اخبار داغ

در پی شیوع گسترده کرونا در کشور مطرح شد؛

حکایت مقابله با کرونا همان حماسه ۸ سال دفاع مقدس است/ تولید اتانول از شکر، راهکار نوین شرکت های دانش بنیان

حکایت مقابله با کرونا همان حماسه ۸ سال دفاع مقدس است/ تولید اتانول از شکر، راهکار نوین شرکت های دانش بنیان
با افزایش سرعت انتشار ویروس کرونا در کرمان جمعی از جوانان کرمان با ارائه طرح هایی نوین قدم در راه مقابله با این ویروس نهاده اند، در این بین برخی از آن ها با مشکلاتی مواجه شده اند که کلید رفع آنها در دستان مسئولان استانی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، شیوع ویروس کرونا و همه گیر شدن آن در کشور سبب شده محلول ها و مواد ضدعفونی کننده در شهرهای مختلف با کمبود مواجه شود از این رو برخی افراد با توجه به تخصصی که دارند اقدام به دریافت مجوز و راه اندازی کارگاه های تولید کنند مواد ضد عفونی کرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

در این بین برخی از این کارگاه ها با مشکل دریافت مجوز و عدم حمایت مسئولان در تهیه ماده اولیه اتانول رو به رو شدند.

,

در این گزارش خبرنگار ما ضمن گفتگو با متصدی ۲ کارگاه که به تازگی اقدام به تولید مواد ضدعفونی کننده کرده اند، به بیان شرح مشکلات پرداخته و سخنان مسئولان مربوطه در پاسخ به پیگیری این مشکلات را نیز درج شده است.

,

جابر سعید در این خصوص به خبرنگار راه آرمان گفت: از آنجایی که ما یک مجموعه فناور آزمایشگاهی در پارک علم و فناوری کرمان محسوب می شویم، بلافاصله بعد از شیوع گسترده کرونا ویروس در کشور با همکاری چند تن از متخصصان این مجموعه اقدام به راه اندازی یک پایلوت کردیم تا در حد توان خود خدمتی به ملت ایران کرده باشیم.

,

استاد شیمی تجزیه دانشگاه باهنر کرمان افزود: با توجه به اینکه از مجموعه آزمایشات انجام شده پاسخ مثبت و قابل قبولی دریافت شد، تصمیم گرفتیم با استفاده از مکان های قابل استفاده متروک همچون سوله هایی که در شهر وجود دارد، بستر مناسبی برای تولید الکل فراهم کنیم.

,

تولید ماده اولیه اتانول رسالت کارگاه نوپای کرمانی در راستای مقابله با کرونا

, تولید ماده اولیه اتانول رسالت کارگاه نوپای کرمانی در راستای مقابله با کرونا,

وی مطرح کرد: از آنجایی که متخصصان حاضر در این مجموعه دانش تولید این ماده اولیه را دارند می توانند افراد زیادی را برای تولید الکل آموزش داده و الکل تولیدی را در اختیار مجموعه هایی که ژل ضدعفونی کننده را تولید می کنند، قرار دهند.

,

سعید ابراز کرد: برای راه اندازی این کارگاه نیازمند دریافت مجوز از علوم پزشکی کرمان هستیم، تاکنون موفق به برقراری ارتباط با مسئولان مربوطه نشدیم و امیدواریم به زودی نتیجه مطلوب حاصل شود.

,

این متصدی آزمایشگاه بیان کرد: در شرایط کنونی کشور در وضعیتی قرار دارد که نیازمند اقدامات جهادی است، حکایت همان حکایت دوران دفاع مقدس است و اگر نجنبیم دشمن به خانه ما وارد شده و آنجا را تسخیر می کند از این رو لازم است هر کس در هر حیطه ای که توانایی دارد ورود پیدا کند.

,

وی ادامه داد: کارگاه تازه تاسیس ما این قابلیت را دارد که در شرایط بحرانی کنونی تغییر موضع داده و موقعیت خود را به سمت برطرف کردن نیاز کشور تغییر دهد، در این خصوص پیش از صدور مجوز با بسیج علمی استان کرمان همکاری کرده و برای تولید مایع ضدعفونی کننده به افراد مشغول در این کارگاه ها مشاوره می دهیم.

,

سعید در پایان خاطرنشان کرد: مجموعه بسیج علمی استان کرمان با راه اندازی کارگاه هایی در حاشیه شهر اقدام به ساخت اقلام بهداشتی کرده است و در اقدامی خداپسندانه این اقلام را در بین خانوارهای حاشیه شهر به ویژه افراد دارای وسع مالی پایین توزیع می کنند.

,

تعطیلی واحدهای تولیدکننده اقلام بهداشتی به دنبال کمبود اتانول در کرمان

, تعطیلی واحدهای تولیدکننده اقلام بهداشتی به دنبال کمبود اتانول در کرمان,

حمیرضا رشیدی نژاد در پاسخ به پیگیری دریافت مجوز این کارگاه ها به خبرنگار ما گفت: در حال حاضر در شهر کرمان کارخانه های تولید مواد ضدعفونی کننده فراوانی مشغول به فعالیت هستند، در شرایط کنونی با کمبود ماده اولیه این کارگاه ها که اتانول است، در استان رو به رو هستیم.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان اظهار کرد: بنا بر درخواست هایی در تلاش هستیم تا با کمک سازمان صمت استان این کمبود را جبران کرده و در اختیار کارگاه های تولیدکننده اقلام بهداشتی قرار دهیم.

,

وی افزود: باید توجه داشت که راه اندازی کارگاه تولید الکل در استان به سادگی میسر نیست و نیازمند دریافت مجوز از سازمان صمت است، در صورتی که اشخاصی شرایط لازم برای راه اندازی کارگاه تولید الکل و مواد ضدعفونی کننده در استان را داشته باشد بلافاصله مجوز آغاز فعالیت برای آن ها صادر می شود.

,

الهه مصدق یکی دیگر از متقاضیان راه اندازی کارگاه تولید مواد ضدعفونی کننده در استان است که در ارتباط با مشکلات سد راه این کارگاه برای رسیدن به تولید با خبرنگار راه آرمان به گفتگو نشست.

,

عضو هیئت علمی دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی کرمان عنوان کرد: با همکاری چند تن از متخصصان این حوزه کارگاهی را راه اندازی کرده ایم که قابلیت تولید مواد ضدعفونی کننده ژل دست را دارد و زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی مشغول به فعالیت است.

,

وی افزود: این کارگاه اکنون به صورت نیمه صنعتی فعالیت می کند و هنوز به مرحله تولید محصول و صنعتی شدن ورود پیدا نکرده است، مقرر شد در صورت حمایت استانداری کرمان۳ تن ماده اولیه اتانول در گام اول خریداری شده و با استفاده از آن تولید آغاز شود.

,

تحقق حمایت استانداری از واحدهای تولیدی جدید به واسطه دریافت مجوز از سازمان غذا و دارو

, تحقق حمایت استانداری از واحدهای تولیدی جدید به واسطه دریافت مجوز از سازمان غذا و دارو,

مصدق بیان کرد: در حال حاضر در حال دریافت مجوزهای لازم از سازمان غذا و داروی استان هستیم چرا که استانداری بدون داشتن این مجوز حمایتی از کارگاه انجام نمی دهد، در صورتی که این کمک ها محقق نشود قادر به ادامه فعالیت نیستیم.

,

عضو هیئت علمی دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی کرمان در پایام مطرح کرد: از مسئولان درخواست دارم در شرایط کنونی روند دریافت مجوزها به ویژه مجوزهای سازمان غذا و دارو را تسهیل بخشند تا بتوانیم در حل این بحرانی گوشه ای از مشکلات مردم را برطرف سازیم.

,

در شرایط کمبود الکل در سطح استان، راه اندازی کارگاه های تولید مواد ضدعفونی کننده جدید ضرورتی ندارد

, در شرایط کمبود الکل در سطح استان، راه اندازی کارگاه های تولید مواد ضدعفونی کننده جدید ضرورتی ندارد,

علی اسدی پور در این خصوص به خبرنگار ما توضیح داد: در شرایطی که ما با کمبود الکل در سطح استان مواجه هستیم راه اندازی کارگاه های تولید مواد ضدعفونی کننده ضرورتی ندارد.

,

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار کرد: کارگاه هایی که اکنون در سطح استان فعال هستند در هفته یک روز کاری دارند و ۵ روز به دلیل کمبود اتانول تعطیل هستند.

,

وی تاکید کرد: وضعیت تولید مواد ضدعفونی کننده در سطح استان نسبت به روزهای ابتدایی شیوع کرونا ویروس مطلوب است و همین میزان تولیدی بین داروخانه های سطح شهر توزیع می شود.

,

در پایان محمدعلی دهقان در ارتباط با حمایت های استانداری از تولیدکنندگان اقلام بهداشتی به خبرنگار ما گفت: با توجه به اینکه فعالیت کارگاه های تولیدکننده مواد ضدعفونی کننده در سطح استان وابسطه به اتانول است و اکنون با کمبود آن در سطح استان مواجه هستیم مقرر شد مبلغی به این کارگاه ها اختصاص داده شود تا از طریق شرکت های خصوصی اتانول مورد نیاز خود را تامین کنند.

,

معاون اقتصادی استاندار کرمان افزود: در حال حاضر کارخانه اتانول بردسیر با ظرفیت تولید روزانه ۳ هزار لیتر در حال فعالیت است و محصول تولیدی در سطح استان توزیع می شود اما کافی نیست.

,

تولید اتانول از شکر، راهکار نوین شرکت های دانش بنیان کرمانی

, تولید اتانول از شکر، راهکار نوین شرکت های دانش بنیان کرمانی,

وی مطرح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا کارگاه هایی با هدف تولید اتانول آغاز به کار کرده اند و شرکت های دانش بنیان در تلاش هستند تا اتانول را از شکر استخراج کنند که مورد حمایت استانداری قرار گرفته اند.

,

دهقان اذعان کرد: با توجه به کمبود اتانول این ماده حیاتی در تلاش هستیم تا این کمبود را از خارج استان تامین کرده و برای تولید مواد ضدغفونی کننده در اختیار کارگاه ها قرار گیرد.

,

به گزارش راه آرمان، با توجه به گفته های مسئولان و متخصصان راه اندازی کارگاه های تولید کننده مواد ضدعفونی بهتر از در شرایط کنونی مسئولان همدلی و تعاون را در راس امور قرار داده و از هیچ تلاشی برای کاهش شیوع این ویروس در جامعه فروگذاری نکنند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه