اخبار داغ

دولت کانادا فاش کرد؛

وحشی‌گری فزاینده رژیم صهیونیستی و دفن آزادی فلسطین با معامله قرن

وحشی‌گری فزاینده رژیم صهیونیستی و دفن آزادی فلسطین با معامله قرن
فلسطینی‌ها طی یک ماه گذشته با رفتار وحشیانه فزاینده‌ای از سوی رژیم اشغالگر مواجه شده اند. معامله قرن، دولت صهیونیستی، شهروندان و شهرک نشینان اسرائیلی را برای ارتکاب اعمال خشونت آمیز علیه مردم فلسطین جسور کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ وحشی‌گری رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها پس از معامله قرن افزایش یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

فلسطینی ها طی یک‌ماه گذشته با رفتار وحشیانه فزاینده ای از سوی رژیم اشغالگر مواجه شده اند. به نظر می رسد که این معامله الحاقی، دولت صهیونیستی، شهروندان و شهرک نشینان اسرائیلی را به طور یکسان برای ارتکاب اعمال خشونت آمیز علیه مردم فلسطین جسور کرده است.

,

اساسا، معامله قرن به خودی خود برچسبی برای خشونت علیه فلسطینی ها بوده است. آیا اگر به نوعی بتوانیم از این واقعیت که هیچ فلسطینی در ایجاد این برنامه نقشی نداشته بگذریم، می توانیم این موضوع که بیت المقدس پایتخت تقسیم شده اسرائیل است و در حال حاضر پایتخت دارد را دور بزنیم؟

,

این طرح نه تنها کاری برای فلسطینی ها انجام نمی دهد، بلکه عزت آنها را از بین می برد. تونل میان کرانه باختری و غزه این دفن استعاری آزادی فلسطین را برجسته می کند.

,

به گفته trt، "جرد کوشنر" فامیل محبوب دونالد ترامپ دومین اقدام ابداعی این برنامه را انجام داد. این شخص که 25 کتاب درباره فلسطین و اسرائیل خوانده در مورد فلسطینی ها و رهبری آنها گفت: "به عقیده من اگر آنها این فرصت را مانند فرصت های قبل از دست بدهند، در به دست آوردن توجه جامعه بین المللی که آنها را قربانی و محِق می داند دچار مشکلات بسیار می شوند."

, trt,

دولت کانادا این حقیقت را فاش کرد که با تکیه بر این حُقه بین المللی در اقدامات دیوان کیفری بین المللی (ICC) علیه جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه، فلسطین به دلیل اینکه کشوری کوچک است نمی تواند چیزی به دادگاه ارائه دهد. این امر مطمئنا تحت فشار نتانیاهو رخ داده است.

,

نیمه دوم اظهارات کوشنر به این شرح است: "رهبری فلسطین باید از خود سؤالاتی بپرسند: آیا می خواهند کشوری داشته باشند؟ آیا می خواهند زندگی بهتری داشته باشند؟ اگر می خواهند، ما چارچوبی را برای آنها ایجاد کرده ایم تا به این اهداف برسند و با آنها بسیار محترمانه رفتار می کنیم. اگر موافق نیستند، قصد نابودی یک فرصت مانند فرصت هایی که تاکنون داشته اند را دارند."

,

این اقدام اگر شرارت عمومی، شرم آور و لفظی علیه یک جامعه 13 میلیون نفری که سابقا در معرض اشکال مختلف خشونت از سوی صهیونیست ها و آمریکایی ها بوده اند نیست، پس چیست؟

,

 

,
, ,

 

,

مسئله بسیار مهم و مشکل ساز که ماه گذشته رخ داده خشونت مستقیم رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها است.

,

نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) متجاوزان این جنایات بوده اند که با جو سیاسی تحریک شده اند. برخی از شهرک نشینان صهیونیستی این طرح را ضعیف خوانده و علیرغم تأیید نتانیاهو مبنی بر ساخت 3500 شهرک دیگر آن را به نفع خود ندانستند و رسمی کردن الحاق با آمریکا را آغاز کرده اند.

,

ناراحت کننده است که لیست جنایات از ابتدای ماه فوریه شامل کشتار جوانان هِبرون، جِنین، تولکارِم و غزه توسط نیروهای دفاعی اسرائیل است. از جمله این جوانان؛ "محمد سلمان الحداد" 17 ساله با شلیک گلوله به سینه در هبرون و "بدر نیدال نفلا هرشا" 19 ساله از جِنین با دو شلیک در سرخرگ کاروتید او بودند.

,

در کُفر قَدوم نزدیک کرانه باختری یک سرباز IDF با شلیک گلوله فولادی با روکش لاستیکی بر جمجمه "محمد شطوی" جوان 15 ساله وی را به قتل رساند. بعلاوه، شطوی در مسیر انتقال به بیمارستان متوقف و به مدت 25 دقیقه توسط سربازان نیروهای دفاعی اسرائیل معطل شد و در معرض خطر بزرگتری قرار گرفت.

,

سربازان همچنین با بمب های گاز و نارنجک دانش آموزان را مورد آزار و اذیت قرار دادند، خواستار اثر انگشت تصادفی شدند، 15 نفر را بازداشت کردند و موجب استرس و اضطراب جدی جوانان بیت لحم شدند.

,

نیروهای دفاعی صهیونیستی در غزه مرتکب کشتار وحشتناک مردی که متهم به قرار دادن بمب در مرز اسرائیل بود شدند. اگر این روایت صهیونیستی درست باشد "محمد آل نائم" به جای دستگیری و بازپرسی، تیرباران شد. آنها بعد از قتل با بلدوزر به بدن او حمله کردند.

,

سربازانی نظامی صهیونیستی که با بولدوزر به جسد وی حمله کرده بودند، جسد لِه شده را از زمین برداشته، تکان دادند و دوباره روی زمین انداختند. این 2 روز خشونت گزارش نشده در مرز با توافق آتش بس ضعیف تحریک شد.

,

دیگر حادثه های مربوط به عملیات نیروهای دفاعی اسرائیل با بولدوزر شامل یک کودک 9 ساله و یک روزنامه نگار مجروح در نزدیکی قالقیلیا بود.

,

 

,
, ,

 

,

افرادی که از این وسیله نقلیه بزرگ فرار می کنند از اشکال خشونت قانونی که علیه مردم فلسطین انجام شده سخن می گویند.

,

برخی از مهاجران غیر قانونی احساس می کنند که معامله قرن آنها را به لحاظ جغرافیایی از بقیه فلسطین جدا می کند. اما با توجه به سیاست های تفکیکی شدید صهیونیستی علیه فلسطینی ها در قلمرو قانونی آنها این دیدگاه غم انگیز است.

,

علاوه بر این، ساکنان یهودی شهرک غیر قانونی ییتژار که این شکایت ها را عنوان می کنند به طرز عجیبی بستری برای نیویورک تایمز فراهم کردند. ساکنان ییتژار هستند که خشونت های اخیر مانند؛ تیراندازی به یک مدرسه فلسطینی، مساجد و کلیساها را تماما در ژانویه سال جاری رهبری کرده اند.

,

این ساکنان اخیرا چندین وسیله نقلیه در کرانه باختری را از بین برده و روی آنها برچسب "یهودا و سامری جنگی در پیش خواهند داشت" زده اند.

,

حملات بین المللی و محلی بر فلسطین و مردم آن چیز جدیدی نیست. نکته جدید این است که صلح طلبانِ قرن، نفرت علیه این مردم سرسخت را تحریک می کنند.

,

آنها سرزمین فلسطینی ها را اشغال کرده، خانه ها و مدارس را ویران می کنند، کودکان را می کشند و می ربایند، تک تیراندازها را در اعتراضات صلح آمیز مستقر کرده و سیاست تیراندازی به قصد کُشت بر افراد نابالغ را اعمال می کنند. این فهرست از اقدامات وحشیانه به سال 1948 بازمی گردد.

,

آنها هیچ تمایلی برای برقراری صلح ندارند. به نظر می رسد که تنها سیاست غیر تبعیض آمیز رژیم صهیونیستی که قادر به اجرای آن است خصومت همیشگی با فلسطین و فلسطینیان است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه