اخبار داغ

مخمصه پناهندگان در منطقه مرزی ترکیه و یونان و تعرض شدید به حقوق آنها+تصاویر

مخمصه پناهندگان در منطقه مرزی ترکیه و یونان و تعرض شدید به حقوق آنها+تصاویر
اتحادیه اروپا به جای کمک به یونان در زمینه حمایت از پناهجویان و جابجایی آنها به مناطق امن سراسر اتحادیه اروپا، پشت سپر تجاوز نیروی امنیتی یونان مخفی می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک؛ هیچ تصمیمی مبنی بر ورود پناهندگان به اتحادیه اروپا وجود ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

به گزارش trt، تعداد پناهندگان و مهاجران هفته ها پس از عزیمت به منطقه مرزی یونان، علیرغم تلاش های دولت این کشور برای بازگرداندن آنها رو به افزایش است.

,

پناهندگان و مهاجران با وجود بارش شدید باران و وزش بادهای زمستانی به ماندن در اردوگاهی نزدیک مرز یونان و ترکیه ادامه می دهند.

,

در اواخر فوریه، ده ها هزار نفر پس از اعلام ترکیه مبنی بر اینکه به دلیل درگیری با سوریه دیگر قادر به تحمل بار بحران مهاجر بر شانه های خود نیست به این منطقه آمدند.

,

آن دسته از پناهندگان و مهاجرانی که قصد بازگشت به یونان را داشتند از سوی دولت ترکیه مجوز عبور از مرزهای این کشور را دریافت کردند.

,

با این حال، چنین تلاش هایی به شدت از سوی افسران امنیتی یونان که از جانب شبه نظامیان جناح راست و داوطلبان حمایت می شوند دفع شد.

,

سازمان دیده بان حقوق بشر (hrw) گفت که نیروهای امنیتی یونان و افراد مسلح ناشناس، پناهچویان را در مرز ترکیه و یونان بازداشت کرده، مورد حمله و تجاوز جنسی قرار می دهند، آنها را دزدیده و برهنه کرده و وادار به بازگشت به ترکیه می کنند.

,

مقامات ارشد اتحادیه اروپا از اقدامات کنترل مرزی یونان قدردانی کرده و از طریق آژانس گارد مرزی و ساحلی اروپا (FRONTEX) از آنها حمایت می کنند.

,

"نادیا هاردمن" محقق و حامی حقوق پناهندگان در دیده بان حقوق بشر گفت: "اتحادیه اروپا به جای کمک به یونان در زمینه حمایت از پناهجویان و جابجایی آنها به مناطق امن سراسر اتحادیه اروپا، پشت سپر تجاوز نیروی امنیتی یونان مخفی می شود."

,

وی افزود: "اتحادیه اروپا باید به جای حمایت از نیروهایی که پناهندگان را مورد ضرب و شتم قرار می دهند، آنها را می ربایند، برهنه می کنند و به رودخانه می اندازند، از افراد نیازمند به کمک پشتیبانی کند."

,

FRONTEX باید بر تطبیق عملکرد نیروی امنیتی یونان با حقوق بشر اروپایی و بین المللی و قوانین پناهندگی از جمله استانداردهای بازداشت نظارت داشته باشد و آن را به مردم گزارش کند.

,

ترکیه نیز نباید کسی را وادار به عبور بی قاعده از مرز یونان کند.

,

تصاویر زیر مخمصه و گرفتاری این افراد را نشان می دهد:

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه