اخبار داغ

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت جویبار تاکید کرد

لزوم تشکیل قرارگاه پدافند زیستی در محلات برای مقابله با کرونا/ همه دستگاه‌های شهرستانی باید در آماده‌باش باشند

لزوم تشکیل قرارگاه پدافند زیستی در محلات برای مقابله با کرونا/ همه دستگاه‌های شهرستانی باید در آماده‌باش باشند
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان جویبار گفت: در هر روستا و محلات باید قرارگاه پدافند زیستی تشکیل شود و با محوریت دهیار، شورا، فرمانده پایگاه بسیج و مسئول خانه بهداشت نیازمندی‌های روستای خود را تأمین کنند و حلقه واسطی بین ستاد اصلی باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، مهرداد بابایی عصر امروز در جلسه اضطراری و بررسی آخرین وضعیت و چگونگی پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا در شهرستان جویبار اظهار کرد: باید از همه ظرفیت‌های شهرستان برای مقابله و کنترل ویروس کرونا استفاده کنیم.
 
وی با انتقاد از برخی تصمیمات در مورد بازارها گفت: بعضی تصمیمات برای پیشگیری از این ویروس خوب است ولی برخی تصمیمات مانند باز بودن بازارها آن‌هم به شکل عجیب یک روز در میان تصمیمات نادرستی است زیرا یا باید هدفمان کسب درآمد باشد یا درمان این ویروس.
 
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج جویبار به‌فرمان رهبری به فرمانده نیروهای کل مسلح اشاره و عنوان کرد: وقتی رهبری احتمال حمله بیولوژیکی آمریکا را گوشزد می‌کند باید رزمایش را تمرین کنیم در اینجا باید جانانه ایستاد و در اتاق جنگ تصمیم‌گیری کنیم.
 
بابایی تصریح کرد: در این شرایط دستگاه‌های مربوطه باید در آماده‌باش باشند و مسئولین ادارات باید لیست نیروهای آماده‌باش خود را به ستاد معرفی کند.
 
وی بر تشکیل قرارگاه پدافند زیستی در سطح محلات تأکید و عنوان کرد: هر روستا با محوریت دهیار، شورا، فرمانده پایگاه بسیج و مسئول خانه بهداشت نیازمندی‌های روستای خود را تأمین کنند و حلقه واسطی بین ستاد اصلی باشند.
 
این مسئول تصریح کرد: ادارات و نهادها نیز باید در مجموعه خود قرارگاه پدافند زیستی تشکیل دهند و مجموعه خود را این حیث ایمن کنند.
 
بابایی بیان کرد: هدف از تشکیل قرارگاه را ایجاد هماهنگی بیشتر و وحدت رویه‌ای برای بهره‌برداری از امکانات، منابع و ظرفیت‌های شهرستان، تقسیم‌کار و تعامل بین دستگاه‌های مختلف در راستای پاسخگویی مناسب بر اساس شرح وظایف، کنترل عملیات روانی و شایعاتی که از سوی دشمنان امنیت روانی مردم را به تهدید می‌کنند.
 
وی بر تشکیل چهار کارگروه در سطح شهرستان تأکید کرد و گفت: کارگروه رصد و پایش که مسئولیت آن بر عهده اداره صمت است، کارگروه اطلاع‌رسانی و پیشگیری و درمان که مسئولیت آن با مرکز بهداشت و درمان است که کار عمده آن آموزش و آگاهی دهی به مردم است،کارگروه رفع آلودگی از اماکن  تجهیزات از محیط است و کارگروه پشتیبانی است.
 
ادارات خدماتی به دلیل بدهی حق قطع برق، آب یا گاز مشترکین را ندارند
سید علی اسد فرماندار شهرستان جویبار نیز در این جلسه بیان کرد: متأسفانه برخی از مردم هشدارهای بهداشتی را جدی نمی‌گیرند و رعایت نمی‌کنند.
 
وی با تشکر و قدردانی از خیرین اظهار کرد: کمک‌های بسیار خوبی از سوی خیرین در حوزه بهداشت درمان انجام شد که تاکنون حدود 170 میلیون تومان از سوی آنان به‌حساب بیمارستان عزیزی برای خرید تجهیزات پزشکی واریز شد.
 
فرماندار جویبار خاطرنشان کرد: هیچ اداره خدماتی به دلیل بدهی حق قطع برق، آب یا گاز مشترکین را ندارند.
 
محمدحسین فقیه بخشدار گیلخواران در این جلسه عنوان کرد: سومین مرحله از گندزدایی و ضدعفونی در سطح روستاهای این بخش انجام‌شده است و دهیاران و شوراها در مورد رعایت نکات بهداشتی توجیه هستند.
 
با بسیج همگانی داخل سازمانی پذیرای همه بیماران هستیم
باقری معاون بیمارستان عزیزی جویبار نیز گفت: بیمارستان عزیزی جویبار قبل از ورود ویروس کرونا در ایران مانور درون بیمارستانی انجام داد و نیازمندی‌ها مشخص کرد.
 
وی افزود: با تلاش همه همکاران ملزومات موردنیاز را با تمام مشکلات تأمین می‌کنیم.
 
معاون بیمارستان عزیزی بابیان اینکه مجبور شدیم با توجه به شرایط پیش‌آمده خدمات برخی از بخش‌ها را موقتاً قطع کنیم اظهار کرد: خدمات بخش اطفال و نوزادان، سی‌سی‌یو، عمل‌های غیر اورژانسی موقتاً قطع کردیم با ارتباط با مرکز استان آن‌ها این بیماران را پذیرش می‌کنند و فضای درمانگاه 2 را تبدیل به بخش عفونی کردیم.
 
باقری تصریح کرد: با یک بسیج همگانی داخل سازمانی پذیرای همه بیماران هستیم.
 
وی تأکید کرد: هدف ما ارائه خدمت در درون بیمارستان است و با افزایش فضای درمانی و تخت به دنبال این هدف هستیم.
 
معاون بیمارستان عزیزی با تشکر از بسیج ناحیه جویبار گفت: از نیروهای داوطلب بسیجی که آماده خدمت به همشهریان خود هستند تشکر و قدردانی می‌کنیم.
 
محمد مدانلو بخشدار مرکزی جویبار بیان کرد: تلاش همه مسئولین و با تمام ظرفیت کنترل و پیشگیری از این بیماری است و در روستاهای سطح بخش مرکزی نیز کارگروه یا قرارگاه پدافند زیستی تشکیل‌شده است و اقدامات لازم برای ضدعفونی محلات انجام‌شده است.
 
وی عمده درخواست مردم قرنطینه یا محدودسازی شهر، تأمین مواد شوینده و ماسک دانست.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ادارات خدماتی به دلیل بدهی حق قطع برق، آب یا گاز مشترکین را ندارند,
,
,
,
,
,
,
,
,
, با بسیج همگانی داخل سازمانی پذیرای همه بیماران هستیم,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه