اخبار داغ

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی:

تکمیل باغ‌موزه استان مرکزی ۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

تکمیل باغ‌موزه استان مرکزی ۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد
مشایخی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: تکمیل و گشایش باغ‌موزه دفاع مقدس این استان به غیر از هزینه تاسیسات ۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مصطفی مشایخی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی در گفتگو با دیار آفتاب؛ با اشاره به برگزاری هفتمین جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان با ریاست استاندار استان مرکزی گفت: در این جلسه که معاونین استاندار و جمعی از مسئولین استانی حضور داشتند روند کار احداث موزه دفاع مقدس استان کاملا تشریح شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

وی افزود: در طی دو سال اخیر یک جهش بسیار عالی در تکمیل موزه دفاع مقدس استان انجام شده که نتیجه همدلی و وفاق مجموعه استان است که حداقل ۳۲ دستگاه با تمام توان در این مسئله ورود پیدا کردند که از اعتبارات استانی هم در این خصوص تزریق و اعتبارات ملی هم نیز جذب شد.

,

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی اظهار داشت: موزه دفاع مقدس استان در مجموع امروز پیشرفت فیزیکی ۷۷ درصدی دارد که اگر ۷ میلیارد تومان اعتبار با تأسیسات تخصیص پیدا کند برای انتهای سال آینده به شکل کامل تکمیل خواهد شد.

,

وی با بیان اینکه هم اکنون بخش‌های نگارخانه، باغ ایرانی، کانال ارتباطی، یادمان شهدا، فضای سبز، ساختمان اداری، اسنادی و سالن آمفی‌تئاتر مجموعه باغ‌موزه دفاع مقدس استان مرکزی مورد بهره‌برداری قرار گرفته،افزود: بخش دوم باغ موزه استان نیز شامل مجموعه گالری‌ها است که عملیات اجرایی آن کلید خورده که اعتبار مورد نیاز بیشتر برای این بخش باید تامین شود.

,

مشایخی ادامه داد: مجموعه گالری باغ‌موزه دفاع مقدس در ۴۲ غرفه طراحی شده که اسناد و عکس‌های نقش استان مرکزی در بخش‌های مختلف صنعتی، خدماتی و پشتیبانی مردمی در هشت سال دفاع مقدس در آن به نمایش گذاشته می‌شود.

,

وی با اشاره به اینکه بازدید از موزه دفاع مقدس برای مردم و به خصوص جوانان از چندی پیش شروع شده،گفت: در طی ۵۰ روز بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر از جوانان و نوجوانان از مجموعه موزه بازدید کردند که عمدتا از دانشجویان بودند.

,

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره به رونمایی از آثار شهدا و رزمندگان در این جلسه بیان کرد: همچنین در حاشیه برگزاری جلسه هماهنگی یک رونمایی از آثار شهدا و رزمندگان انجام شد که با توجه به اینکه یک بخشی از کار موزه جمع آوری آثار است که ۷۰۰ هزار سند مربوط به دوران دفاع مقدس جمع آوری شده که بخشی از آن آثار فیزیکی شهدا و رزمندگان است.

,

وی ادامه داد: با اعتمادی که در این چند سال از آزادگان عزیز به دست آمده بخشی از موزه نیز برای جمع آوری آثار آنها اختصاص داده شده که بعد از چهل سال آثار خود را به موزه دفاع مقدس ارائه کردند.

,

مشایخی در پایان خاطر نشان کرد:  ۴۰۰ شهید آثار آنها در موزه دفاع مقدس جمع آوری شده که برای سایر بازدید کنندگان قابل نمایش است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه