اخبار داغ

مدیر گمرک فریدونکنار خبر داد؛

رشد حدود 400 درصدی صادرات از گمرک فریدونکنار/تاثیر بیماری کرونا در صادرات و واردات

رشد حدود 400 درصدی صادرات از گمرک فریدونکنار/تاثیر بیماری کرونا در صادرات و واردات
مدیر گمرک فریدونکنار از رشد حدود 400 درصدی صادرات کالا از این گمرک خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یوسف ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ اظهار کرد: وضعیت اقتصادی باتوجه به شرایط موجود تغییر کرده و تحریم‌ها و بسته شدن مرزها به دلیل بیماری کرونا در صادرات و واردات تاثیرگذار است.
 
وی با اشاره به آمار ۱۱ ماهه صادرات و واردات گمرک فریدونکنار تصریح کرد: گمرک فریدونکنار از ابتدای سال ۹۸ تا بهمن ماه در زمینه صادرات با رشد ۳۹۸ درصدی ارزش ریالی و ۷۱ درصد وزنی نسبت به سال گذشته رو به رو بوده است.

مدیر گمرک فریدونکنار تصریح کرد: در زمینه واردات شاهد رشد ۷۴ درصدی ارزش ریالی، ۶۹ درصد ارزش دلاری و ۱۲۱ درصد وزنی بودیم.

ابراهیمی یادآور شد: ارزش ریالی بخش صادرات امسال مبلغ بیش از یک تریلیون و ۳۳۵ میلیارد ریال و با وزن چهار هزار و ۲۰۵ تن بوده است.

وی یکی از دلایل اصلی رشد صادرات را افزایش نرخ ارز دانست و گفت: صادرات کالاها به کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، کویت، لیبی و ایتالیا انجام شده که بیشترین اقلام صادارتی پودر ماشین دستی، فرش و موکت، قطعات چرخ تراکتور، نمد، کنسرو، صفحه ورق‌های نازک، کاغذ ورقی برای تهیه دستمال کاغذی و سبزیجات تازه بوده است.

مدیر گمرک فریدونکنار عنوان کرد: ارزش ریالی واردات در سال ۹۸ مبلغی بیش از دو تریلیون و ۱۳۰ میلیارد ریال بوده است.

ابراهیمی افزود: ذرت دامی، روغن پایه معدنی، جو، مبدل، فرآورده‌های غذایی، پلی کربنات، موتورها و ماشین‌های متحرک هیدرولیک، صفحه ورق پلی‌اتیلن، قرص برش پلاسما از جمله کالاهای وارداتی است که از مبادی روسیه، امارات، عربستان و عراق وارد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ۵۸ فروند کشتی و هشت هزار و ۴۳۰ دستگاه کامیون از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه در بندر فریدونکنار وارد شدند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه