اخبار داغ

واکنش عضو کمیسیون فرهنگی مجلس به اظهارات امیرحسین رستمی در گفتگو با دانا؛

اظهارات رستمی، اتهام زنی به وزیر بهداشت بود/ ادعاهای رستمی بر خلاف منافع و مصالح ملی، نظام و مردم است

اظهارات رستمی، اتهام زنی به وزیر بهداشت بود/ ادعاهای رستمی بر خلاف منافع و مصالح ملی، نظام و مردم است
اصغز مسعودی به ادعاهای مهمان برنامه شب گذشته "فرمول یک" اشاره کرد و گفت: ین که یک سلبریتی بیاید در مورد وزیر بهداشت این گونه صحبت کند، برخلاف منافع و مصالح ملی، نظام و مردم است
[

«اصغر مسعودی» عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به اظهارات شب گذشته امیرحسین رستمی در برنامه زنده تلویزیونی "فرمول‌یک" گفت: آقای امیرحسین رستمی در این برنامه اظهارات عجیبی داشت. او مدعی شد که وزارت بهداشت زمان شیوع ویروس کرونا در کشور را به درستی اطلاع رسانی نکرده، در رابطه با پرواز ماهان نیز حرف هایی زد، در مورد قرنطینه کردن یک شهر و همچنین در رابطه با نامه ای که به وزیر ارتباطات زده است، صحبت کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: بحثی که امروز همه باید روی آن تمرکز کنیم موضوع جلوگیری از شیوع این ویروس منحوس و قطع حلقه انتقال آن در جامعه است.

,

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: در حال حاضر 160 کشور جهان گرفتار این ویروس هستند؛ ممکن است خیلی ها اظهارات مختلفی داشته باشند، اما آن چه که جامعه امروز اقتضا می کند این است که همه بسیج شویم و هدفمان هم سلامت جامعه باشد و در واقع به دنبال این باشیم که تلفات بیشتری نداشته باشیم تا بتوانیم این مشکل را حل کنیم.

,

مسعودی ادامه داد: الان باید تمام هم و غم مردم کنترل این ویروس باشد و در بحث سلامت جامعه به یکدیگر کمک کنند. کرونا تنها بحث نظام سلامت نیست، بحث اقتصاد، فرهنگ، سیاست و امنیت نیز هست و در حقیقت همه این ها را تحت الشعاع قرار داده است و همه باید کمک کنیم که از این مرحله گذر کنیم.

,

وی افزود: این که یک سلبریتی بیاید در مورد وزیر بهداشت این گونه صحبت کند، برخلاف منافع و مصالح ملی، نظام و مردم است؛ حرف هایی که آقای رستمی در برنامه زنده تلویزیونی زد دقیق نبود. او گفت وزیر بهداشت دوم و سوم اسفند در مورد ویروس کرونا اطلاع رسانی کرد، حتی اسفند  را هم خرداد بیان کرد، در حالی که این حرف درست نیست. وزیر بهداشت از همان زمانی که این ویروس در ووهان چین مطرح بود، گفت ما در کشورمان اقدامات پیشگیرانه را انجام داده ایم؛ در واقع آقای نمکی روز 12 بهمن هشدار داد و در روز 22 بهمن اعلام کرد که نتیجه کرونا در کشورمان مثبت شده است. این اتهامی بود که آقای رستمی به وزیر بهداشت زد.

,

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس عنوان کرد: بهتر است افراد در مورد چیزهایی که از آن اطلاع کافی ندارند، سکوت کنند مخصوصا اگر حرفی که می زند با مصالح نظام و کشور در تضاد باشد.

,

مسعودی به اظهارات رستمی در خصوص کنسلی پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان اشاره کرد و گفت: یک سری دانشجو در چین در حال تحصیل هستند که شرکت هواپیمایی ماهان برای پیگیری حضور آن ها اقدام کرده است و اگر غیر از این هم باشد، باید جوابگو باشد چون بحث سلامت کشور است.

,

وی در رابطه با صحبت های رستمی مبنی بر قرنطینه شهر قم اذعان داشت: از نظر علمی همین الان هم که در اکثر استان های ما این ویروس شیوع پیدا کرده است، موضوع قرنطینه مطرح نیست. قرنطینه کردن شهرها روش موفقی نیست، چیزی که بر آن تاکید می شود بحث در خانه ماندن است.

,

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: گاهی وقت ها اعلام می شود که این ویروس از طریق پرواز ماهان وارد کشور شده و از آنجا به قم رفته است. اگر بخواهیم این فرضیه را بررسی کنیم، باید گفت این ادعا هم دقیق نیست.

,

مسعودی بیان داشت: همانطور که می دانید زمانی که بحث کرونا در قم مطرح شد، در گیلان هم 2 نفر چینی حضو داشتند؛ در واقع اگر بخواهیم دقیق و فنی صحبت کنیم جای بحث بسیاری دارد. در نتیجه صداوسیما هم اگر می خواهد در این زمینه برنامه ای داشته باشد بهتر است از کارشناس های مختلف دعوت کند، حتی از مدیران شرکت هواپیمایی ماهان یا حتی رئیس سازمان هواپیمایی کشور را می تواند دعوت کند.

,

وی افزود: در شرایط کنونی باید همه دست به دست هم دهیم تا از یک سو وحدت ملی حفظ شود و از سوی دیگر مصالح نظام به خطر نیفتد.

,

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: مسئولین مربوطه باید با چنین افرادی برخورد کنند؛ وقتی در صداوسیما در برنامه زنده چنین اظهاراتی مطرح می شود، باید از قبل همه را چک کنند که چه مواردی قرار است مطرح شود و چه حرف هایی قرار است گفته شود. از این نوع حواشی در فضای مجازی به اندازه کافی وجود دارد و صداوسیما نباید خودش به این تشویش اذهان عمومی کمک کند و آن مسیری که در فضای مجازی وجود دارد را دنبال کند.

,

مسعودی با بیان این که ویروس کرونا در خیلی از کشورها حاد نشده است گفت: در بسیاری از کشورها یک سری از تجهیزات بهداشتی که باید در داروخانه ها وجود داشته باشد، پیدا نمی شود که صف های طولانی در فروشگاه های آمریکا گویای همین مسئله است.

,

وی تصریح کرد: برخی در ابتدا می گفتند که چرا یک شهر را قرنطینه نمی کنید، اما الان می گویند چرا میخواهید قرنطینه کنید. در واقع دشمنان ما دنبال این هستند که جو روانی بدی را برای ما ایجاد کنند و از این فضا استفاده سوء کنند.

,

این نماینده مجلس عنوان کرد: این هایی که حرف و حدیث هایی می زنند باید بدانند که حرف هایشان چه پیامدهایی می تواند داشته باشد، مخصوصا وقتی از یک شبکه پر بیننده صداوسیما این حرف ها را می زند.

,

مسعودی تاکید کرد: شرکت هواپیمایی ماهان می تواند بیاید و به آقای رستمی و مجری که با او خوش و بش می کند بگوید ما برای حفظ جان دانشجویان ایرانی به چین رفتیم؛ کما اینکه در بحث تحریم های بین المللی که برای ما وجود دارد بسیاری از تجهیزات بهداشتی  از طریق هواپیمایی ماهان از چین وارد کشور شد.

,

وی خاطر نشان کرد: مشکل ما این است که گاهی اوقات شبهه ای را ایجاد می کنیم و جوابش را نمی دهیم، یا می خواهیم جوابش را در رسانه دیگری بدهیم.

,

مسعودی در پایان گفت: مجری برنامه باید همان لحظه جواب آقای رستمی را می داد و اگر نکته ای وجود داشت همان لحظه باید با وزیر بهداشت یا دیگر مسئولان مربوطه تماس می گرفت تا همان جا جواب آقای رستمی را می دادند. مشکل اینجاست که ایجاد شبهه می کنیم اما جواب آن را نمی دهیم و همین تمام فضای مجازی را پر می کند که این قضایا به صلاح نظام ما نیست.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه