اخبار داغ

به بهانه رسیدن نوروز؛

ماهی قرمز سفره‌های هفت‌سین عامل انتقال ویروس کرونا است؟

ماهی قرمز سفره‌های هفت‌سین عامل انتقال ویروس کرونا است؟
در سال‌های گذشته گمانه‌هایی بر این وجود داشته است که این ماهی کوچک و دوست‌داشتی ناقل بیماری باشد و در این خصوص صحبت‌های بسیاری شد اما امسال با ابتلای جمعی از مردم ایران به بیماری کرونا در بین مردم شاهد انتشار خبری مبنی‌بر انتقال ویروس کرونا ازماهی قرمز شب عید در فضای مجازی هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ با آمدن عید نوروز همه در تکاپوی تهیه لوازم هفت سین‌شان می‌افتند، ماهی قرمز با اینکه از اجزای اصلی سفره هفت‌سین نیست اما از سالیان دور مهمان سفره‌های هفت‌سین بوده و تنگ کوچکی که با یک ماهی قرمز کوچک زیبایی آن دوچندان شده است، جذابیت‌های بسیاری برای همه خصوصا کودکان دارد و سفره بدون ماهی قرمز صفایی ندارد.
 
در سال‌های گذشته گمانه‌هایی بر این وجود داشته است که این موجود کوچک و دوست‌داشتی ناقل بیماری باشد و در این خصوص صحبت‌های بسیاری شد اما امسال با ابتلای جمعی از مردم ایران به بیماری کرونا در بین مردم شاهد انتشار خبری مبنی‌بر انتقال ویروس کرونا ازماهی قرمز شب عید در فضای مجازی هستیم، در این پیام گفته شده «ویروس کرونا در کمین هفت سین نوروزی ایرانیان است، چراکه زمان ورود ماهی‌های قرمز از چین در فاصله یک ماهه باقی مانده به عید است، اما مافیای قدرت و ثروت بدون توجه به خطراتی که ورود این جانوران آبزی دارند، بدون شک از راه‌های مختلف چه قانونی و چه قاچاق، اقدام به ورود مقادیر زیادی از این ماهی‌های قرمز برای فروش به مردم عادی و کسب ثروت می‌کنند.»
 
این درحالی است که رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مصاحبه‌ای که انجام داده از ممنوعیت ورود هرگونه ماهی قرمز از چین خبر داده و ماهی‌های موجود در چین را تولید داخلی عنوان کرده است.
 
به اصرار پسرم برای خرید ماهی قرمز به بازار آمده‌ام
 
زهرا ابراهیمی پور یکی از شهروندان شهرکردی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: طبق روال قبل برای خرید ماهی قرمز آمده‌ام اما این نگرانی را دارم که این ماهی‌ها راهی برای انتقال کرونا باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
, به اصرار پسرم برای خرید ماهی قرمز به بازار آمده‌ام, به اصرار پسرم برای خرید ماهی قرمز به بازار آمده‌ام,
,
, جهانبین نیوز,



,
,
, ,

 

,

وی با بیان اینکه به اصرار پسرم خرید ماهی قرمز را در لیست قرار دادم وگرنه امسال نمی‌خواستم ماهی بخرم افزود: هر سال از همین دست‌فروش‌ها ماهی عیدمان را تهیه می‌کنیم امسال هم طبق روال به همین‌ها مراجعه کردم.
 
خانواده‌ها تا حد ممکن از خرید ماهی قرمز خودداری کنند

حسین صالحی معاون سلامت اداره کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: با توجه به ورود ویروس کرونا به کشور و ابتلای جمعی از هم‌وطنان و هم‌استانی‌ها به این ویروس و با وجود اینکه مرجع انتقال ویروس از دام‌ها و فرآورده‌های خام دامی به انسان تایید نشده است ولی توصیه می‌شود در شرایط کنونی از خرید ماهی قرمز خودداری شود.

وی تاکید کرد: درصورت خرید ماهی قرمز هر چند روز یک بار آب ماهی و ظرف نگهداری ماهی تعویض و نمک طعام در آب ماهی ریخته شود.

,
,
, خانواده‌ها تا حد ممکن از خرید ماهی قرمز خودداری کنند, خانواده‌ها تا حد ممکن از خرید ماهی قرمز خودداری کنند,
,
, جهانبین نیوز,
,
,




 

,
, ,
,
,

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری  با بیان اینکه در صورت خرید ماهی قرمز سالمندان و کودکان مراقب باشند و از دست زدن بی‌مورد به آن‌ها خودداری نمایند ادامه داد: شهروندان همچنین قبل از خرید ماهی قرمز به این موضوع که ظاهر ماهی حالت نرمال دارد یا خیر توجه داشته باشند و سعی کنند مراکز مجاز را برای تهیه ماهی انتخاب نمایند.
 
صالحی مراکز عرضه ماهیان آکواریومی را محل‌هایی مناسب برای خرید ماهی عنوان و یادآور شد: نباید تهیه ماهی از دست‌فروشان صورت گیرد و لازم است محل‌های مطمئن را برای این کار انتخاب کنند.
 
انتهای پیام/

,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه