اخبار داغ

آماده‌باش نیروهای جنگ نوین ارتش در غرب کشور؛

اقدامات «پدافند بیولوژیک» برای کنترل کرونا

اقدامات «پدافند بیولوژیک» برای کنترل کرونا
پدافند بیولوژیک کرمانشاه در راستای مقابله با کرونا راه اندازی شده و در حال انجام اقداماتی برای کنترل این بیماری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز با شیوع بیماری کرونا در ایران نیروهای نظامی، بسیج و سایر اقشار برای کنترل و جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری به صورت آتش به اختیار با اقداماتی در راستای گندزدایی معابر به کمک به کادر درمانی آمدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

در استان کرمانشاه هم سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص)، بسیج، ارتش و نیروی انتظامی از همان روزهای ابتدای اعلام نمونه مثبت در استان پای کار آمدند و با در اختیار گذاشتن تجهیزات لجستیکی خود برای مقابله با این بیماری گام های خوبی برداشتند.

,

اما در کنار این اقدامات قرارگاه پدافند بیولوژیک هم در راستای ابلاغ رهبر معظم انقلاب در غرب کشور تشکیل شده و این قرارگاه برای کنترل بیماری اقداماتی در دست انجام دارد.

,

برای تشریح فعالیت های این قرارگاه با فرمانده قرارگاه منطقه ای ارتش در غرب کشور گفتگویی داشتیم تا این اقدامات را بیان کند.

,

آماده باش یگان‌های ارتش در غرب کشور

, آماده باش یگان‌های ارتش در غرب کشور,

امیر فرهاد آریانفر در‌ گفتگو با خبرنگار مرصاد از آماده باش یگان‌های ارتش در غرب کشور به دنبال شیوع بیماری کرونا در ایران خبر داد و اظهار داشت: با اعلام‌ نمونه مثبت این بیماری در کشور نیروهای جنگ نوین ارتش در غرب کشور به حالت آماده باش درآمدند.

,

فرمانده قرارگاه منطقه ای ارتش در غرب کشور افزود: بر این اساس ماشین آلات و تجهیزاتی که برای از بین بردن آلودگی در جنگ تعریف شده اند برای رفع آلودگی در اختیار آتش نشانی و شهرداری ها قرار داده شد.

,

وی همچنین از فعالیت ۲۵ دستگاه آمبولانس ارتش برای جابه‌جایی بیماران خبر داد و خاطرنشان کرد: در مجموع ۶۷ دستگاه خودرو سبک و سنگین را جهت پاکسازی و ضدعفونی سطح شهر کرمانشاه به کار گرفتیم تا به مردم ارائه خدمات بدهند.

,

به گفته این مسئول، تمام خدماتی که در شهر کرمانشاه انجام می شود هم‌زمان در شهرستان‌های اطراف نیز صورت می‌گیرد.

,

توزیع ۲۰۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده

, توزیع ۲۰۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده,

فرمانده قرارگاه منطقه ای ارتش در غرب کشور ادامه داد: از ابتدای اپیدمی تا کنون بیش از ۲۰۰هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده سطوح بین اقشار محروم و حاشیه نشین توزیع شده است.

,

امیر آریانفر بیان داشت: در همان روزهای ابتدایی بلافاصله کارگاه‌های تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده را در سطح یگان‌ها دایر کردیم و نیروها در این راستا با جدیت در حال فعالیت هستند.

,

وی افزود: به دنبال فرامین مقام معظم رهبری که فرمودند پدافند بیولوژیکی را در سطح یگان‌های مسلح راه اندازی کنید، رزمایش بزرگی در گستره ارتش تحت عنوان «لبیک یا خامنه ای ۹۸» را با هدف ایجاد روحیه تهاجمی پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در روز ۲۵ اسفند با حضور استاندار کرمانشاه اجرا کردیم.

,

حضور نیروهای ارتش در ورودی‌های استان

, حضور نیروهای ارتش در ورودی‌های استان,

فرمانده قرارگاه منطقه ای ارتش در غرب کشور از ضدعفونی اماکن پرتردد و ادارات خبر داد و گفت: کادر درمانی ارتش همراه یگانهای نوین در ۵ نقطه به خصوص ورودی شهر کرمانشاه از جمله در پلیس راه‌ها، سه راه حمیل، ورودی ایلام به کرمانشاه و همچنین سرپل ذهاب مستقر هستند و با ایجاد پست های غربالگری در راستای بحث تشخیص بیماری و اقدامات پیشگیرانه کمک کار دانشگاه علوم پزشکی هستند.

,

فرمانده قرارگاه منطقه ای ارتش در غرب کشور از برپایی ۲ بیمارستان صحرایی در رشت و قم خبر داد و اظهار داشت: لشکر ۱۶ قزوین و لشکر۲۳ که در تابعیت قرارگاه غرب هستند با تمام ظرفیت های درمانی و ضدعفونی کننده در رشت و قم بیمارستان صحرایی دایر کردند.

,

امیر آریانفر در ادامه با بیان اینکه پادگانها و محوطه منازل سازمانی ارتش روزانه ضدعفونی می شوند، افزود: همچنین تمهیداتی اندیشیده شده است تا سربازانی که از مرخصی بر می گردند قبل از تماس با دیگر سربازان در نقاهتگاهی قرنطینه شوند.

,

وی در پایان از آمادگی کامل نیروهای ارتش در حوزه همکاری با مجموعه بهداشت و درمان خبر داد و گفت: همانطور که ارتش از لحظات ابتدایی شیوع این بیماری اقدامات پیشگیرانه خود را در طیف گسترده ای شروع کرده است تا ریشه کن کردن کامل این بیماری منحوس که مردم کشور را تهدید می کند، به اقدامات خود ادامه خواهد داد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه