اخبار داغ

برنامه‌های بهداری سپاه کردستان؛

از تریاژ و تب سنجی تا گندزدایی و ضدعفونی کردن خیابان ها + تصویر

از تریاژ و تب سنجی تا گندزدایی و ضدعفونی کردن خیابان ها + تصویر
بهداری سپاه بیت المقدس کردستان، بار دیگر در عرصه مبارزه با این ویروس پیشقدم شدند و همچنان در میدان مبارزه قرار دارند و تا ریشه‌کن سازی این ویروس در میدان حضور خواهند داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرهنگ محمد رضا کوماسی معاون بهداری سپاه بیت‌المقدس کردستان در گفت وگو با خبرنگار  کُردتودی، اظهار داشت: با پیدا شدن اولین نشانه های بیماری کرونا در کشور معاونت بهداشت و درمان سپاه بیت المقدس استان کردستان به حالت آماده باش درآمده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

, ,

وی افزود: ضدعفونی کلیه اماکن سپاه، اعم از آسایشگاه‌ها، آشپزخانه‌، معاونت‌ها و ... بصورت مستمر و روزانه در ستاد و کلیه سپاه‌ها و نواحی بخشی از اقدامات پیشگیرانه در برابر این بیماری است.

,

, ,

معاون بهداری سپاه بیت‌المقدس کردستان ادامه داد: در این مدت ورود و خروج تمام نیرو‌های کادر و سربازان به سپاه‌ها و پادگان‌ها به وسیله تب‌سنج لیزری توسط اکیپ درمانی معاونت بهداری به خوبی کنترل می‌شود.

,

, ,

وی تصریح کرد: برگزاری جلسات قرارگاه پدافند زیستی در تمامی سپاه‌ها، برگزاری جلسه قرارگاه زیستی جهادی مشترک سپاه، بسیج و دانشگاه علوم پزشکی جهت مقابله با کرونا، دادن مرخصی استعلاجی به پرسنلی که دارای علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا هستند، آمادگی تمام وقت دو دستگاه آمپولانس در صورت بروز مورد مشکوک و ... از دیگر اقدامات معاونت بهداری سپاه بیت‌المقدس در مقابله با پیشگیری از شیوع ویروس کرونا است.

,

 

,

, ,


کوماسی گفت: شارژ روزانه گندزدا‌ها پس از اتمام مواد ضدعفونی، ضدعفونی شهرک شهید کاظمی با همکاری جنگ نوین، ضدعفونی خیابان‌های سطح شهر با همکاری جنگ نوین و... از دیگر برنامه‌های این معاونت در راستای مبارزه با بیماری کرونا در سطح استان کردستان است.

,
,

, ,

 کوماسی با اشاره به گزارش گیری روزانه اعم از اقدامات انجام شده و آمار مبتلایان جهت ارسال به معاونت، افزود: تیم های امدادی و درمانی در درمانگاه ها و بهداری های سپاه  در نواحی  استان آمادگی لازم و حضور در مواقع بحرانی را دارند.

,

, ,

وی به تیم های شهید رهنمون ، بسیج جامعه پزشکی و بسیج جامعه زنان اشاره کرد و بیان نمود:  تمام این اقشار آمادگی خود را در صورت نیاز در روزهای آینده در کنار بهداری برای خدمت رسانی به مردم  اعلام کرده اند که این نیروها موظف هستند که در سطح پایگاه های بسیج تریاژ و تب سنجی از عموم مردم  را انجام دهند.

,

 معاونت بهداری سپاه بیت المقدس کردستان گفت: در اکثر سپاه ها مرکز نقاهدگاه با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و معاونت بهداشت در راستای خدمت رسانی  و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا برپا شده است.

,

کوماس عنوان نمود: در حال حاظر بلوک بندی کل شهرستان ها و ضد عفونی کردن سطوح اماکن شهری با کمک شهرداری و شبکه بهداشت و نیروهای ناجا و ارتش هر 24 ساعت یک بار در دست اجرا می باشد.

,

وی افزود: در شهرستان سقز این نظارت ها به صورت جدی تر در دست اقدام است و در حال حاضر تمام نیروها با استفاده از 8 دستگاه ماشین آتشنشانی  و 5 دستگاه ماشین جنگ نوین  در حال پاکسازی و رفع هر گونه  آلودگی در سطح این شهر می باشد.

,

کوماسی در ادامه گفت: بهداری سپاه بیت المقدس در این مدت به نیرو هایی که دارای بیماری زمینه ای بودند طبق پرونده پزشکی آنان مرخصی دو هفته ای لحاظ  کرده است.

,

وی در پایان افزود: طبق مصوبات قرارگاه پایگاه زیستی  در خیلی از نواحی در خصوص کمبود ماسک، اقدام به راه اندازی ۲ کارگاه تولیدی با استفاده از منابع داخلی و تجهیزات سپاه کرده و محصول تولیدی با مدیریت شبکه بهداشت و درمان در میان مردم توزیع شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه