اخبار داغ

چرخشی در لابلای بازار؛

ترفندهای ناجوانمردانه برای افزایش قیمت‌ها/ صف‌های طویلِ نانوایی‌ها

ترفندهای ناجوانمردانه برای افزایش قیمت‌ها/ صف‌های طویلِ نانوایی‌ها
در حالیکه ویروس کرونا چند هفته‌ای است مردم کشور و استانمان را درگیر کرده برخی شایعات باعث به وجود آمدن صف‌های طولانی خرید در مثابل نانوایی‌ها، قصابی‌ها و برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج،  این روزهای زندگی همه ما با ویروس ریزی به نام "کرونا" درگیر شده و مسئولین مدام توصیه می‌کنند که مردم در خانه بمانند و از رفت‌وآمدهای غیرضروری بپرهیزند. اگرچه درباره این توصیه‌ها با وجود باز بودن ادارات و بانک‌ها ایرادهایی وارد است اما ظاهرا این ویروس چندان در میان مردم جدی نگرفته شده و رفت و آمدها غیرضروری کاهش نیافته است. در این مسان بازار شایعات و درگوشی‌ها داغ است و همین شایعات موجب ایجاد صف‌های طویل در مقابل برخی نانوایی‌ها، قصابی‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

شایعاتی مثل کمبود مواد غذایی در روزهای آینده باعث شده برخی به فکر خرید مایحتاج بیش از یک ماهه خانواده خود بیافتند و نه تنها صف‌های طویل ایجاد کنند بلکه باعث افزایش قیمت‌ها با توجه به افزایش عرضه شوند. برخی نیز معتقدند که این شایعات از سوی کسانی که ذی نغع در افزایش قیمت‌ها هستند ساخته می‌شود تا علاوه بر فروش اجناسشان، آنها را به چند برابر قیمت به مردم بفروشند. برخی اطلاع‌رسانی‌های ضعیف در این خصوص نیز به این شایعات دامن زده و مردم از ترس قحطی! اقدام به خرید بیش از نیاز اقلامی مانند نان به ویژه از نانوایی‌های مکانیزه، گوشت و مواد غذایی خشک می‌کنند.

,

تکذیب کمبود گوشت و آلایش گوشتی در استان

,

ایوب حاج آقاپور، رئیس اتحادیه قصابان تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار آناج، با اشاره به شایعه کمبود گوشت در بازار اظهار داشت: تغییری در کشتار و عرضه گوشت دامی در تبریز به وجود نیامده است.

,

وی با بیان اینکه کمبود گوشت در بازار یک شایعه است، گفت: چراکه کاهش عرضه نخواهیم داشت و بازار روال طبیعی خود را طی می‌کند. مقداری در خرید و فروش آلایش گوشت مانند جگر پدید آمده است که نسبت به گذشته کاهش یافته است دلیل این امر هم استقبال کم مردم از خرید جگر و سایر آلایشات گوشتی است.

,

, ,

آقاپور به خرید اینترنتی گوشت در تبریز اشاره و عنوان داشت: این مورد در حد یک پیشنهاد بود ولی با توجه به اینکه ظرفیت‌های لازم برای تحقق این موضوع وجود ندارد عملا در مقام اجرا توفیقی به دست نخواهد آورد چراکه مردم در خرید گوشت به صورت سلیقه‌ای عمل می‌کنند.

,

ضدعفونی قصابی‌های سراسر استان

, ضدعفونی قصابی‌های سراسر استان, ضدعفونی قصابی‌های سراسر استان,

وی با اشاره به اینکه تمامی قصابی‌های تبریز ضدعفونی می‌شوند، تصریح کرد: مواد ضدعفونی‌کننده به مقدار لازم در قصابی‌های شهر موجود است و همگی موظف هستند به طور مستمر  محل عرضه گوشت را ضدعفونی کنند. خود گوشت نیز از کشتارگاه و بعد از پیش‌‌سردی مستقیما به درون یخچال‌ها انتقال یافته در نتیجه از نظر بهداشتی شبهه‌ای ندارد.

,

چند برابر نیاز کشور کالای اساسی ذخیره داریم

, چند برابر نیاز کشور کالای اساسی ذخیره داریم, چند برابر نیاز کشور کالای اساسی ذخیره داریم,

حسین مدرس، قائم مقام وزیر صمت درباره تنظیم بازار شب عید، با اشاره به نحوه تامین کالاهای اساسی کشور، اظهار کرد: اصل تامین نیازهای مازاد کشور، از ابتدای سال در دستور کار ما بود. کمبود، گرانی و نارضایتی مردم رمز عملیات رسانه‌ای دشمن است و ما برای همه شرایط کالاهای مور نیاز کشور را تامین کرده‌ایم.

,

وی با بیان اینکه در طول سال ۱۳۹۸ ضمن اینکه نیاز کشور را تامین کرده‌ایم، گفت: ذخایر خوبی از کالاهای اساسی نیز ذخیره کردیم. در بنادر جنوبی و شمالی کشور بیش از ۵/۴ میلیون تن کالاهای اساسی دپو شده است و همه دستگاه ها کمک کرده اند در این زمینه کشور مشکلی نداشته باشیم.

,

این مسئول وزارت صنعت با اشاره به اینکه انعطاف‌پذیری سیستم اقتصادی کشور بی‌نظیر است، افزود: در چند روز اخیر بیش از دو برابر نیاز مردم جنس از فروشگاه‌ها خریداری شده است و اتفاقی در بحث مدیریت کالاها رخ نداده که نشان‌دهنده آمادگی ما در خصوص مدیریت نیازهای اساسی کشور است.

,

, ,

مردم از طریق پیک‌ها و یا آنلاین خرید کنند

, مردم از طریق پیک‌ها و یا آنلاین خرید کنند, مردم از طریق پیک‌ها و یا آنلاین خرید کنند,

وی ادامه داد: در این چند روز همه قفسه‌های فروشگاه‌های بزرگ با وجود خریدهای زیاد، خالی نشده است؛ به گونه ای که فروشگاه ها از پر کردن قفسه ها به زحمت افتاده اند.

,

مدرس با تاکید بر اینکه دولت در بخش تامین کالاهای اساسی به صورت فعالانه حضور دارد، گفت: بازار کشور در وضعیت عادی و متعادل به سر می برد. البته بخش عمده ای از کسب و کارهای خرد نظیر پیک‌های موتوری و آژانس ها به دلیل بیماری کرونا آسیب دیده است. توصیه می کنیم مردم برای تامین نیازهایشان از این کسب و کارها استفاده کنند و خود راسا اقدام به خرید نکنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه