اخبار داغ

در گفت‌وگو با یک پزشک مطرح شد؛

شیوع اپیدمی خوددرمانی در کشور

شیوع اپیدمی خوددرمانی در کشور
در این روزهای نفس گیر برای جامعه و مردم برخی از افراد با زیرپا گذاشتن اصول انسانی خویش فرصت را برای سودجویی و منفعت طلبی مغتنم می دانند و به عینه می بینیم که این افراد با شایعه سازی جامعه را در معرض یک خطر بزرگ تر از ویروس کرونا قرار داده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، یکی از خصیصه های جوامع انسانی که نمی توان منکر آن شد و از کنار آن به راحتی گذشت، فرصت طلبی نوع بشر می باشد حال این فرصت طلبی می تواند برای خود شدت و ضعف هایی داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی,

در بسیاری از ادوار تاریخ انسان به خاطر مطامع شخصی خویش بسیاری از اصول انسانی را زیر پا گذاشته است و برای چند صباحی زندگی راحت زندگی را به کام دیگران تلخ نموده است.

,

متاسفانه در ماههای اخیر جامعه ما به عینه این معضل نسل بشر را به عینه در حال تجربه کردن است.

,

با ظهور، شیوع و گسترش بیماری کروناویروس همه انسان ها از هر رنگ و نژاد در سه دسته قرار گرفتند، یکی بی تفاوت از کنار این بیماری می گذرد، دیگری این بیماری را فرصت مغتمنی برای رسیدن به نیات دنیوی و غیرانسانی خود می داند و هستند گروه دیگری که خود را موظف می دانند که در برابر این پدیده منحوس سال ایستادگی و ایثار کنند.

,

از این رو در روزها و هفته های اخیر به عینه فضای مجازی به مکانی بی در و پیکر برای تاخت و تاز یاغیان باورهای مردم شده است و بیماری کرونا دستمایه بسیاری از سواستفاده کنندگان شده است.

,

شیوع خرافات، شایعات، باورهای بدوی و... تنها گوشه ای از ضعف اعتقادی و ایمانی برخی در فضای مجازی و کانال های تلگرامی است.

,

در این روزها همه خود را «بوعلی سینا»،« ابونصرفارابی»،«ابوریحان بیرونی» و... می پندارند و به توهم خودشیفتگی مبتلا شده اند که صدها بار بدتر و خطرناک تر از ویروس کرونا است.

,

در این بین بسیاری از فعالان و سرگردانان در فضای مجازی نسخه های پزشکی در حیطه طب سنتی، ایرانی و اسلامی برای مردم و درمان ویروس نوظهور کرونا می پیچند که این امر باعث آشفتگی در جامعه و تشویش اذهان عمومی شده است تا جایی که هم طب سنتی این روزها عملا زیر سئوال رفته است و هم اینکه بسیاری از مردم به باورهای غلط و اشتباه روی آورده و حتی در مسیر این باورهای غلط زیان های مالی و جانی بسیاری دیده اند.

,

برخی ها برای رهایی و فرار از ویروس کرونا به فضای مجازی پناه برده اند و نسخه های پزشکان نامریی در فضای مجازی را برای خود و اطرافیان تجویز می کنند.

,

این روزها «زنجبیل»، «سیر»، دانه های «هل»، «لیموشیرین و ترش» و.... نوشداروی ویروس کرونا شده و همین امر باعث گردیده است که سوداگران بازار فرصت را برای خالی کردن جیب حق الناس مغتنم بدانند و بر این شایعات بیفزایند تا جایی که هر رهگذاری مشتی زنجبیل، سیر و... در دستش دارد و خود را پیشاپیش شفا یافته از بیرون کرونا می بیند.

,

دکتر علی جباری متخصص داخلی در این باره به خبرنگار کردتودی گفت: متاسفانه یکی از مشکلات اصلی در جامعه ایرانی عدم آشنایی کامل و جامع با طب سنتی و طبی امروزی است.

,

این متخصص داخلی عنوان کرد: این دو نوع طب مکمل همدیگر هستند و در برخی از موقعیت ها می توانند اثرات خود را خنثی و حتی تاثیرات مخرب برهم یعنی تداخل دارویی و درمانی ایجاد کنند.

,

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات ما در بحث طب سنتی، نبود افراد مجرب و تحصیلکرده در این زمینه است، عنوان داشت: متاسفانه در کنار هر سوپرمارکت شاهد دایر بودن یک عطاری و فروشگاه گیاهان دارویی هستیم بی آنکه متصدی و صاحب مکان مذکور اطلاعی از طب سنتی و ایرانی و اسلامی داشته باشد.

,

دکتر جباری در ادامه سخنان خود بیان داشت: بنده منکر طلب سنتی نیستم، بلکه منکر حضور افراد غیرمتخصص در این حوزه هستیم که خود این افراد به صورت مستقیم با تجویزهای دارویی خود در بحث داروهای گیاهی خطرات زیادی برای مردم ایجاد می کنند.

,

این متخصص داخلی بیان کرد: از همان روز شیوع بیماری کرونا اینگونه شایع شد که مصرف غذاهای گرم، و گیاهان دارویی که خاصیت گرمایی و سودایی دارند ما را به گونه ای در برابر این ویروس مصون می کند که این باور کاملا اشتباه می باشد.

,

وی ادامه داد: همچنین شخصا به عینه دیده ام که کمتر از 24 ساعت شایعه تاثیر جادویی ویتامین C بر درمان بیماری کرونا، باعث گردید که هر آنچه در خود ویتامین مذکور را دارد، چندین برابر گران شود!!.

,

دکتر جباری در ادامه به معرفی ساختار ویروس کرونا پرداخت و اشاره کرد: یکی از ویژگی های ویروس کرونا که بسیاری از محققان و پژوهشگران جهان را سردرگم کرده است، قدرت و سرعت بالای تطبیق این ویروس با محیط پیرامون خود است، تا جایی که برخی از متخصصین به این باور رسیده اند که این ویروس محصول و خروجی آزمایشگاه هاست.

,

وی ادامه داد: این ویروس به صورتی عمل می کند که تاکنون به هر دارویی پاسخ مثبت نداده است و در کمتر از 24 ساعت خود را بازسازی می کند و به اصلاح «فرار» است.

,

این متخصص داخلی بیان داشت: این ویروس تا حدی پیچیده و زیست همانند ویروس های مشابه دارد که برخی از پزشکان اعتقاد داشتند که با تجویز و مصرف داروی «هیدروکسی کلروکین» می توان بر آن غلبه نمود و برای بیمار مصونیت ایجاد کرد.

,

وی تصریح کرد: ولی تجویز این داروها که در سال 1955 برای بیماری مالاریا ساخته شده بود هیچ تاثیری در حال بیماران کرونایی نداشت و به عینه دیدیم که علیرغم مصرف این دارو از سوی مبتلایان به کرونا در کشور بازهم شاهد مرگ این افراد بودیم.

,

دکتر جباری در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: یکی دیگر از مشکلات پزشکان در این برهه خاص مسئله تداخل داروهای سنتی و صنعتی یعنی داروهای شیمیایی می باشد. باور جامعه بر این است که گیاهان دارویی و سنتی هیچ عوارضی ندارند که این یک باور کاملا اشتباه می باشد.

,

این متخصص داخلی اضافه کرد: در دوران طبابت خود به کرار شاهد تداخل این داروهای گیاهی و شیمیایی و حتی مرگ بیماران بوده ام، لذا به شهروندان توصیه می کنیم که نه به خود درمانی روی بیاورند و نه اینکه به دستورالعمل های پزشکی در فضای مجازی اعتماد کنند.

,

وی بیان داشت: همچنین در کنار بحران کرونا شاهد افزایش بیماری های کبدی در گریدهای مختلف هستیم. برخی از افراد با مصرف گیاهان و موادغذایی خاص که مشخص نیست با چه منطقی اقدام به مصرف آن می کنند دچار نارسایی های کبدی شده اند که این وضعیت برای آنان صدها بار بدتر از ویروس کرونا می تواند باشد.

,

دکتر جباری در بخش دیگری از سخنان خود به پدیده افزایش بی رویه و بی سابقه مصرف الکل و مشروبات الکی در سطح جامعه اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی از افراد سودجو و نیز افراد بی اطلاع این گونه می پندارند که مصرف الکل و مشروبات الکلی می تواند ویروس کرونا را از بین ببرد که این اشتباهی بزرگ و جبران ناپذیر است و در روزهای اخیر شاهد مرگ بسیاری از هم وطنان به علت مصرف الکل بودیم.

,

با وجود سخنان این متخصص و نیز اخبار مسئولان مربوطه درباره بیماری کرونا بازهم شاهدیم که عملا بسیاری از هم وطنان قربانی سادگی خود و فریب کاری فعالان دنیای مجازی می شوند و اینگونه است که بحران پشت سر بحران گریبان کشور را می گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه