفت: برای مواقع اضطراری استفاده از بیمارستان تامین اجتماعی سقز را در دستور کار قرار داده ایم و عملیات ساخت بیمارستان صحرایی توسط سپاه دراین شهرستان در حال انجام می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کامیل کریمیان فرماندار شهرستان سقز در گفتگو با خبرنگار  کُردتودی،  اظهار داشت: شهرستان سقز جزو شهرستانهایی است که به عنوان کانون بیماری کرونا در استان کردستان شناخته شده است و این مشکل هم بخاطر برخی از مناطق جمعیتی در این شهر بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی، , کُردتودی،,

کریمیان در ادامه گفت: لذا از همان روزهای نخست که این بیماری در این شهرستان دیده شد، اقدامات ضروری در حوزه بهداشت آغاز گردید.

,

وی با اشاره به اینکه مطابق با دستورالعمل های کشوری برنامه های بسیاری در شهرستان سقز لغو شده است، بیان داشت: برای حفظ سلامت مردم و نیز اجرای دستورالعمل های کشوری برخی از تجمعات در این شهرستان همانند نماز جمعه، برپایی کلاس های درس، باشگاه های ورزشی و... تا اطلاع ثانوی تعطیل شده اند.

,

فرماندار شهرستان سقز در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: در حاضر روستاهای شهرستان سقز را به صورت نیمه قرنطینه درآورده ایم و با همکاری و تعامل دهیاری های به صورت منظم کار ضدعفونی روستا در دستور کار قرار دارد.

,

این مقام مسوول در ادامه تاکید کرد: همچنین در داخل شهر سقز برخی از مشاغل غیرضروری همانند نمایشگاه های اتومبیل، دفاتر ارتباطی و... تا روز شنبه هفته آینده تعطیل شده اند.

,

کریمیان گفت: همچنین در بحث اطلاع رسانی با همکاری انجمن های مردم نهاد و NGOها نکات و هشدارهای لازم را از طریق بلندگو و... به اطلاع همشهریان سقزی به صورت منظم می رساندیم.

, NGO,

وی افزود: همچنین ار طریق فضای مجازی و اینترنت پیام های بهداشتی و توصیه های لازم درباره این بیماری را به مردم اطلاع رسانی می کنیم.

,

فرماندار شهرستان سقز گفت: با این وجود باید گفت که مهمترین امر در این برهه خاص همکاری خود مردم برای مبارزه با بیماری کروناست.

,

کریمیان در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه با استفاده از ماشین های سپاه و ارتش و شهرداری در کل شب سطح شهر سقز ضدعفونی می شود، بیان کرد: خوشبختانه بخشی از اصناف در شهرستان سقز به صورت خودجوش برای جلوگیری از گسترش بیماری کرونا اقدام به تعطیلی مغازه ها و فروشگاه های خود کرده اند.

,

وی در ادامه با اشاره به اینکه ظرفیت تخت های درمانی در این شهرستان 70 تخت می باشد، خاطرنشان ساخت: برای مواقع اضطراری بیمارستان تامین اجتماعی این شهر را در دستور کار قرار داده ایم و ضمنا عملیات ساخت بیمارستان صحرایی توسط سپاه در حال انجام می باشد، البته امیدواریم که وضعیت به گونه ای نباشد که نیازمند به استفاده از بیمارستان صحرایی باشیم.

,

کریمیان عنوان نمود: همچنین برای افرادی که از بیمارستان ترخیص شده اند و نیازمند قرنطینه هستند ولی جای خاصی ندارند، زائرسرای سپاه شهرستان سقز با ظرفیت 100 نفر را در نظر گرفته ایم.

,

وی افزود: همچنین خوابگاه شبانه روزی آموزش و پرورش شهرستان سقز را برای بستری کردن بیماران کرونا در صورت ضرورت در نظر گرفته ایم.

,

فرماندار شهرستان سقز در پایان سخنان خود گفت: با این حال برای کنترل این بیماری و جلوگیری از شیوع و گسترس آن عامل اصلی رعایت موازین بهداشتی توسط مردم و همکاری آنان با مردم می باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه