اخبار داغ

منتخب مردم زنجان در مجلس یازدهم در گفتگو با دانا:

بودجه رفاهی دولت باید صرف تولید شود/ «جهش تولید» مبنای رفع بسیاری از مشکلات اقتصادی است

بودجه رفاهی دولت باید صرف تولید شود/ «جهش تولید» مبنای رفع بسیاری از مشکلات اقتصادی است
مصطفی طاهری گفت: منظور از آینده خوری فروش اوراق بود که سهم آن در بودجه 80 هزار ملیارد تومان است، خب سوال ایجاد می شود که دولت چگونه می خواهد این منابع را تامین کند؟ قطعا برای این موضوع فقط یک پاسخ وجود دارد که آن درآمد حاصل از فروش نفت است.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نامگذاری هر سال از سوی رهبر انقلاب، خط و مشی حرکت های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و ... در آن سال را مشخص می‌کند؛ نام گذاری سال 99 به نام «جهش تولید» در شرایطی که سال قبل نیز رونق تولید نام گرفته بود نشان داد تنها راه برون رفت کشور از مشکلات اقتصادی و معیشتی که در پی تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران صورت گرفته است اتکا به تولید خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این نام گذاری جنبه دیگری نیز داست؛ جهش تولید دنباله همان رونق تولید است و اگر مسئولان کشور به ویژه مجلس و دولت برای تحقق رونق تولید تمام همت خود را به کار بسته بودند خود به خود جهش تولید نیز محقق می شد و شاید این نام گذاری تلنگری به مسئولان نیز باشد که بیشتر از قبل تلاش کرده تا موانع پیش پای تولید برطرف شود.

,

به نظر می‌رسد ازآنجایی که سال گذشته سال پایانی عمر مجلس دهم بوده و بسیاری از نمایندگان نتوانستند دوباره رای اعتماد مردم را کسب کنند، انگیزه کافی برای تحقق شعار سال را ندارند اما در همین شرایط منتخبان مردم در مجلس یازدهم انگیزه بیشتری برای تحقق این شعار به عنوان کارنامه سال اول از دوره 4 ساله خود در مجلس چهارم دارند.

,

در همین راستا ۱۸۲منتخب مجلس یازدهم در نامه‌ای به رهبر انقلاب متعهد شده‌اند که از ظرفیت‌های تقنینی، نظارتی و کارشناسی برای تحقق شعار سال در مجلس آینده استفاده و زمینه‌های جهش تولید را فراهم کنند.

,

در این نامه آمده است که بسیاری از موانع تولید به خاطر عدم اطمینان فعالان اقتصادی به سیاستهای داخلی، رویه های ناکارآمد و فاسد اداری و اجرایی، فقدان سیاست حمایتی هدفمند از بخشهای مزیت دار اقتصاد و همچنین عدم هماهنگی میان دستگاه هاست.

,

مصطفی طاهری منتخب مردم زنجان و طارم در مجلس یازدهم و از امضا کنندگان این نامه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص برنامه‌ اقتصادی مجلس یازدهم در سال جهش تولید اظهار داشت: اصول اولیه یک نماینده مجلس بر این اساس است که برای تصمیم گیری های خود اولویت بندی کرده باشد. در مجلس یازدهم باتوجه به ابهامات و موضوعاتی که در مورد بودجه بندی 99 مطرح است، اولین برنامه مجلس یازدهم رفع ابهامات بودجه 99 خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به صحبت های رهبری در خصوص نبود چارچوب استاندارد در برنامه بودجه ریزی کشور افزود: مجلس یازدهم می داند که کشور مشکل اقتصادی دارد لذا در اولین گام برای رسیدن به یک برنامه اقتصادی موثر، اصلاح ساختاری بودجه ریزی در کشور مطرح خواهد بود. قطعا با روند اصلاح ساختاری، آسیب های اقتصادی کشور به حداقل خود خواهد رسید که در مجلس آینده این مهم باید در دستور کار قرار گیرد.

,

 

,

75 بودجه کشور صرف امور رفاهی کارکنان دولتی می شود/ بودجه رفاهی دولت باید صرف تولید شود

, 75 بودجه کشور صرف امور رفاهی کارکنان دولتی می شود/ بودجه رفاهی دولت باید صرف تولید شود, 75 بودجه کشور صرف امور رفاهی کارکنان دولتی می شود/ بودجه رفاهی دولت باید صرف تولید شود,

منتخب مردم شهر زنجان تصریح کرد: از جمله مواردی که به عنوان یک ساختار غلط در بودجه ریزی مطرح می شود این است که چرا  بیش از 75 درصد بودجه به بانک ها و مؤسسات و شرکت های دولتی تعلق دارد که یک دولت بزرگ و به اصطلاح چاق را نشان می دهد. بیشتر این مبلغ به حقوق و مزایا و امکانات رفاهی شرکت های دولتی تعلق دارد در صورتی که کشور نیاز به سرمایه گذاری در تولید و حل بحران های اقتصادی است.

,

طاهری با بیان اینکه عدم وابستگی ایران به نفت یکی از اهداف و منویات رهبر انقلاب است یادآوری کرد: در بودجه ریزی بیشترین وابستگی به نفت دیده می شود. قطعا خلاصی از نفت ما را به ایرانی قوی تبدیل می‌کند و آسیب پذیری ایران در تحریم های شدید اقتصادی را به حداقل می رساند. عددی که برای درآمد دولت در بودجه ریزی امسال درج شده است 485 هزار میلیارد تومان است و باید مشخص شود این رقم چند درصد اش به نفت تعلق دارد؟

,

وی با اشاره به تحریم ها در سال های گذشته عنوان کرد: علت اصلی اثربخشی تحریم ها در سالهای گذشته اتکای کشور به فروش نفت و درآمد ناشی از آن بوده است در همین راستا اگر تولید افزایش پیدا کرده و به مرحله صادرات برسد دیگر از مرحله صادرات تک محصولی که همان صادرات نفت است عبور کرده و طبیعتا تحریم‌ها هیچ تأثیری بر اقتصاد کشور نخواهند داشت.

,

 

,

دولت قصد فروش اموالی را دارد که با بودجه نفت خریداری شده‌اند

, دولت قصد فروش اموالی را دارد که با بودجه نفت خریداری شده‌اند, دولت قصد فروش اموالی را دارد که با بودجه نفت خریداری شده‌اند,

منتخب مردم زنجان در مجلس یازدهم با اشاره به فروش اموال دولتی در بودجه 99 عنوان کرد: وابستگی بودجه 99 به نفت بر روی کاغذ تنها 10 درصد است که البته این رقم غیر واقعی است چرا که دولت برای تأمین کسری بودجه خود مجبور به فروش بخشی از اموال دولتی شده است که این اموال نیز پیش از این با بودجه نفت خریداری شده اند و این یک خودفریبی است و نشان مید دهد وابستگی بودجه به نفت نه تنها کمتر نشده بلکه بیشتر هم شده است.

,

طاهری به آینده خواری در بودجه 99 اشاره کرد و گفت: منظور از آینده خوری فروش اوراق که سهم آن در بودجه 80 هزار میلیارد تومان است،این سوال مطرح است که دولت چگونه می خواهد این منابع را تامین کند؟ قطعا برای این موضوع فقط یک پاسخ وجود دارد که آن درآمد حاصل از فروش نفت است. قطعاْ جهش در تولید مبنای رفع بسیاری از مشکلات اقتصادی است.

,

وی با بیان اینکه گفتمان تولید باید سکه رایج کشور باشد عنوان کرد: بهبود محیط کسب و کار، مبارزه با فعالیت های سوداگرانه، مبارزه با فساد، فعال شدن دیپلماسی اقتصادی،‌ توجه به منابع داخلی، مهار نقدینگی و ... از ملزومات رونق تولید در کشور هستند که باید به آنها توجه ویژه شود تا بتوانیم هم بودجه ای قوی داشته باشیم و هم تحریم ها را بی اثر کنیم.

,

 

,

انتهای پیام/ط

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه