اخبار داغ

یک کارشناس ارشد روانشناسی عمومی عنوان کرد؛

اضطراب، افسردگی و استرس دشمن سلامتی/ آرامش و در خانه ماندن بهترین راه برای دوری از بیماری کرونا است

اضطراب، افسردگی و استرس دشمن سلامتی/ آرامش و در خانه ماندن بهترین راه برای دوری از بیماری کرونا است
مهسا کریمی گفت: آرامش داشتن و درخانه ماندن بهترین راه برای دوری از بیماری کروناست و نباید شهروندان با اضطراب، افسردگی و استرس سلامتی خود را به خطر بندازند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهسا کریمی کارشناس ارشد روانشناسی عمومی در گفت و گو  با خبرنگار عصرهامون، با تاکید بر اینکه اضطراب بزرگترین دشمن سلامتی است، بیان کرد: در شرایط کنونی و با توجه به انبوه شایعات در فضای مجازی بسیاری از خانواده ها درگیر اضطراب ناشی از بیماری کرونا هستند که این مهم نه تنها به آنان کمکی نمیکند بلکه موجب بیشتر شدن احتمال بیماری می شود.
 
وی افزود: رعایت بهداشت و نکات ایمنی از مهمترین مواردی است که می تواند در کنترل شیوع این بیماری اثربخش باشد اما هرچیزی باید به اندازه بوده و از حد معول فراتر نرود.
 
کریمی با اشاره به اینکه شست و شوی مداوم دست با الکل خطراتی برای کودکان و افراد با بیماری های کبدی در پی دارد، گفت: ماندن در خانه بهترین کار برای زنان باردار، کودکان و افرادی است که بیماری های زمینه ای و مزمن دارند همچنین استفاده از دستکش در بیرون از منزل لازم و ضروری است تا دیگر مجبور نباشیم همواره از مواد ضدعفونی کننده استفاده کنیم.
 
وی ادامه داد: والدین باید در این روزها به آرامش خانه کمک کنند تا کودکان دچار اضطراب و استرس نشوند، نباید فرزندانمان را با تعریف برخی موارد و شایعات فضای مجازی بترسانیم چرا که این موضوع اثرات مخربی بر روح و روان آنان خواهد گذاشت.
 
این کارشناس ارشد روانشناسی عمومی با بیان این مطلب که شهروندان در صورت نگرانی و استرس باید با یک روانشناس صحبت کنند، اذعان کرد: از هفته های گذشته شمارهای از سوی وزارت بهداشت برای مشورت شهروندان با روانشناسان و دور شدن از اضطراب اعلام شده است تا افرادی که نیاز به مشاوره دارند بدون خروج از منزل بتوانند از خدمات روانشناسی بهره مند شوند.
 
وی خاطرنشان کرد: مهمترین چیز در این روزها حفظ آرامش و عدم توجه به شایعات است، مردم باید در خانه بمانند و از لحظات باهم بودن کمال استفاده را ببرند.
 
کریمی  در پایان با اشاره به اینکه نباید تعطیلی و درخانه ماندن برای کودکان تبدیل به زمان بازی های ویدئویی شود، تصریح کرد: خانواده ها باید مواظب باشند تا در این ایام کودکان تنها پای اینترنت و بازیهای ویدئویی ننشسته و ذهنشان درگیر چنین سرگرمی هایی نباشد بلکه خانواده ها می توانند با مطالعه کتاب، بازیهای چندنفره فکری و دیگر فعالیت های گروهی به کودکانشان آموزش دهند و یا به آنا در یادگیری دروس کمک کنند.
 
 
انتهای پیام/
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه