اخبار داغ

مشارکت همه جانبه بوکانی ها در مبارزه با کرونا

مشارکت همه جانبه بوکانی ها در مبارزه با کرونا
علاوه بر مسئولان و مردم، نهادهای مردم نهاد نیز با راه اندازی کمپین های مختلفی به طور ویژه در حال آگاهسازی جامعه در راه پیشگیری و مبارزه با این ویروس هستند که این همدلی و همراهی در طول تاریخ بوکان بی نظیر بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کانی پرس؛ طی چند روز گذشته شاهد مشارکت خوب مردم بوکان بویژه اصناف در راه مبارزه جدی با کرونا در بوکان بودیم که همین مهم بی تردید در صورت ادامه و همراهی عمومی می‌تواندنمونه و الگویی تاریخی را در راه مبارزه با کرونا ثبت کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کانی پرس,

از ۳ ماه گذشته و با آشکار شدن اولین نشانه های همگیری ویروس کرونا در شهر وهان چین این موجود فرا میکرسکوپی اکنون بر اثر ضعف آشنایی عمومی با شیوه های مبارزه با آن همچون باد به پیش می‌رود و بیش از ۱۱۶ کشور جهان را از توسعه یافته و جهان سومی درگیر خود کرده است.

,

ایران و شهر بوکان نیز از این مهم دور نبوده اند و هم اکنون بوکان با دارا بودن نزدیک به ۲۸ نفر مبتلا به این ویروس شرقی دومین شهر از نظر اماری در استان آذربایجان غربی به شمار می آید.

,

هرچند به علت ناآگاهی مردم و مسئولان از چگونگی برخورد حرفه ای با کرونا در روزهای ابتدایی شیوع همگیری این ویروس شاهد افزایش تعداد مبتلایان در بوکان بوده ایم اما با گذشت زمان و طی چند روز گذشته شاهد روی دوم سکه در مبارزه با کویید ۱۹ در شهرستان بوکان هستیم.

,

جلسات مستمر ستاد پیشگیری از گسترش کرونا در بوکان و همراهی بی مانند حوزه های مختلف همچون اصناف و بازاریان و حتی روستا نشینان همه را امیدوار به شکست این ویروس منحوص کرده است هرچند نابودی کامل ان به حمایت یا عدم حمایت تک تک ما از مصوبات ستاد پیشگیری بستگی دارد.

,

جدای از مسئولان و مردم ، نهاد های مردم نهاد نیز با راه اندازی کمپین های مختلفی به طور ویژه در حال آگاه سازی جامعه در راه پیشگیری و مبارزه با این ویروس هستند که این همدلی و همراهی در طول تاریخ بوکان بی نظیر بوده است.

,

بی شک روح خلاق، مشارکت‌پذیر و متعهد مردم بوکان نیز می تواند در این روزهای سخت، تاریخی ماندگار را برای این شهرستان به ثبت برساند.

,

مشارکت و همراهی مردم بوکان همچنان که در بالا گفته شد می تواند در نهایت بوکان را به الگوی بی نظیر در راه مبارزه با این ویروس در سطح کشور مطرح کند نشان دهد که بوکانی ها در مشارکت های اجتماعی همیشه همدل و همراه و یک قدم جلوتر از دیگران هستند.

,

در نهایت یاداور می شویم، چهارشنبه سوری و تعطیلات عید در پیش است،رسم و رسومات سنتی این ایام اگر توسط خود مردم و با مشارکت عمومی کنترل نشود می تواند تمام رشته های بافته شده تا به امروز در بوکان را پنبه کند و در نهایت شاهد فاجعه ای انسانی باشیم زیرا بدیهی است که با کمترین افزایش تعداد مبتلایان، تخت‌های محدود بیمارستانی پاسخگو نخواهد بود و عدم مشارکت می‌تواند نتایج فاجعه آمیزی داشته باشد.

,

یقین داریم به همراهی و مشارکت عمومی مردم بوکان و تقویت الگوهای مشارکتی شاهد عبور از این روزهای سخت با کمترین تلفات ممکن خواهیم بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه