اخبار داغ

مُهر پایان آقای دادستان بر سردرگمی تعطیلی بازار نجف‌آباد

مُهر پایان آقای دادستان بر سردرگمی تعطیلی بازار نجف‌آباد
نامه دادستان نجف آباد در روز پنجشنبه به فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد، مُهر پایانی بر سردرگمی تعطیلی اصناف این شهر بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از صاحب نیوز؛ از چند روز پیش که شیوع کرونا روز به روز بیشتر شد، آمار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان حاکی از رتبه دوم شهرستان نجف آباد از نظر تعداد مبتلایان را داشت و هر روز به این آمار اضافه شد. از نخستین روزهایی که شیوع بیشتر و بیشتر شد، نکات ویژه تری برای مردم اعلام و همه ملزم به رعایت آن ها شدند. اما هر چه رزها پیش می رفت خبری از خلوت شدن بازار و خیابان های نجف آباد نبود و گویا مردم آن طور که باید، کرونا را جدی نگرفتند و رتبه دوم را برای این شهرستان به ارمغان آوردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

رعایت نکردن مردم و در خانه نماندن آن ها یک طرف و رعایت نکردن نکات بهداشتی از سوی برخی اصناف و کسبه هم از طرف دیگر، همه دست به دست هم دادند تا جسته و گریخته خبرهایی از تعطیلی برخی صنوف در این شهر به گوش بخورد. تعطیل شدن یا نشدن برخی اصناف و بازار مهم و به نام در این شهر از حدود 10 روز پیش مطرح می شد که موافقان و مخالفانی را به دنبال داشت تا اتاق اصناف نجف آباد در تاریخ 98/12/19 نامه ای تنظیم کند و در آن ذکر شد که بنا بر مصوبه ستاد بحران، کلیه واحدهای صنفی به استثنای نانوایان، گوشت، مرغ و ماهی فروشان تعطیل شوند. این دستور در حالی صادر شد که فرماندار شهرستان که متولی ستاد بحران بود، از چنین مصوبه ای اظهار بی اطلاعی کرد. (جزئیات را از اینجا بخوانید)

, جزئیات را از اینجا بخوانید,

این تأیید و تکذیب ها ادامه داشت تا این که یک روز پس از نامه فوق، اتاق اصناف نامه دیگری صادر کرد که در آن ضمن تشکر از کلیه کسبه و بازاریان، آن ها را به رعایت مسائل بهداشتی توصیه کرد. صدور این نامه شبهاتی را به راه انداخت که آیا اتاق اصناف به استفاده از کلمه کلیه کسبه و بازاریان در واقع به نوعی تصمیم روز گذشته را لغو کرد؟ و یا این که تعطیلی اصناف ادامه خواهد داشت. این کار به جایی رسیده بود که برخی فروشگاه های بزرگ این شهر تعطیل بودند و برخی دیگر پیامک تخفیف اجناس و قیمت فروش ارسال می کردند.

,

پس از این نامه نگاری ها، روز پنجشنبه هفته گذشته بود که دادستان شهرستان در نامه ای خطاب به نیروی انتظامی، دستوراتی راجع به تعطیلی اصناف را صادر کرد. شرح این نامه به این صورت است:

,

جناب سرهنگ باباکلانی

, جناب سرهنگ باباکلانی,

فرماندهی محترم انتظامی شهرستان نجف آباد

, فرماندهی محترم انتظامی شهرستان نجف آباد,

در راستای حفظ حقوق عامه و حفظ سلامت آحاد جامعه و جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، با توجه به گزارش شبکه بهداشت شهرستان نجف آباد مبنی بر عدم رعایت تعهدات بهداشتی توسط واحدهای صنفی که در قبال ستاد مقابله با کرونای شهرستان نجف آباد تعهد به رعایت اصول بهداشتی و نظامات مربوطه نموده بودند، مقرر است در اسرع وقت به این واحدها و کلیه واحدهای صنفی به تشخیص کارشناسان شبکه بهداشت جهت تعطیلی واحد اخطار نموده و سپس از اول وقت یوم 98/12/23 نسبت به تعطیلی کلیه واحدهای فوق الذکر اقدام و اعلام گردد تا اطلاع ثانوی فعالیت این واحدها ممنوع می باشد.

, در راستای حفظ حقوق عامه و حفظ سلامت آحاد جامعه و جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، با توجه به گزارش شبکه بهداشت شهرستان نجف آباد مبنی بر عدم رعایت تعهدات بهداشتی توسط واحدهای صنفی که در قبال ستاد مقابله با کرونای شهرستان نجف آباد تعهد به رعایت اصول بهداشتی و نظامات مربوطه نموده بودند، مقرر است در اسرع وقت به این واحدها و کلیه واحدهای صنفی به تشخیص کارشناسان شبکه بهداشت جهت تعطیلی واحد اخطار نموده و سپس از اول وقت یوم 98/12/23 نسبت به تعطیلی کلیه واحدهای فوق الذکر اقدام و اعلام گردد تا اطلاع ثانوی فعالیت این واحدها ممنوع می باشد.,

لازم به ذکر است فعالیت واحدهای مرتبط با مایحتاج عمومی مردم(مرغ و ماهی فروشان، گوشت فروشان، نانوایی ها، سوپرمارکت ها و میوه فروشان) با رعایت کامل نکات بهداشتی بلامانع می باشد.

, لازم به ذکر است فعالیت واحدهای مرتبط با مایحتاج عمومی مردم(مرغ و ماهی فروشان، گوشت فروشان، نانوایی ها، سوپرمارکت ها و میوه فروشان) با رعایت کامل نکات بهداشتی بلامانع می باشد.,

علی زارع

, علی زارع,

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نجف آباد

, دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نجف آباد,

دستور صریح دادستان شهرستان، موجی از رضایت مردم را در فضای مجازی به راه انداخت و حرف عموم مردم این بود که امیدواریم این تصمیم مانند تصمیمات گذشته سایر مدیران عوض نشود و از توجه ویژه دادستان به سلامت شهروندان، تقدیر کردند.

, دستور صریح دادستان شهرستان، موجی از رضایت,

البته در این نامه دادستان برخی صنوف که مایحتاج عمومی مردم را تأمین می کنند استثناء قلمداد شده، هر چند همان ها هم موظف به رعایت کامل مسائل و نکات بهداشتی شدند و قطعاً یا این اوضاف، کارشناسان بهداشتی نجف آباد نظارت ویژه ای روی آن ها خواهند داشت تا مبادا خدشه ای به سلامت مردم وارد شود. حال که دستور ویژه ای برای تأمین سلامت مردم از سوی مراجع قضائی شهرستان صادر شده، مردم نجف آباد هم با رعایت شعار در خانه بمانیم، زنجیره انتقال این ویروس را می شکنند و امیدواریم مسئولان شهر بعد از خلاص شدن از دست از این ویروس، فکری به حال کسبه ای بکنند که با آن ها همکاری داشته و مغازه های خود را تعطیل کردند و به قول معروف از کاسبی شب عید جا ماندند. همان طور که مردم در این شرایط دست به دست هم می دهند و همکاری دارند، امیدواریم در روزهای بعد از کرونا، مسئولان هم اصناف را فراموش نکنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه