اخبار داغ

هشدار یک کارشناس فناوری اطلاعات:

هکرها در انتظار اعتماد بی‌جا برای تخلیه اطلاعات کابران هستند

هکرها در انتظار اعتماد بی‌جا برای تخلیه اطلاعات کابران هستند
علی‌اکبر سطوطی کارشناس فناوری اطلاعات از نکا با بیان ارسال پیام‌های حاوی محتوا و لینک جذاب برای برخی از افراد در این ایام با ماهیت خطرناک گفت: کاربران نباید به پیام‌های مجهول‌الهویتی که مشخص نیست از کجا و با چه هدفی ارسال می‌شوند توجه کنند بلکه باید به محض مشاهده چنین پیام‌ها و لینک‌هایی به سرعت آن را حذف کرده و هرگز وارد آن نشوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی‌اکبر سطوطی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به افزایش فعالیت و حضور شهروندان در فضای مجازی باتوجه به تأکید بر ماندن در منازل برای مقابله با بیماری کرونا به برخی نکات امنیتی فعالیت در فضای مجازی پرداخت اظهار کرد: در این ایام پیام‌هایی برای برخی از افراد ارسال می‌شود که می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

وی افزود: در روزهای اخیر پیام‌هایی برای کاربران ارسال می‌شود که با انتخاب لینک‌های موجود در آن‌ها و طی مراحل خواسته شده امکان دریافت 100 گیگ اینترنت رایگان را البته با شرط ارسال لینک برای تعدادی از مخاطبان افراد دریافت‌کننده پیام خواهند داشت.

این کارشناس فناوری اطلاعات در ادامه به اصل ماجرا اشاره و ضمن بیان مثالی از تجربه شخصی خود، خاطرنشان کرد: با برخورد به یکی از این لینک‌ها که برای یکی از اطرافیان ارسال شده بود نسبت به ماهیت این پیام کنجکاو شدیم که با بررسی ابتدایی مکان ارسال کننده لینک و سایت آن به ایالت آریزونای آمریکا رسیدیم.

وی گفت: در این مرحله با احتیاط بیشتر نسبت به ادامه مراحل اقدام شد تا اینکه دریافتیم سایت ارسال کننده پیام و حاوی لینک معرفی شده جعلی بوده و هکرها در پس ماجرا مشغول به فعالیت تخلیه اطلاعات کاربران هستند.

سطوطی به تشریح چگونگی عملکرد هکرها با ارسال چنین پیام‌هایی پرداخت و تصریح کرد: هکرها معمولا زمانی که کاربران به این لینک‌ها وصل شوند یک کوکی مخرب را بر روی گوشی افراد نصب می‌کنند که بعداً بتوانند از این دستگاه به عنوان یک دور استفاده کنند.

وی خواستار هوشیاری جدی کاربران در فضای مجازی شد و افزود: کاربران نباید به چنین پیام‌های مجهول‌الهویتی که مشخص نیست از کجا و با چه هدفی ارسال می‌شوند توجه کنند بلکه باید به محض مشاهده چنین پیام‌ها و لینک‌هایی به سرعت آن را حذف کرده و هرگز وارد آن نشوند.

این کارشناس فناوری اطلاعات اضافه کرد: اگر کاربران بنا به هر دلیلی وارد چنین لینک یا سایت‌هایی شوند در لحظه اول فکر می‌کنند گوشی آن‌ها ویروسی شده که در این شرایط باید اینترنت گوشی را قطع و با یک آنتی ویروس به سرعت گوشی خود را اسکن و یا راه‌اندازی مجدد کنند.

وی خطر دریافت و اثرگذاری چنین پیام‌هایی را برای گوشی‌های هوشمند دانست و تأکید کرد: البته گوشی‌های آیفون در خطر کمتری نسبت به گوشی‌های دارای سیستم عامل اندرویدی هستند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه