اخبار داغ

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار:

کلیه واحدهای تعطیل‌شده متاثر از بیماری "کرونا" حمایت می‌شوند/ راه‌اندازی سامانه‌ای ویژه ثبت بیکاری

کلیه واحدهای تعطیل‌شده متاثر از بیماری "کرونا" حمایت می‌شوند/ راه‌اندازی سامانه‌ای ویژه ثبت بیکاری
مسعود بابایی مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار گفت: با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا متاسفانه در ایام فروردین ماه نیز ادامه دارد، لذا حمایت از مشاغل در حوزه خدمات در دستور کار قرار گرفت؛ ضمن اینکه در کنار آن فعالیت‌های در بخش صنعت و کشاورزی نیز خواهیم داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسعود بابایی در گفت‌وگو با  صبح قزوین با اشاره به تمهیدات اتخاذ شده برای ارائه خدمات به متقاضیان بیمه بیکاری اظهار کرد: با توجه به گستردگی شیوع ویروس کرونا در واحدهای تولیدی و خدماتی، بخشی از مشاغل تحت تاثیر این بیماری قرار گرفتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین ,

وی افزود: از آنجایی که احتمال از دست شغل افراد شاغل در این مشاغل متصور است، به خصوص در حوزه خدمات که بیشترین آسیب پذیری را در این ایام داشتند تمهیداتی اتخاذ شد.

,

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار تصریح کرد: با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا متاسفانه در ایام فروردین ماه نیز ادامه دارد، لذا حمایت از مشاغل در حوزه خدمات در دستور کار قرار گرفت. ضمن اینکه در کنار آن فعالیت‌های در بخش صنعت و کشاورزی نیز خواهیم داشت.

,

وی عنوان کرد: کلیه واحدهای متاثر از ویروس کرونا احصاء شدند که 13 گروه عمده شغلی در حوزه خدمات است که هم شامل افراد شاغل در این بخش‌ها و هم بخش‌هایی که بیشترین تاثیرپذیری را دارند و کارگران آنها ممکن است تحت تاثیر این موضوع قرار بگیرند.

,

پرداخت ۶۰۰هزار تومن به افراد فاقد شغل

, پرداخت ۶۰۰هزار تومن به افراد فاقد شغل,

بابایی بیان کرد: در این حوزه مباحثی مطرح شد و مقام عالی وزارت کار و تعاون دستوراتی داشتند و هم جلسه‌ای با حضور معاونان وزیر و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی داشتیم و مباحثی همچون پرداخت یارانه دستمزد برای حدود 30 درصد پرسنل واحدهای متاثر از ویروس مطرح است تا بتواند 50 درصد مزد این کارگران را پوشش دهد در کنار مبالغی که کارفرمایان باید پرداخت کنند.

,

وی ابراز کرد: همچنین بحث بخشودگی سهم کارفرما مطرح شد که با نهایی شدن تخصیص اعتبارات از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی بتوانیم این موضوعات انجام دهیم؛ ضمن اینکه افرادی که اشتغال رسمی را ندارند دولت اعلام کرد بین 200 تا 600 هزار تومان به این افراد پرداخت می‌شود.

,

این مقام مسئول عنوان کرد: به منظور جلوگیری از حضور افراد در وزارت کار و کاریابی‌ها، سامانه‌ای طراحی و به سراسر کشور اعلام کردیم که نیازی به حضور افرادیکه شغل خود را از دست دادند به ادارات کار، تعاون و رفاه اجتماعی و همچنین کاریابی‌ها نیست.

,

وی اضافه کرد: ورود افراد به این سامانه و ثبت مشخصات فردی و کارگاهی به منزله رعایت بند ب ماده 6 است، چون در قانون تاکید شده که ظرف یک ماه باید به ادارات کار مراجعه کنند که با این کار ضرورتی به حضور فیزیکی نیست و با ورود به سامانه می‌توانند این کار را انجام دهند.

,

بابایی در پایان گفت: فرآیند حضور و غیاب مقرری بگیران بیمه بیکاری تا اطلاع ثانویی را حذف کردیم تا مشکلی برای افراد ایجاد نشود.

انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه