اخبار داغ

فرماندار شهرستان طارم:

راه ارتباطی طارم ـ گیلان به صورت ویژه کنترل می‌شود/ مراکز گردشگری تعطیل است

راه ارتباطی طارم ـ گیلان به صورت ویژه کنترل می‌شود/ مراکز گردشگری تعطیل است
ستار صفری با اشاره به اینکه تبادلات شهرستان طارم با استان گیلان بسیار بالا است، گفت: راه ارتباطی طارم- گیلان به صورت ویژه کنترل و حجم تردد‌های ورودی طارم نیز بسیار کاهش یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ستار صفری فرماندار طارم در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد اقدامات انجام شده به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا ویروس در شهرستان طارم اظهار کرد: از زمانی که بیماری کرونا مطرح شد بازار روز در سطح شهرستان جمع آوری شده چرا که حدود 70 درصد از فروشندگان از شمال وارد شهرستان طارم می‌شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی تصریح کرد: هدف ما از همان ابتدای مقابله با بیمار کرونا این بود سطح تماس مردم طارم را با اهالی استانهایی که بیمار کرونا شیوع پیدا کرده را کاهش دهیم.

,

فرماندار طارم با تاکید براینکه جلوی ورود کارگران فصلی که بیشتر آنها از استان گیلان به طارم می‌آمدند گرفته شد افزود: با وجود اینکه نیاز شدیدی به نیروی انسانی در این ایام در حوزه کشاورزی داریم ولی ورود کاگران فصلی به شهرستان را تقریبا به صفر رساندیم.

,

وی با بیان اینکه کامیون‌های شن و ماسه از راه ارتباطی طارم گیلان به شمال می‌رفتند که جلوی این ترددها نیز گرفته شد بیان کرد: از شهرستان طارم محموله‌های چوب به برخی از استانهایی که با ویروس کرونا درگیر هستنند مانند قم٬ گیلان می‌رفت که جلو خروج این محموله‌ها نیز گرفته شده است.

,

صفری با اینکه طارم نخستین شهرستانی بود که طرح غربالگری را در ورودی‌های شهرستان ایجاد کرد افزود: این طرح در ورودی‌ها از سمت زنجان و گیلان همچنان اجرا می‌شود.

,

وی با تاکید براینکه قهوه‌خانه‌ها و مهانسراها نیز از همان ابتدای طرح مقابله با ویروس کرونا در سطح شهرستان بسته شد و برخی از مراکز نیز پلمپ شد عنوان کرد: محل‌های اسکان کارگران فصلی که افراد زیادی از محل‌های آلوده به طارم آمده بودند تخلیه شده و نسبت به بستن این مراکز اقدام شد.

,

فرماندار طارم در ادامه با اشاره به اینکه مراکز گردشگری طارم به صورت کامل بسته شده است افزود: هیچ خدماتی به مسافران در این مراکز داده نمی‌شود و اهالی طارم مردمانی مهمان نواز هستند ولی با توجه به شرایط بیماری از هم میهنان عزیر درخواست داریم به طارم مسافرت نکنند.

,

وی با اشاره به اینکه تا اطلاع ثانویه تمامی نماز جماعتها در سطح روستاها جمع آوری شده است بیان کرد: ضدعفونی کردن معابر و مکان‌های عمومی در سطح شهرستان از طریق شهرداری و جوانانی که به صورت خودجوش وارد شدند به صورت مستمر انجام می‌شود.

,

صفری با بیان اینکه از ظرفیت بسیج نیز برای تهیه و تولید ماسک‌ها رایگان با کمک خیرین استفاده شد تاکید کرد: از طریق فنی و حرفه‌ای نیز در تولید ماسک استفاده می‌شود و در مجموع روزانه حدود 2 تا 3 هزار ماسک در طارم تولید و توزیع می‌شود.

,

وی بیان کرد: توزیع این ماسک‌ها با اولویت انجام می‌شود و بیشتر در بین افرادی که در معرض انتقال بیماری هستند توزیع می‌شود.

,

فرماندار طارم از کاهش میزان تردد در محورهای منتهی به شهرستان طارم خبرداد و گفت: براساس دریافت گزارشات از طریق تردد شمارهای نصب شده در محورهای ورودی شهرستان طارم میزان تردد‌ها کاهش چشمگیری داشته است.

,

وی بیان کرد: تبادلات طارم با استان گیلان بسیار بالا است و اگر کنترل‌ها انجام نمی‌شد شاید طارم و زنجان حجم‌ بالایی از مبتلایان به کرونا ویروس را تجربه می‌کردند و خوشبختانه اقدامات جلوگیری از توسعه ویروس کرونا با مدیریت انجام می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه