اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

«مولوی عبدالحمید» کیست؟/ از شیعه و سنی کردن ویروس کرونا تا حمایت از تروریست‌های تکفیری

«مولوی عبدالحمید» کیست؟/ از شیعه و سنی کردن ویروس کرونا تا حمایت از تروریست‌های تکفیری
مولوی عبدالحمید بازهم در بزنگاه تاریخی دیگر با استفاده از انتشار کرونا ویروس با حرف هایی تند سعی در ایجاد دوقطبی دیگری ذیل موضوع شیعه و سنی کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ این روزها که فضای کشور آلوده به ویروس کرونا شده است و بسیاری از افراد درگیر این بیماری شده اند و سعی می کنند به هر نحوی با همدلی و اقدامات مثبت فضای کشور را سالم سازی کنند، برخی خصوصا در فضای روانی و مجازی در حال شایعه پراکنی و انتشار اخبار ناصواب هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
در این میان «مولوی عبدالحمید»، در فیلمی که در شبکه های اجتماعی منتشر شده است موارد خلاف واقع و ناصوابی را که القای شبهات فراوانی می کند در برهه حساس مقابله با این ویروس بر زبان می راند.
,
وی در این سخنان نسنجیده مطرح می کند که طلاب چینی که در قم حضور داشته اند عامل انتشار ویروس کرونا درکشور هستند و به نوعی سعی دارد با دوقطبی کردن فضای بحران کشور و بحران آفرینی در این حوزه فضای روانی جامعه را مخدوش کند.
,
 
,
این در شرایطی است که روابط عمومی جامعه المصطفی با صدور جوابیه ای به این سخنان تفرقه افکن اعلام کرد: «اخیراً فیلم کوتاهی از سخنان جناب آقای مولوی عبدالحمید منتشر شده که حاوی القای شبهاتی است که لازم دیده شد نسبت به آنها توضیح داده شود.ایشان به کدام دلیل ادعا کرده‌اند که منشأ شیوع ویروس کرونا در ایران، دانش پژوهان چینی المصطفی بوده‌اند؟ آیا مدرکی به جز ادعای رسانه‌های معاند در این زمینه وجود دارد؟ آیا تاکنون هیچ مقام رسمی چنین ادعایی را تأیید کرده و آیا مدرک و مستندی در این زمینه ارائه شده؟ انتظار می‌رود یک عالم دینی در بیان مطالب خود دقت بیشتری داشته باشد.» 
, این در شرایطی است که روابط عمومی جامعه المصطفی با صدور جوابیه ای به این سخنان تفرقه افکن اعلام کرد: «اخیراً فیلم کوتاهی از سخنان جناب آقای مولوی عبدالحمید منتشر شده که حاوی القای شبهاتی است که لازم دیده شد نسبت به آنها توضیح داده شود.ایشان به کدام دلیل ادعا کرده‌اند که منشأ شیوع ویروس کرونا در ایران، دانش پژوهان چینی المصطفی بوده‌اند؟ آیا مدرکی به جز ادعای رسانه‌های معاند در این زمینه وجود دارد؟ آیا تاکنون هیچ مقام رسمی چنین ادعایی را تأیید کرده و آیا مدرک و مستندی در این زمینه ارائه شده؟ انتظار می‌رود یک عالم دینی در بیان مطالب خود دقت بیشتری داشته باشد.» ,
 
,
در همین رابطه، «مجتبی زارعی» عضو هیات علمی و عضو اندیشه سیاسی اسلام دانشگاه تربیت مدرس به اظهارات مولوی عبدالحمید پاسخ داد و در این یادداشتی کوتاه نوشت: «در میانه عالمی شدن ویروس دموکرات کرونا و رخنه ی آن به بیش از ۱۴۰کشور جهان، "شیعه" و"سنی کردن" این ویروس و شهر قم، ظاهرگراترین و کمیاب ترین و بدترین تفسیر فرقه ای است که توده ی ایرانیان را در میانه این درد ملی دلگیر کرده است!»
,
 
,
مولوی عبدالحمید و ایجاد فضای دوقطبی 
, مولوی عبدالحمید و ایجاد فضای دوقطبی , , مولوی عبدالحمید و ایجاد فضای دوقطبی ,
 
,
اما متاسفانه این تنها اقدام معنادار مولوی عبدالحمید در بزنگاه‌های تاریخی و سیاسی نیست.
,
 
,
در اردیبهشت سال 93 نیز در حالی که مردم زاهدان از خبر شهادت شهید صیادی، یکی از کارمندان ثبت احوال در سرباز در سوگ و خشم بودند؛ مولوی عبدالحمید طی سخنانی پس از شهادت "محمدرضا صیادی" از مدیران ثبت احوال، ضمن معمولی جلوه‌دادن چنین جنایاتی به تخریب سازمان ثبت احوال پرداخت.
,
 
,
عبدالحمید در این سخنرانی با بیان این ادعا که شبیه این قتل‌ها در شهرهای دیگر هم اتفاق می‌افتد ولی در سیستان و بلوچستان این قتل‌ها بزرگنمایی می‌شود، مدعی شد که شناسنامه افراد ایرانی‌الاصل بدون دلیل توقیف می‌شود و همچنین باید در صدور شناسنامه با عدالت برخورد شود.
, عبدالحمید در این سخنرانی با بیان این ادعا که شبیه این قتل‌ها در شهرهای دیگر هم اتفاق می‌افتد ولی در سیستان و بلوچستان این قتل‌ها بزرگنمایی می‌شود، مدعی شد که شناسنامه افراد ایرانی‌الاصل بدون دلیل توقیف می‌شود و همچنین باید در صدور شناسنامه با عدالت برخورد شود., عبدالحمید در این سخنرانی با بیان این ادعا که شبیه این قتل‌ها در شهرهای دیگر هم اتفاق می‌افتد ولی در سیستان و بلوچستان این قتل‌ها بزرگنمایی می‌شود، مدعی شد که شناسنامه افراد ایرانی‌الاصل بدون دلیل توقیف می‌شود و همچنین باید در صدور شناسنامه با عدالت برخورد شود.,
 
,
این سخنان به نوعی از سوی کارشناسان و رسانه ها مجوزی برای مشروعیت دادن یا تحریک به اختلاف‌افکنی بین پیروان مذاهب مختلف و به‌صورت تلویحی علیه کارمندان شیعه در بلوچستان تلقی شد. 
,
 
,
حمایت از ترویست های تفکیری و دادن بهانه برای تروریست سازی 
, حمایت از ترویست های تفکیری و دادن بهانه برای تروریست سازی , حمایت از ترویست های تفکیری و دادن بهانه برای تروریست سازی , ,
 
,
عبدالحمید در یک سخنرانی عمومی در 9 مرداده ماه 1392 نیز مدعی شده بود که با گزارش‌های غلط، تابعیت ایرانی افراد در بلوچستان لغو می‌شود!
,
 
,
جالب اینجاست که در سخنان عبدالحمید به نوعی نادیده گرفتن مردم سنی به نمایش گذاشته می شود که خود عامل و بهانه ای برای تفرقه افکنی و ایجاد گروه های تروریستی در این مناطق بوده است.
,
 
,
وی در سال 92 با نوشتن نامه های مختلفی به دنبال رها سازی برخی از اشرار از مجازات اعدام بودند. وی در یکی از این نامه ها از 26 نفر یاد کرد. 26 نفری که مولوی عبدالحمید به ‎دنبال تخفیف مجازات آن‎بود،  تروریست‎‎های تکفیری بودند که برایشان سنی و شیعه هیچ تفاوتی نمی‌‎کرد و هرکس به آنچه آن‎‌ها اعتقاد نداشته باشد از نظرشان مهدورالدم و واجب‎القتل شمرده می‌‎شد. جالب آنجاست که تشخیص تمام موضوعات، احراز عقیده باطل افراد و نیز اجرای حکم به عهده خودشان بود و در دم، خون فرد بی‎گناه را در کوچه و خیابان می‌‎ریختند اما مولوی عبدالحمید برای آنها طلب بخشش و عفو داشت!
,
 
,
موضوعی که خود عاملی برای تفرقه افکنی و همچنین ناامن سازی منطقه مذکور می شد که هنوز با وجود تلاش های مکرر نیروهای نظامی ایران گاهی اخبار تلخ از این منطقه شنیده می شود. موضوعی که به نظر می رسد بایستی از لحاظ فرهنگی و اجتماعی روی آن کار شود اما سخنان افرادی چون مولوی عبدالحمید خلاف این روند است.
, موضوعی که خود عاملی برای تفرقه افکنی و همچنین ناامن سازی منطقه مذکور می شد که هنوز با وجود تلاش های مکرر نیروهای نظامی ایران گاهی اخبار تلخ از این منطقه شنیده می شود. موضوعی که به نظر می رسد بایستی از لحاظ فرهنگی و اجتماعی روی آن کار شود اما سخنان افرادی چون مولوی عبدالحمید خلاف این روند است., موضوعی که خود عاملی برای تفرقه افکنی و همچنین ناامن سازی منطقه مذکور می شد که هنوز با وجود تلاش های مکرر نیروهای نظامی ایران گاهی اخبار تلخ از این منطقه شنیده می شود. موضوعی که به نظر می رسد بایستی از لحاظ فرهنگی و اجتماعی روی آن کار شود اما سخنان افرادی چون مولوی عبدالحمید خلاف این روند است.,
 
,
وقتی عبدالحمید تحفه شیرین عبادی را مشتاقانه می پذیرد
, وقتی عبدالحمید تحفه شیرین عبادی را مشتاقانه می پذیرد, وقتی عبدالحمید تحفه شیرین عبادی را مشتاقانه می پذیرد, ,
 
,
همچنین در سال 93 مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی از سوی تشکل غیرقانونی مدافعان حقوق بشر وابسته به شیرین عبادی که سخت تحت نفوذ و تفکرات گروهک منافقین است بعنوان دریافت کننده ششمین جایزه تلاشگر حقوق بشر انتخاب شد.
,

در حالی مولوی عبدالحمید از سوی این تشکل غیر قانونی شایسته برای دریافت این جایزه انتخاب می شود که با مروری کوتاه در سابقه پنج نفر دیگر دریافت کننده تندیس تلاشگر حقوق بشر می توان فعالیت های سیاسی، فعالیت علیه امنیت نظام و حضور در اغتشاشات 88 در کارنامه آنها دید.

, در حالی مولوی عبدالحمید از سوی این تشکل غیر قانونی شایسته برای دریافت این جایزه انتخاب می شود که با مروری کوتاه در سابقه پنج نفر دیگر دریافت کننده تندیس تلاشگر حقوق بشر می توان فعالیت های سیاسی، فعالیت علیه امنیت نظام و حضور در اغتشاشات 88 در کارنامه آنها دید.,

در بیانیه این تشکل غیرقانونی منتشر کرده است دلیل انتخاب عبدالحمید را، تلاش‌های بی وقفه و پیگیرانه‌ای وی در سال‌های گذشته برای برقراری روابط آشتی جویانه بین اقوام و گرایش‌های مذهبی مختلف در استان محروم سیستان و بلوچستان بوده است.

,

در بخش از این بیانیه آمده است: عبدالحمید و خانواداش تحت شدیدترین فشارهای سیاسی و امنیتی ایران هستند و تبعیض های بسیاری در حق او و وابستگانش در این سالها صورت گرفته است.

,

نرگس محمدی یکی از محکومان فتنه 88 و عوامل ناآرامی ها در آن سال که مدتی نیز به همین دلیل در زندان به سر می برد با سفر به زاهدان ضمن ملاقات دوستانه در منزل مولوی عبدالحمید این جایزه را تقدیم وی کرد.

, نرگس محمدی یکی از محکومان فتنه 88 و عوامل ناآرامی ها در آن سال که مدتی نیز به همین دلیل در زندان به سر می برد با سفر به زاهدان ضمن ملاقات دوستانه در منزل مولوی عبدالحمید این جایزه را تقدیم وی کرد., نرگس محمدی یکی از محکومان فتنه 88 و عوامل ناآرامی ها در آن سال که مدتی نیز به همین دلیل در زندان به سر می برد با سفر به زاهدان ضمن ملاقات دوستانه در منزل مولوی عبدالحمید این جایزه را تقدیم وی کرد.,
پاسخ حکیمانه رهبر معظم انقلاب به نامه مولوی عبدالحمید
, پاسخ حکیمانه رهبر معظم انقلاب به نامه مولوی عبدالحمید, ,
 
,
در سال 1396 بود که مولوی عبدالحمید نامه‌ای به رهبر انقلاب نوشته و از ایشان تقاضاهایی را داشته است. رهبر انقلاب نیز مبتنی بر نگاه کلان و راهبردی اداره‌ جامعه‌ اسلامی، در پاسخ به نامه‌ ایشان، چنین فرمودند: «همه‌ ارکان جمهوری اسلامی موظف‌اند براساس معارف دینی و قانون اساسی، هیچ‌گونه تبعیض و نابرابری بین ایرانیان از هر قوم و نژاد و مذهبی روا ندارند. ما هم به جد معتقدیم همه باید باهم در کنار هم، و در صفوف فشرده و واحدی، به سربلندی و عزت ایران اسلامی بیندیشند و در راه آن تلاش کنند و اجازه ندهند دشمنان این مرز و بوم و خناسان وابسته به این و آن، در این صف واحد تفرقه افکنده و کارشکنی کنند.»
, «همه‌ ارکان جمهوری اسلامی موظف‌اند براساس معارف دینی و قانون اساسی، هیچ‌گونه تبعیض و نابرابری بین ایرانیان از هر قوم و نژاد و مذهبی روا ندارند. ما هم به جد معتقدیم همه باید باهم در کنار هم، و در صفوف فشرده و واحدی، به سربلندی و عزت ایران اسلامی بیندیشند و در راه آن تلاش کنند و اجازه ندهند دشمنان این مرز و بوم و خناسان وابسته به این و آن، در این صف واحد تفرقه افکنده و کارشکنی کنند.», «همه‌ ارکان جمهوری اسلامی موظف‌اند براساس معارف دینی و قانون اساسی، هیچ‌گونه تبعیض و نابرابری بین ایرانیان از هر قوم و نژاد و مذهبی روا ندارند. ما هم به جد معتقدیم همه باید باهم در کنار هم، و در صفوف فشرده و واحدی، به سربلندی و عزت ایران اسلامی بیندیشند و در راه آن تلاش کنند و اجازه ندهند دشمنان این مرز و بوم و خناسان وابسته به این و آن، در این صف واحد تفرقه افکنده و کارشکنی کنند.»,
 
,
ویژه نامه خط حزب الله در تبیین پیام رهبر معظم انقلاب در چند بند اهداف ایشان را از پاسخ به نامه عبدالحمید تشریح نمود.
,
 
,
 این ویژه نامه در یکی از بنده ها نسبت به تحلیل پیام مقام معظم رهبری نوشت: «رهبر انقلاب به مولوی عبدالحمید تصریح فرمودند، نباید به دشمنان بیرونی و خناسان داخلی اجازه داد که با طرح‌ها و نقشه‌های خود، مانع وحدت بین دو مذهب شوند و آنجا که دشمن درصدد ایجاد تفرقه در کشور به بهانه‌های واهی مذهبی است، ‌باید با او به‌طور دقیق، صریح و شفاف مرزبندی کرده و با هر عامل برهم‌زننده‌ وحدت و امنیت کشور به مقابله برخاست. »
, «رهبر انقلاب به مولوی عبدالحمید تصریح فرمودند، نباید به دشمنان بیرونی و خناسان داخلی اجازه داد که با طرح‌ها و نقشه‌های خود، مانع وحدت بین دو مذهب شوند و آنجا که دشمن درصدد ایجاد تفرقه در کشور به بهانه‌های واهی مذهبی است، ‌باید با او به‌طور دقیق، صریح و شفاف مرزبندی کرده و با هر عامل برهم‌زننده‌ وحدت و امنیت کشور به مقابله برخاست. »,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه