اخبار داغ

مدیر بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

72 واحد متخلف عرضه مواد غذایی پلمپ شد

72 واحد متخلف عرضه مواد غذایی پلمپ شد
علی اصغر حسنی گفت: از 6431 مورد بازرسی از اماکن تهیه و عرضه مواد غذایی، 72 مرکز به دلیل عدم رعایت مسائل پیشگیری از شیوع کرونا تعطیل شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی اصغر حسنی، مدیر بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت‌وگو با صبح توس، اظهار کرد: طرح نظارت و کنترل شیوع ویروس کرونا در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد با محوریت بهداشت محیط از 11 اسفند ماه به طور جدی شروع شده است که در این راستا از 6 هزار و 4 صد و 31 مورد بازرسی از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی مانند رستوران‌ها، اغذیه‌ها صورت گرفت که 72 مرکز به دلیل عدم رعایت مسائل پیشگیری از شیوع کرونا تعطیل شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با اشاره به اینکه علاوه بر بازرسی از اماکن مختلف، آموزش‌های مقابله با ویروس کرونا نیز به افراد داده‌شده است، افزود: از 5372 مکان عمومی شامل هتل، متل، مهمان‌پذیر، مسافرخانه، استخر، سالن‌های ورزشی و آرایشگاه‌ها نیز بازدید به عمل آمد که 216 مکان به دلیل عدم رعایت مسائل بهداشتی و پیشگیری از انتقال ویروس کرونا تعطیل شدند.

,

حسنی تصریح کرد: به تمامی ارگان‌ها، اصناف و مجموعه های گوناگون نامه ها و دستورالعمل های متفاوتی برای پیشگیری از شیوع کرونا ارسال شده است و به تمامی آن ها توصیه شده است که هرگونه فعالیتی در زمان کنونی به صلاح افراد نیست.

,

مدیر بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه برخی اصناف طی تصمیم جمعی خود اقدام به تعطیلی واحدهای صنفی خود کرده اند، عنوان کرد: طرح تشدید نظارت بر نانوایی ها از 18 اسفند ماه شروع شده است و طی دستورالعمل هایی که به آن ها ابلاغ شده است، تمامی نانوایی ها ملزم به استفاده از کارت خوان به جای دریافت پول نقد شده اند و تمامی کارکنان آن ها ملزم به رعایت دقیق نکات بهداشتی جهت کنترل شیوع کرونا شده اند.

,

وی خاطر نشان کرد: در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد شامل تمامی شهرستان های خراسان رضوی به غیر از گناباد، سبزوار، تربت حیدریه، نیشابور و تربت جام، 3996 نانوایی وجود دارد که از 18 اسفند ماه تا روز گذشته 2680 مورد بازرسی از نانوایی ها صورت گرفته است که از این تعداد 353 مورد به دلیل رعایت ضعیف نکات جلوگیری از شیوع کرونا، اخطار دریافت کرده اند، 35 مورد به دادگاه معرفی شده اند و 18 نانوایی پلمپ شده اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه