اخبار داغ

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان خبر داد؛

رشد 181 درصدی مشارکت خیرین مدرسه ساز در سال 98

رشد 181 درصدی مشارکت خیرین مدرسه ساز در سال 98
سید محمد واعظی نژاد گفت: مشارکت خیرین مدرسه ساز در سال جاری از ۳۲ میلیارد تومان در سال 97 به 90 میلیارد تومان رسید که نسبت به سنوات گذشته رشد قابل توجهی داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، مقام معظم رهبری سال 98 را با عنوان « رونق تولید » نامگذاری کردند، سالی که روزهای پایانی خود را سپری می کند، اما اینکه مسئولان استان با توجه به توان و ماموریت خود تا چه میزان موفق شدند در این سال رونق دادند موضوعی است که از مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمان سوال کردیم که در ادامه به آن اشاره می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

 

,

سید محمد واعظی نژاد در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: آموزش و پرورش استان کرمان با وجود 577هزار و 527 دانش آموز و با احتساب اولیای آن ها و فرهنگیان باید گفت با یک مخاطب گسترده رو به رو است که از این حیث هیچ سازمانی با آن قابل قیاس نیست.

,

 

,

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان با بیان اینکه ساخت مدارس و تجهیز آن ها در حیطه وظایف این سازمان است، عنوان کرد: این اداره کل در سراسر استان فعالیت می کند و انبوهی از فضاهای آموزشی در طول سال ساخته می شود که نیارمند مصالح ساختمانی مختلف و تجهیزات متعدد است.

,

 

,

استفاده از مصالح و تجهیزات داخلی رویکرد اصلی سازمان نوسازی مدارس استان کرمان

, استفاده از مصالح و تجهیزات داخلی رویکرد اصلی سازمان نوسازی مدارس استان کرمان,

واعظی نژاد خاطر نشان کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری و شعار سال، رویکرد ما در استان به این سمت و سو هدایت شد که تمام مصالحی که در ساخت و ساز فضای آموزشی و تجهیز به کار می بریم از تولیدات داخل باشد.

,

 

,

وی اضافه کرد:  در راستای تحقق شعار سال 98، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و ادارات کل زیر مجموعه این سازمان به تولیدات داخلی و استفاده از آن در ساخت وساز فضاهای آموزشی ،پرورشی و ورزشی، رفاهی و خدماتی توجه ویژه داشته و از تولیدات داخلی برای تجهیز مدارس به امکانات و وسایل آموزشی استفاده می شود.

,

 

,

مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمان بیان کرد: استفاده از مصالح ایرانی در ساخت و ساز مدارس، ساخت سالن های ورزشی و چند منظوره ، ساخت نمازخانه، ساخت استخر سرپوشیده ، حصارکشی،محوطه سازی ، تجهیزات و تاسیسات سیستم های سرمایشی و گرمایشی از تولیدات داخلی و بومی استفاده می شود.

,

 

,

واعظی نژاد ادامه داد: شاید برخی از تولیدات داخلی به لحاظ کمیت و به ویژه کیفیت، وکی نقص داشته باشد اما امیدوارم با حمایت از آنها، بتوانند خروجی خود را به مطلوب نزدیک کنند ولی در هر حال تولیدات داخل حتی اگر قابل رقابت با مدل خارجی نباشند در سازمان ما اولویت اول هستند.

,

 

,

حمایت از تولیدات داخلی  لازمه ارتقاء و پیشرفت کشور است

, حمایت از تولیدات داخلی  لازمه ارتقاء و پیشرفت کشور است,

وی حمایت از تولیدات داخلی را لازمه ارتقاء و پیشرفت آن ها عنوان کرد و گفت: یکی از شاخص های ارزیابی عملکرد از سوی سازمان مرکزی نوسازی مدارس کشور ارزیابی عملکرد این اداره کل بر اساس استفاده از تولیدات داخلی تعیین شده است.

,

مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمان در ادامه به اقدامات این سازمان در سال 98 اشاره و عنوان کرد: در سال 98 پروژه های نیمه تمام و مشارکتی بسیاری را به بهره برداری رسید و توانستیم با جذب اعتبارات ملی و استانی و کمک خیرین مدرسه ساز پروژه های زیادی را که تعدادی از آنها در سال 98 افتتاح و بهره برداری رسید و مابقی در سال 99 تحویل آموزش و پرورش می شود، فعال کنیم.

,

 

,

بهره برداری بیش از 29 هزار متر مربع، فضای آموزشی در سال 98

, بهره برداری بیش از 29 هزار متر مربع، فضای آموزشی در سال 98,

واعظی نژاد تصریح کرد: در سال جاری، 76 پروژه با 358 کلاس درس و 29 هزار و 337 مترمربع زیربنای آموزشی به بهره برداری رسید و از پروژه های شاخص استان می توان به افتتاح و بهره برداری از پروژه استخر دانش آموزی سیرجان با اعتباری بالغ بر 3۵ میلیارد ریال و هزار و 600 متر فضای سرپوشیده و ساختمان استخر با رختکن، سونا، جکوزی،۳۸۰ متر حصار کشی و 3 هزار و 500 مترمربع محوطه سازی اشاره کرد.

,

 

,

وی به بهره برداری از پروژه استخر بردسیر با اعتباری بالغ بر 34 میلیارد ریال در سال جاری اشاره و بیان کرد: در این پروژه از هزار و 600 متر مربع، فضای داخلی و ساختمانی استخر، رختکن، حمام، سونا و جکوزی و ۴۰۰ متر حصارکشی ابه بهره برداری رسید.

,

 

,

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان افزود:  750 پروژه استاندارد سازی سیستم سرمایشی و گرمایشی مدارس در قالب طرح جمع آوری بخاری های نفتی تا مهرماه 98 انجام شد و مدارس به سیستم های استاندارد سرمایشی و گرمایشی تجهیز شدند و 3 هزار و سیصد کلاس درس دیگر در دست اجرا می باشد که تا پایان سال تحصیلی این پروژه ها نیز تحویل آموزش و پرورش می شود.

,

 

,

ساخت 4 مجتمع آموزشی به نام شهدای مقاومت در استان کرمان

, ساخت 4 مجتمع آموزشی به نام شهدای مقاومت در استان کرمان,

واعظی نژاد از ساخت دو مجتمع آموزشی به نام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و سردار شهید حسین پور جعفری در شهر کرمان خبر داد و گفت: پروژه مجتمع‌ آموزشی « شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» در ناحیه ۲ کرمان و مجتمع «سردار شهید حسین پورجعفری» در ناحیه ۱ کرمان در دست ساخت است.

,

 

,

وی در ادامه مطرح کرد: این مجتمع های آموزشی شامل دو ساختمان‌ آموزشی دارای حداقل ۳۶ کلاس درس با زیربنای ۶ هزار مترمربع و یک سالن ورزشی به مساحت یک هزار مترمربع است که دوره پیش دبستانی تا دوره دوم متوسطه را در شامل می شود.

,

 

,

مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمان مطرح کرد: پروژه ساخت دبیرستان 12 کلاسه به نام «سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی» نیز در زادگاه این شهید معظم در شهرستان رابر ساخته می شود و هم چنین پروژه ساخت دبستان ۶ کلاسه در شهر گلباف که زادگاه  سردار شهید حسین پورجعفری است نیز در دستور کار است.

,

 

,

واعظی نژاد خاطر نشان کرد: پروژه های هنرستان فنی و حرفه ای شهید مغفوری با 23 کلاس درس در چهار طبقه با اعتباری بالغ بر 200 میلیارد ریال و مجتمع آموزشی حیات طیبه الغدیر کرمان با دو ساختمان آموزشی با اعتباری بالغ بر 400 میلیارد ریال و هر ساختمان با 18 کلاس درس به همت و پیگیری دکتر زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و مساعدت دکتر رخشانی مهر ریاست سازمان نوسازی مدارس کشور از دیگر پروژه های شاخص نوسازی مدارس می باشد.

,

 

,

وی اظهار کرد: طرح برچیده شدن مدارس خشت و گلی و برپایی جشن افتتاح و بازگشایی ۳۰ مدرسه جدید با ۸۰ کلاس درس با زیر بنای آموزشی 6 هزار و 484 متر مربع را می توان از اقدامات مهم این سازمان در راستای ایجاد عدالت آموزشی عنوان کرد که این طرح در راستای اهداف سند تحول بنیادین صورت گرفته و بازسازی،مقاوم سازی فضاهای فرسوده و ایمن سازی مدارس از اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

,

رشد 181 درصدی مشارکت خیرین مدرسه ساز استان کرمان در سال جاری

, رشد 181 درصدی مشارکت خیرین مدرسه ساز استان کرمان در سال جاری,

مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمان رشد چشمگیر مشارکت خیرین درامر مقدس مدرسه سازی را قابل توجه دانست و عنوان کرد:  تعهد خیرین در جشنواره بیست و یکم که در سال 97 برگزار شد ۳۲ میلیارد تومان بود که این میزان در جشنواره بیست و دوم که در سال جاری برگزار شد  به 90 میلیارد تومان رسید که نسبت به سنوات گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

,

واعظی نژاد در پایان در پاسخ به این سوال که به عملکرد یک ساله خود از صفر تا 20 چه نمره ای می دهید، بیان کرد: هر کسی در کنار نقاط قوت خود، نقاط ضعف نیز دارد و نمره عملکرد من در سازمان نوسازی مدارس را همکاران من در این سازمان و آموزش و پرورش بهتر می توانند تعیین کنند ولی به طور کلی از عملکرد سال ۹۸ به دلیل اجرای طرح های موفق در استان و اقدام برای ایجاد عدالت آموزشی راضی هستم.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه