اخبار داغ

حسن‌‌بیگی در گفتگو با دانا:

وزارت خارجه در مواجهه با آمریکا مماشات می کند/ هیچ کشوری مجاز نیست جلوی دارو را بگیرد

وزارت خارجه در مواجهه با آمریکا مماشات می کند/ هیچ کشوری مجاز نیست جلوی دارو را بگیرد
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با انتقاد از عملکرد وزارت خارجه گفت: وزارت خارجه باید گام های بلندتر و اقدامات موثرتری صورت دهد و از کانال سفرا به کشورها فشار بیاورد تا داروی مورد نیاز کشور و مردم را تامین کند.
[

«ابوالفضل حسن‌بیگی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به عملکرد وزیر امورخارجه در مواجهه با کرونا و نامه او به گوترش، اظهار داشت: یکی از وظایف ذاتی وزارت خارجه برقراری ارتباط با 222 کشور عضو سازمان ملل است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی تصریح کرد: در چنین شرایطی طبیعتاً وزارت خارجه باید سفارتخانه های خود را فعال کند. نسبت به خباثت آمریکا و اقدامات خصمانه ترامپ برخورد و به مجامع بین المللی شکایت کند. این وزارتخانه باید صدای مردم مظلوم کشور را به گوش همه جهانیان برساند و با قدرت از حقوق مردم دفاع کند.
,
 
,
نماینده مردم دامغان در مجلس با تاکید بر این که یکی از پروتکل های مهم و اساسی در سطح بین الملل موضوع دارو و رسیدگی به درمان است، گفت: هیچ کشوری مجاز نیست مجروح جنگی را به کشورش راه ندهد و یا نسبت به تحریم دارو و درمان مجروح جنگی اقدام کند. کرونا قطعاً و یقیناً اقدام تروریستی است که از ناحیه آمریکایی ها انجام شده است. 
,
 
,
وزارت خارجه با فعالیت بیشتر باید داروی مورد نیاز مردم را تامین کند
, وزارت خارجه با فعالیت بیشتر باید داروی مورد نیاز مردم را تامین کند, وزارت خارجه با فعالیت بیشتر باید داروی مورد نیاز مردم را تامین کند,
 
,
حسن‌بیگی ادامه داد: آمریکایی ها دو دهه است که مسئله بیوتروریست را مطرح می کنند و گاهاً تلاش می کنند این اقدام را به گردن دیگر کشورها بیاندازند؛ اقداماتی که آمریکایی ها انجام دادند و با بیانات خودشان به نوعی خودشان را لو دادند. ترامپ مطمئن بود می تواند با ویروسی که درست کرده است و جان مردم چین انداخت و در ادامه دامن خیلی از کشورها را گرفت، مقابله کند اما دیدیم که نتوانست. آمریکایی ها خودشان را بی آبرو و رسوا و برخی از اسناد محرمانه و به کلی سری خودشان را رو می کنند.
,
 
,
وی افزود: وزارت خارجه باید گام های بلندتر و اقدامات موثرتری صورت دهد و از کانال سفرا به کشورها فشار بیاورد تا داروی مورد نیاز کشور و مردم را تامین کند. از طرفی هم در شرایط عادی تولید دارو در داخل می تواند کمبودها را جبران و جوابگوی نیازها باشد.
,
 
,
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس عنوان داشت: در حال حاضر که کشور دچار حمله بیوتروریستی شده است، همه کشورها موظفند به مردم ایران کمک کنند. مردم ایران امروز در محاصره خبیثی به اسم ترامپ قرار گرفته اند. ترامپ نمی تواند جای سازمان ملل بشیند و خودش را جای تمام کشورها بگذارد.
,
 
,
وزارت خارجه نمی تواند از جایگاه قانونی ملت ایران دفاع کند
, وزارت خارجه نمی تواند از جایگاه قانونی ملت ایران دفاع کند, وزارت خارجه نمی تواند از جایگاه قانونی ملت ایران دفاع کند,
 
,
حسن‌بیگی با اشاره به این که وزارت خارجه در این مسئله ضعیف عمل می کند گفت: وزارت خارجه همواره سعی می کند مماشات کند و در واقع طوری حرکت می کند که فریاد مردم ایران و حتی فریاد ملت های دیگر هم بلند شده است.
,
 
,
وی ابراز کرد: آقای ظریف به چه دلیل انقدر نسبت به آمریکایی ها ضعف نشان می دهد؟ چرا اقدامات اساسی را انجام نمی دهد؟ هیچ کشوری مجاز نیست جلوی دارو را بگیرد.
,
 
,
نماینده مردم دامغان تاکید کرد: ظریف می تواند از جایگاه وزارت خارجه و از طریق همه سفرا اعم از کوچکترین و کم جمعیت ترین تا بزرگترین کشورها مثل چین اقدامات اساسی را انجام دهد. دولت به دلیل ضعف دستگاه دیپلماسی به دنبال وام می افتد. چرا دولت قوی  و محکم برخورد نمی کند؟
,
 
,
حسن بیگی در پایان گفت: قرنطینه در خانه بزرگترین فشار اقتصادی و سخترین تحریم اقتصادی بر مردم است. وزارت خارجه ضعیف برخورد میکند و نمی تواند از جایگاه قانونی ملت ایران دفاع کند و لازم است اقدامات اساسی تری انجام دهد و آقایان باید خودشان را از قرنطینه حقوقی خارج کنند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه