اخبار داغ

استاد حوزه و دانشگاه:

فضای مجازی نباید مکانی برای هراس افکنی و شبهه آفرینی باشد

فضای مجازی نباید مکانی برای هراس افکنی و شبهه آفرینی باشد
استاد حوزه و دانشگاه بابیان این‌که در شرایط کنونی حفظ آرامش جامعه لازم و ضروری است، گفت: فضای مجازی نباید مکانی برای هراس افکنی و شبهه آفرینی باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حجت‌الله بیات در گفتگو با خبرنگار قم فردا، با اشاره به وضعیت موجود در کشور و ضرورت حضور بیشتر افراد خانواده در منزل، اظهار داشت: یکی از پدیده‌ها و درواقع یکی از اعضای خانواده در عصر امروز رسانه‌ها و فضای مجازی هستند به‌طوری‌که امروزه بهره‌مندی و استفاده از این فضا نه‌تنها نیاز است بلکه ما ناچار هستیم که از این فضا بهره ببریم.

وی ادامه داد: اگر به‌خوبی این فضا را نشناسیم و سواد رسانه‌ای در این زمینه نداشته باشیم قطعاً در نحوه استفاده و تعامل با این فضا به مشکل برخورد خواهیم کرد.

بیات تأکید کرد: اگر شگردها و خطرات فضای مجازی را بشناسیم قطعاً این فضا می‌توانند نعمت باشند اما اگر از خطرات آن اطلاع کافی نداشته باشیم بزرگ‌ترین ضربه را به خانواده‌ها خواهند زد.

وی ادامه داد: باید ببینیم در مسیر تولید و توزیع مواد رسانه‌ای ما خانواده‌ها در کجا قرار داریم.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه قرآن و حدیث تصریح کرد: متأسفانه امروز در خانواده‌ها یک حالت اشتیاق و اعتیاد به فضای مجازی صورت گرفته است به‌طوری‌که هرلحظه انتظار داریم خبری از این رسانه‌ها را دریافت کنیم.

وی افزود: درحالی‌که این فضا باید به روش درست آن‌هم از سوی خود مردم مدیریت شود و درواقع اعضای خانواده در این زمینه می‌توانند مفید باشند.

بیات ابراز داشت: هر چه قدر همدلی و همیاری بیشتری داشته باشیم و این را به جامعه انتقال بدهیم در برابر بیماری کرونا نیز مقاوم‌تر و هوشمندانه‌تر عمل خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: نکته مهم دیگر این‌که ما به‌عنوان شهروندان و در مقام بالاتر به‌عنوان هم‌وطن در این کشور پهناور نباید هر حرفی را در این فضا بزنیم، نباید هر کلیپی را در این فضا منتشر کنیم.

بیات ادامه داد: باید بدانیم اولین کسانی که از آسیب‌های این فضا در امان نخواهند بود خود ما هستیم و به همین علت هم که شده باید به سمت یک فضای سالم و مفید حرکت بکنیم.

وی بابیان این‌که در تولید پیام‌های رسانه‌ای در فضای مجازی نیازمند تقوا هستیم، خاطرنشان کرد: باید با شناخت دقیق از موقعیت فعلی خدای‌نکرده در مسیر اخلال زندگی مردم گام برنداریم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فرد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه