اخبار داغ

توسط محقق مازندرانی:

دستگاه ضد عفونی کننده ویروس محیط در مازندران ساخته شد

دستگاه ضد عفونی کننده ویروس محیط در مازندران ساخته شد
مخترع مازندران موفق به ساخت دستگاهی شد که قادر به از بین بردن ویروس محیط خانه و حتی مراکز درمانی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی خواجوی مقدم در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار علم و فناوری در ارتباط با اقدامات انجام شده برای ضد عفونی کردن ویروس کرونا اظهار کرد: در دنیا تنها دو شرکت برای ساخت این دستگاه اقدام کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی بیان کرد: این دستگاه در اتاق قرار گرفته و بعد از 10 دقیقه کل محیط را استریل می‌کند.
,
 
,
مخترع مازندرانی اضافه کرد: کاربرد این دستگاه این روزهای یکی از نیازهای ضروری است.
,
 
,
وی در ارتباط با فرایند ساخت این دستگاه، بیان کرد:این دستگاه بر اساس متراژ واحدها طراحی، تنطیم و ساخته می شود.
,
 
,
خواجوی مقدم اضافه کرد: از نظر پزشکی این دستگاه تایید شده اما چون برای نخستین بار در کشور ساخته شده استاندار تعریف شده خاصی برای این دستگاه وجود ندارد اما به این دلیل که این دستگاه در خارج از کشور ساخته شده تاییده وزارت بهداشت را دارد،برای ثبت اختراع هم به صورت بین المللی در حال اقدام هستیم.
,
 
,
این مخترع مازندران در ارتباط با ساخت این دستگاه و اقداماتی که برای تولید باید انجام شود، افزود:محدودیتی برای تولید انبوه نداریم.
,
 
,
خواجوی مقدم یادآور شد: وی قیمت این دستگاه را برای حدود ۱۲ متر مربع ۴ میلیون تومان اعلام کرد که برای استفاده در بیمارستان‌ها این دستگاه بسیار مناسب است.
,
 
,
این مخترع جوان با اعلام اینکه واردات این دستگاه به کشور ممنوع است، افزود: اگر دستگاهی هم وارد وشد حدود 40 تا 50 میلیون تومان تخمین زده می‌شود.
,
 
,
وی در ارتباط با اقدامات انجام شده برای معرفی این دستگاه، بیان کرد: کارکرد این دستگاه را به مسؤولان بهداشتی و بهزیستی اعلام کردیم که بازخورد چندان مناسبی نداشته است.
,
 
,
خواجوی مقدم خاطرنشان کرد: این دستگاه تمام مقالات آن در دنیا موجود و مورد استفاده است.
,
 
,
وی عنوان کرد: متاسفانه ما ایرانی ها غریب پرست هستیم در ایران یک دستگاه ساخته یا تولید می شود استقبال نمی شود اما در کشورهای اروپایی و امریکا بهتر استقبال صورت می گیرد.
,
 
,
خواجوی مقدم در خصوص استفاده این دستگاه در منزل، گفت: این دستگاه در واحدهای مسکونی هم برای تصفیه هوا و هم برای کاربردهای دیگر استفاده می شود و قابلیت سرمایشی و گرمایشی ندارد فقط برای ضد عفونی کردن است.
,
 
,
وی بیان کرد: این دستگاه را در داخل کشور ثبت نمی کنیم اگر برنامه ای برای ثبت داشته باشیم در خارج از کشور انجام می دهیم.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه