اخبار داغ

معاون حمل و نقل اداره‌ کل راهداری سیستان و بلوچستان:

افزون بر 34 هزار برگ معاینه فنی برای وسائط نقلیه عمومی صادر شد

افزون بر 34 هزار برگ معاینه فنی برای وسائط نقلیه عمومی صادر شد
تیمور باقری از صدور34 هزار و 700 برگ معاینه فنی وسائط نقلیه عمومی جاده ای در 11ماهه سالجاری در این استان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تیمور باقری معاون حمل و نقل اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصر هامون، بیان کرد: از مجموع 44 هزار و 141 مراجعه کننده وسائط نقلیه عمومی جاده ای بار و مسافر این مدت به مراکز معاینه فنی استان 34 هزار و 700 وسیله موفق به اخذ برگ معاینه فنی شده و 9 هزار و 441 وسیله نقلیه باقی مانده برای رفع عیب برگردانده شدند.

وی افزود: با هدف بالا بردن سطح ایمنی، کاهش ترافیک ناشی از نقص فنی خودرو در جاده‌ها و حفظ محیط ‌زیست، چهار مرکز معاینه فنی در شهرستان های زاهدان، زابل، خاش و چابهار تحت نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان فعالیت دارند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد:  بر اساس آیین نامه راهنمایی و رانندگی، رانندگی با هر نوع وسیله نقلیه سنگین و سبک که فاقد برگ معاینه فنی معتبر باشد، ممنوع است.

وی با اشاره به مصوبات اخیر کمیسیون ایمنی راههای کشور در زمینه معاینه فنی گفت: با توجه به مصوبه کمیسیون ایمنی راههای کشور فاز نخست طرح کنترل و نظارت بر نصب حفاظهای ایمنی وسایل نقلیه باربری بر روی کامیون های تولید سال ۱۳۹۰ به بعد از تاریخ یکم فرودین ماه سال 99 اجرا می گردد به طوری که برای کامیون های فاقد حفاظهای کامل استاندارد(جلو، عقب و جانبی) از تاریخ یاد شده گواهی معاینه فنی صادر نخواهد شد.

باقری ادامه داد: بر این اساس مالکان کامیون های مشمول طرح باید به مراکز مجاز نصب حفاظ که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام گردیده و در تابلوهای اطلاع رسانی مراکز معاینه فنی سنگین، پایانه ها و صنوف حمل و نقل کالا نصب شده است، مراجعه نمایند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر هامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه