اخبار داغ

نگاهی به میزان صادرات و واردات در سالی که گذشت؛

رشد 85 درصدی صادرات استان کرمان در سال رونق تولید/ پسته همچنان صدرنشین محصولات صادراتی است

رشد 85 درصدی صادرات استان کرمان در سال رونق تولید/ پسته همچنان صدرنشین محصولات صادراتی است
استان کرمان؛ پهناورترین استان کشور با داشتن ظرفیت های بی نظیر معدنی، کشاورزی و صنعتی در سال رونق تولید موفق شده است تا با رشد 85 درصدی در میزان صادرات، محصولات خود را به 13 کشور جهان صادر کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، مقام معظم رهبری سال جاری را به نام «رونق تولید» نام گذاری کرده و تحقق کامل آن را راه‌ حل عبور از مشکلات اقتصادی بیان فرمودند و رونق تولید را در تحول بخش‌های مختلف اقتصادی، کاهش بیکاری و تورم و فقر، افزایش ارزش پول ملی و موثر دانستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

 

,

مطالعات انجام شده نشان می دهد عدم استفاده بهینه از ظرفیت های داخلی از مشکلات عمده کشورهای در حال توسعه است که کشور ایران از این امر مستثنی نبوده و تکیه به صادرات نقتی مشکلات اقتصادی زیادی را برای کشور به دنبال داشته است در حالی که شناخت و استفاده از ظرفیت های داخلی و افزایش صادرات غیر نفتی می تواند در توسعه اقتصادی و عبور از رکود موثر باشد.

,

 

,

استان کرمان، این پهناورترین استان کشور، ظرفیت های معدنی، کشاورزی و صنعتی بی نظیری دارد و با داشتن دومین ذخایر مس جهان و همچنین معادن تیتانیوم، سنگهای قیمتی، کروم، سنگآهن و زغالسنگ میتواند عاملی مؤثر در رونق اقتصاد غیرنفتی کشور محسوب شود و ذخایر عظیم مواد معدنی استان، باعث شده است که استان کرمان لقب بهشت مواد معدنی بگیرد.

,

 

,

صادرات منسجم و تحت یک برند مشکلات اقتصادی را کاهش می دهد

, صادرات منسجم و تحت یک برند مشکلات اقتصادی را کاهش می دهد, صادرات منسجم و تحت یک برند مشکلات اقتصادی را کاهش می دهد,

محمدرضا پورابراهیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص تاثیر صادرات بر افزایش سرمایه ملی گفته است: صادرات باید به صورت منسجم و تحت یک برند صورت بگیرد که می توانیم در یک کشور تمرکز کنیم و تحت یک برند محصولات را صادر و حتی مجدد از آن کشور صادرات صورت بگیرد.

,

 

,

وی افزود: در سال های گذشته رتبه اول مشکلات فضای کسب و کار در کشور مسائل بانکی بود و در سال ۹۷ با رصد مشکلات فعالان اقتصادی، مسئله نخست عدم ثبات در سیاست های اقتصادی در کشور مطرح شد.

,

پورابراهیمی بیان کرد: صادرات منسجم و ضمانت های حقوقی می تواند بسیاری از مسائل اقتصادی و ریسک های سرمایه گذاری را کاهش دهد.

,

 

,

کمک به رونق تولید در صدر خدمات سازمان گمرکات استان کرمان

, کمک به رونق تولید در صدر خدمات سازمان گمرکات استان کرمان, کمک به رونق تولید در صدر خدمات سازمان گمرکات استان کرمان,

در همین راستا مدیر کل گمرکات استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار ما در خصوص میزان صادرات و واردات استان در سال 98 و هم چنین اقدامات انجام شده در راستای رونق تولید توضیحاتی را ارائه داد که در ادامه به آن اشاره می شود.

,

 

,

محمدرضا قادر  اظهار کرد: با توجه به نامگذاری امسال با عنوان رونق تولید  و از طرفی تشدید تحریم های ظالمانه آمریکا، لازم بود که تمام کشورهای مرتبط با حوزه صنعت و تولید، تمهیدات لازم را در جهت کمک وتقویت تولید داحلی اتخاذ کنند.

,

 

,

مدیر کل  گمرکات استان کرمان افزود: در همین راستا مصوبات و تصمیمات متعددی از سوی دستگاه های ممسئول شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و ستاد تنظیم بازار ابلاغ شد که در جهت خدمت رسانی به واحدهای تولید بسیار موثر و راهگشا بوده است.

,

 

,

قادر اقدامات گمرکات استان کرمان در جهت کمک به واحدهای تولیدی اشاره و عنوان کرد: گمرکات استان اقدامات مهم و اثر گذاری داشته است  که از جمله آن ها ترخیص درصدی از مواد و کالاهای مورد نیاز واحدهای تولیدی  و اخذ ضمانت نامه بانکی در قبال ترخیص مواد اولیه و ماشین الات خطوط تولید له جهت کمک به نقدینگی واحدهای تولیدی است.

,

 

,

وی ادامه داد: موافقت با ایجاد انبار اختصاصی برای تعدادی از واحدهای صنعتی متقاضی، الکترونیکی کردن تمام فرآیندهای صادرات به نحوی که نیازی به حضور خدمت گیرندگان در گمرک وجود ندارد و می توانند در هر کجا که به اینترنت دسترسی دارند با مراجعه به پنجره واحد الکترونیکی تجارت فرامرزی همه امور خود را انجام دهند از دیگر اقدامات انجام شده در جهت کمک به واحدهای تولیدی است.

,

 

,

مدیر کل گمرکات استان کرمان تصریح کرد: موافقت با ارزیابی در محل کالاها جهت تسهیل امور و کاهش هزینه واحد های تولیدی و صادرکنندگان در طول سال جاری  و برگزاری جلسات و نشست با مدیران واحدهای تولید و بازدید از تعدادی از کارخانجات  و رسیدگی و رفع برخی موانع و اطلاع رسانی از چگونگی دریافت خدمات از گمرک و استفاده از مصوبات و بخشنامه های تسهیلاتی نیز از اقدامات موثر این سازمان در سال 98 محسوب می شود.

,

 

,

رشد 85 درصدی صادرات استان کرمان به کشورهای مختلف در سال 98

, رشد 85 درصدی صادرات استان کرمان به کشورهای مختلف در سال 98, رشد 85 درصدی صادرات استان کرمان به کشورهای مختلف در سال 98,

قادر در ادامه به میزان صادرات استان درسال 98، اشاره کرد و گفت: در سال 98، میزان 425 هزار و 342 تن اقلام مختلف به ارزش 888 میلیون و 144 هزار به کشورهای مختلف شادر شده است که این میزان در سال 97، حدود 478 میلیون دلار بود که این صادرات از نظر ارزشی 85 درصد و از نظر وزنی 34 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

,

, ,

 

,

وی پسته را در صدر محصولات صادراتی استان خواند و گفت: صادرات پسته و مغز پسته به وزن 69 هزار و 824 تن و به ارزش 740 میلیون و 330 هزار و 579 دلار در صدر محصولات صادراتی استان است و این در حالی است که ارزش صادرات این محصول در سال گذشته 191 میلیون دلار بود.

,

 

,

, ,

مدیر کل گمرکات استان کرمان تصریح کرد: بیش از 73 محصول استان کرمان در سال 98 به خارج از کشور صادر شد که محصولات پسته، مس، خرما، پودر معدنی، فرمولیبدن، اکسید مولیبدن، نانو کامپوند مستریچ گرانول، سیمان، کاشی و سرامیک و مشتقات نفتی به ترتیب 10 رتبه اول صادراتی استان را دارا هستند.

,

قادر اضافه کرد: این محصولات به کشورهای ارمنستان، افغانستان، امارات متحده عربی، آذربایجان، بحرین، پاکستان، ترکیه، عراق، عمان، روسیه، قزاقستان، قطر و کویت صادر شده است.

,

 

,

کاهش 65 درصدی واردات استان در سال رونق تولید

, کاهش 65 درصدی واردات استان در سال رونق تولید, کاهش 65 درصدی واردات استان در سال رونق تولید,

وی میزان واردات استان را در سال 98 حدود 101 هزارتن بیان و خاطر نشان کرد: میزان وادرات استان در سال 98 به ارزش 728 میلیون و 242 هزار و 791 دلاراست که این میزان در سال 97 به وزن 298 هزار و 695 تن و ارزش یک میلیارد و 437 میلیون و 9 هزار و 832 دلار بوده است که نشان دهنده کاهش 65 درصدی میزان واردات در سال جاری است.

,

 

,

, ,

مدیر کل گمرکات استان کرمان با بیان اقلام وارداتی به استان درسال 98، عنوان کرد: اجزا و قطعات خودرو به وزن 51 هزار و 991 تن، لاستیک وسایل نقلیه به وزن 15 هزار و 406 تن، سایر لوازم و ماشین آلات صنعتی مکانیکی به وزن 3 هزار و850 تن، ماشین آلات راه و شهرسازی و کشاورزی یک هزار و 360 تن از جمله اقلام وارداتی به استان هستند.

,

قادر در پایان در پاسخ به این سوال که به عملکرد خود در سال 98 چه نمره ای را می دهید اظهار کرد: من نمی توانم به عملکرد خودم نمره بدهم ولی امیدوارم خدمت گیرندگان گمرک در سطح استان به من نمره قبولی را بدهند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه