اخبار داغ

کارشناس مذهبی:

مسئولین برای شکست کرونا از مدیریت سیاسی-مذهبی حضرت زینب(س) الگو بگیرند

مسئولین برای شکست کرونا از مدیریت سیاسی-مذهبی حضرت زینب(س) الگو بگیرند
حجت الاسلام محمد صادقی گفت:حضرت زینب(س) به عنوان یک مدیر موفق در دوران اسارت، با موضع گیری سلبی و ایجابی، بحران سیاسی مذهبی پیش آمده را به فرصت تبدیل نمود و الگوی موفقی از مدیریت بحران را برای زنان مسلمان در آینده به جا گذاشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: حضرت زینب (س) در دوران اسارت با یک بحران سیاسی-مذهبی و فتنه مواجه بود. بحران اصلی در آن دوران، تحریف نهضت حسینی، منحرف نمودن اذهان عمومی و عدم تشخیص حق و باطل بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

حجت الاسلام محمد صادقی با بیان اینکه  اسارت و شرایط ناگوار ایشان از مسایل فرعی است ادامه داد: آن حضرت به یاری ایمان به هدف، شناخت دشمن و اهداف سیاسی و اجتماعی، با داشتن ویژگی های شخصیتی بی نظیر و بصیرت کامل توانست این بحران را به خوبی مدیریت کند و اسلام را از خطر سقوط نجات و مردم را از جهل و غفلت سیاسی-مذهبی برهاند.

,

وی افزود: بحران شناسی آن حضرت موجب شد که اقدامات مناسب و به موقعی را در طول اسارت انجام دهد و تهدیدها را به فرصت تبدیل کند.پیامبر و ائمه، قبل از وقوع این بحران، پیش بینی های لازم را انجام داده بودند و حضرت زینب در دوران اسارت آن را تکمیل کرد.

,

این کارشناس تصریح کرد انتساب حضرت زینب (س) به خاندان رسالت و برخورداری از شرافت خانوادگی، شأن معنوی، رسالت دینی ، ایمان به هدف، یقین به آخرت و امدادهای الهی، دشمن شناسی ، تبیین علمی و منطقی از حقانیت، شجاعت، صبر و استفاده از مشاوره های امام سجاد (ع)، از عوامل تعیین کننده موفقیت ایشان در عبور از بحران های اصلی و فرعی است.

,

حجت الاسلام صادقی ادامه داد: ایشان برای انجام رسالت خود به جهل، بی بصیرتی خواص و مردم، تهدید و ارعاب، تبلیغات روانی دشمن با معرفی خروج امام از دین، توجیه از طریق ترویج تفکر ارجاء، اسارت و سختیهای آن، توجه داشته و با بینشی مبتنی بر معرفتی الهی به مدیریت بحران پرداخته است.

,

وی افزود: حضرت زینب(س) به عنوان یک مدیر موفق در دوران اسارت و با بهره گیری از امام سجاد (ع) و با موضع گیری سلبی و ایجابی، بحران سیاسی مذهبی پیش آمده را به فرصت تبدیل نمود و الگوی موفقی از مدیریت بحران را برای زنان مسلمان در آینده به جا گذاشت.

,

این کارشناس مذهبی گفت: ایشان با تولید پیام های الهام گرفته از دین مبین اسلام و استفاده از ماجرای عاشورا به عنوان رسانه، پیام های ناب شیعه را به گوش جهانیان رساند و با بیان ابعاد فاجعه عاشورا موجب بیداری مردم گردید همچنین وی با مدیریت موفق خود توانست اندیشه سیاسی شیعه در حمایت از ولایت و نفی حکومت ظلم را گسترش دهد.

,

حجت الاسلام صادقی بیان کرد: تمایز این نوع مدیریت، با دیگر مدیرت های سیاسی و مذهبی، در متکی بودن آن بر تقوای الهی و بهره گیری از مشاوره معصوم است.زیرا آنان با توجه به برخورداری از علم الهی، با نیازسنجی و تصمیمی متناسب، می توانند راه کارهای درست را تبیین و اجرا کنند.

,

وی ادامه داد: اکنون با شیوع بیماری کرونا به شدت نیاز است مسئولین از مدریت بحران حضرت زینب (س) الگو بگیرند و با صبر و استقامت و تکیه بر توان داخل این بیماری را شکست دهند و با روحیه اتحاد امت اسلامی از این مشکل همانند مشکلات قبلی عبور  می کنیم.

,

این کارشناس در خاتمه گفت: امروز در جامعه شاهد هستیم آستانه صبر و تحمل مردم پایین آمده و با اندک مشکلی در زندگی روحیه خود را می بازند و شکست را می پذیرند ولی حضرت زینب (س) مصائب و سختی هایی را در واقعه عاشورا تحمل کردند و برای حفظ اسلام جان فشانی هایی کردند که در مقابل مصائب امروز قابل قیاس نیست لذا صبر حضرت زینب باید برای همگان به ویژه زوجین الگو باشد.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه