اخبار داغ

در پی شیوع ویروس کرونا؛

روستای باینچوب سنندج به صورت خودجوش قرنطینه شد

روستای باینچوب سنندج به صورت خودجوش قرنطینه شد
به دنبال شیوع ویروس کرونا در کشور و به طبع آن در استان کردستان، مردم روستای باینچوب به صورت خودجوش روستا را قرنطینه و هرگونه ورود و خروج به روستا را ممنوع کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  کُردتودی، تقریبا از اول اسفندماه ویروس کرونا که سرمنشأ آن کشور چین بود وارد ایران شد و روز به روز آمار مبتلایان به آن افزایش یافت و در حال حاضر تقریبا در تمام نقاط ایران شیوع پیدا کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،, کُردتودی,

استان کردستان یکی از استانهایی است که شیوع این ویروس در آن چشمگیر بوده و با این روند در روزهای آینده تبدیل به بحران خواهد شد.

,

هنوز در دنیا دارویی برای این ویروس ساخته نشده و به دلیل ناشناخته بودن هیچ اطلاعات درستی در خصوص آن موجود نیست، اینکه برخی کارشناسان هم می گویند با آمدن فصل گرما این ویروس از بین خواهد رفت محل بحث است و توسط برخی دیگر از کارشناسان علم پزشکی رد شده است و معتقدند گرما هم حریف این ویروس نخواهد شد.

,

با وجود اینکه هنوز شناخت کافی از این ویروس وجود ندارد، پزشکان معتقدند تنها راه مقابله با آن در حال حاضر فقط و فقط رعایت مسائل بهداشت فردی و عدم حضور در تجمعات و ماندن در خانه است.

,

, ,

مردم روستای باینچوب سنندج هم با پیروی از این تأکیدات از هفته گذشته به صورت خودجوش اقدام به قرنطینه روستا کرده و از هرگونه ورود و خروج ممانعت به عمل می آورند.

,

باینچوب، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان سنندج است. این روستا در دهستان حسین‌آباد جنوبی قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳9۵، جمعیت آن 843 نفر است.

,

دهیار روستای باینچوب به خبرنگار ما گفت: همه مردم روستا در این طرح قرنطینه نهایت همکاری را دارند و یک نفر مسؤول شده است تا با رعایت موازین بهداشتی روزانه با تهیه لیست اقلام مورد نیاز خانواده ها به شهر سنندج مراجعه کند و آنها را تهیه و به روستا بازگردد.

,

وی افزود: اگر کسی از ساکنان روستا هم که قبل از شیوع ویروس از روستا خارج شده و بخواهد به روستا برگردد باید با تأییدیه مراکز بهداشتی مبنی برعدم ابتلا به ویروس کرونا اقدام کند.

,

به نظر می رسد در شرایط فعلی تنها راه پیشگیری از ویروس کرونا رعایت بهداشت فردی و موارد قرنطینه ای باشد، این مهم نیاز به همت جمعی و همکاری همه جانبه آحاد جامعه دارد که امیدواریم در سراسر استان کردستان عملیاتی شود.

,

, ,

به گزارش کُردتودی، تعداد کل مراجعین به بیمارستان‌های استان کردستان از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۳۷۰ نفر بوده که ۱۱۸ نفر از آنان در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه در استان بستری شده‌اند.

, کُردتودی، , .,

همچنین تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های شهرستان های استان شامل سقز ۶۴، بانه ۱۳، سنندج ۲۰، قروه ۱۰،  دیواندره ۲، بیجار ۸، سروآباد یک، و مریوان یک نفر است و ۷۸ مبتلای قطعی به بیماری کرونا به تفکیک شهرستان‌ها سقز ۳۱، بانه ۱۷، سنندج ۱۲، کامیاران ۲، قروه ۷، مریوان ۲، دیواندره ۲، بیجار، دهگلان ۲ و سروآباد یک نفر هستند.

, .,

تاکنون شش بیمار بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در استان کردستان جان خود را از دست داده اند و از این تعداد پنج مورد در سقز و یک بیمار هم مربوط به مریوان بوده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه