اخبار داغ

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

کُردستان در ابتدای اپیدمی کرونا است

کُردستان در ابتدای اپیدمی کرونا است
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: اشتباه مردم این است که فکر می کنند که با روند زمان این بیماری از بین می رود در حالی که استان کردستان در ابتدای اپیدمی کرونا قرار دارد و اگر مردم رعایت نکنند و در جاهای شلوغ شرکت کنند مسلما آمار مبتلایان در استان رو به افزایش خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابراهیم قادری معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، عنوان کرد: متاسفانه در کانال های محلی مرگ دو نفر مشکوک به کرونا منتشر شده است در حالی که هنوز جواب قطعی آن هنوز مشخص نشده است و از مردم خواهشمندیم که این اخبار را از منابع معتبر علوم پزشکی کردستان دنبال کنند چرا که ممکن است فردی دارای بیماری تنفسی باشد و بر اثر این علائم فوت کرده باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،, کُردتودی،,

وی افزود: افراد مسنی که دارای بیماریهای تنفسی هستند ممکن است با یک میکروب ساده هم دچار مشکلات متعدد ریوی شوند چون سیستم بدنشان کاملا تضعیف است و به این میکروب واکنش نشان می دهد .

,

وی خطاب به مردم گفت: اشتباه مردم این است که فکر می کنند که با روند زمان این بیماری از بین می رود در حالی که استان کردستان در ابتدای اپیدمی کرونا قرار دارد و اگر مردم رعایت نکنند و در جاهای شلوغ شرکت کنند مسلما آمار مبتلایان در استان رو به افزایش خواهد بود.

,

قادری با بیان اینکه رفتار هر ویروس در بدن هر فردی متفاوت است افزود: این رویروس در آمریکا 5/6 درصد مرگ داشته در حالی که همین ویروس در چین 5/2 درصد مرگ داشته است لذا افرادی که دارای بیماری های تنفسی هستند به شدت به این ویروس حساس هستند پس لازم است که مردم در خانه ها بمانند.

,

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان ضمن اصرار از مردم برای ماندن در خانه هایشان؛ ادامه داد: آمار مبتلایان به بیماری کرونا در استان کردستان تا صبح روز گذشته 66 نفر بوده است و ویروس در بدن ممکن است ساعت ها هم بماند و قطعاً یکی از راه های سرایت این بیماری در بین افراد تماس است لذا قطعا هر روز افزایش داریم و فقط باید مواظب باشیم و ما می ترسیم که این افزایش ناگهانی و شدید باشد چون این اپیدمی آنقدر مسری و فراگیر است که کنترل کردن آن بسیار سخت است. 

,

وی با بیان اینکه مبتلایان به ویروس کرونا در استان کردستان در حال افزایش است، از مردم خواست کماکان به توصیه‌های بهداشتی توجه کنند.

,

قادری با بیان اینکه از مردم  استان کردستان خواهشمندیم خبرهای واقعی را از ستاد پیشگیری از کرونا استان پیگیری کنند خاطر نشان کرد: با توجه به اعلام دانشگاه علوم‌ پزشکی استان مبنی بر فراهم شدن امکان پاسخ به آزمایش افراد مشکوک به کرونا در طول ۲۴ ساعت، احتمال افزایش  آمارها در روزهای آینده وجود دارد.

,

وی گفت: افراد باید در خانه‌ها و شهرهای خود بمانند، زیرا می‌توانیم تاثیر مثبت این کار را تا هفته های آینده در روند کاهش موارد ابتلا به ویروس کرونا مشاهده کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه