اخبار داغ

بررسی آخرین وضعیت آموزشی کشور در بحران کرونا؛

بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها منوط به عبور از پیک بحران کرونا است/ جهاد آموزشی فرهنگیان با راه‌اندازی شبکه مجازی آموزش

بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها منوط به عبور از پیک بحران کرونا است/ جهاد آموزشی فرهنگیان با راه‌اندازی شبکه مجازی آموزش
در نشستی که با عنوان وضعیت آموزش عالی در پی گسترش ویروس کرونا در کشور و اقدامات انجام شده در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در استان کرمان برگزار شد، زمان بازگشایی مدارس و دانشگاه ها به عبور از پیک بیماری کرونا و روند تزولی بیماری از نظر تعداد مبتلایان و مرگ و میر موکول شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در نشستی که با موضوع وضعیت آموزش عالی در پی گسترش ویروس کرونا در کشور و اقدامات انجام شده در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در استان کرمان، برگزار شد اظهار کرد: آموزش عالی از مدت ها قبل مسئله اموزش مجازی را در دستور کار خود قرار داد و هم چنین در برنامه ششم توسعه آموزش مجازی به عهده دانشگاه پیام نور گذاشته شد لذا زیرساخت های مجازی در دانشگاه ها بهتر از سایر ارگان ها از جمله آموزش و پرورش است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: این مسئله در بحران به وجود آمده ناشی از ویروس کرونا که تعطیلی دانشگاه ها و مدارس را به دنبال داشت موجب شد بسیاری ازدانشگاه های ما بتوانند  تا اندازه ای از ظرفیت بسته‌های فضای مجازی بهره برداری کنند، هر چند تا رسیدن نقطه مطلوب فاصله داریم.

,

آموزش از طریق رسانه ملی با آموزش حضوری فاصله زیادی دارد

, آموزش از طریق رسانه ملی با آموزش حضوری فاصله زیادی دارد, آموزش از طریق رسانه ملی با آموزش حضوری فاصله زیادی دارد,

زاهدی بیان کرد: در آموزش و پرورش امکانات زیاد است اما بستر لازم برای آموزش مجازی فراهم نشده است چرا که پیش بینی این چنین وضعیتی را انجام نداده بودند اما خوشبختانه صدا و سیما برای جبران این مسئله پای کار امده است البته مشکلاتی نیز وجود دارد.

,

وی خاطر نشان کرد: در سیستم حضوری آموزش و پرورش بسته به کلاس های مختلف ساعت حضور هر دانش آموز در کلاس درس حدود۲۰ تا ۲۵ ساعت در هفته است ولی چیزی که در صدا و سیما و پخش می شود در بهترین شرایط آن برای هر کلاس حدود ۶ ساعت است لذا اختلاف زیاد است و انتظارات لازم برآورده نمی شود.

,

 

,

زمان بازگشایی مدارس و دانشگاه منوط به عبور از پیک بحران کرونا است

, زمان بازگشایی مدارس و دانشگاه منوط به عبور از پیک بحران کرونا است, زمان بازگشایی مدارس و دانشگاه منوط به عبور از پیک بحران کرونا است,

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد:  همین که بچه ها احساس کنند وزارت آموزش و پرورش و معلمان آن ها به فکرشان هستند عالی است و تعدادی از مدارس به صورت خودجوش ارتباط مجازی بین‌معلم و شاگرد را بر قرار کردند.

,

زاهدی در خصوص وضعیت نهایی مدارس و دانشگاه ها گفت: در حال حاضر اخذ تصمیم نهایی زود است چرا که باید منتظر بمانیم تا پیک بیماری کرونا برطرف شود و اینکه چه زمانی روند تزولی بیماری چه از نظر مبتلایان و چه از نظر مرگ و میر صورت می گیرد.

,

وی اضافه کرد: آنچه مسلم است باید امتحانات آموزش عالی و آموزش و پرورش مقداری با تاخیر برگزار شود که نتیجه آن تاخیر در برگزاری کنکور و هم چین آزمون ورود به دوره دکترا و فوق لیسانس است.

,

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اینکه بگوییم آموزش مجازی می تواند پاسخگوی نیاز همه دانشجویان باشد درست نیست به عنوان مثال دانشجویی که کارگاه عملی و آزمایشگاه دارد باید در میدان عمل کار خود را انجام دهد لذا باید به آن ها فرصت داد.

,


تعیین زمان کنکور ، اولویت اول کمیسیون آموزش بعد از بازگشایی مجلس

زاهدی با بیان اینکه بحث آموزش و پرورش با آموزش عالی متفاوت است، گفت: در آموزش عالی نمی توان یک دستورالعمل کلی را برای همه دانشگاه ها ابلاغ کرد و یک نسخه واحد پیچید ولی برای آموزش و پرورش می توان این کار را انجام داد.

,
, تعیین زمان کنکور ، اولویت اول کمیسیون آموزش بعد از بازگشایی مجلس, تعیین زمان کنکور ، اولویت اول کمیسیون آموزش بعد از بازگشایی مجلس,
,
,

وی خاطر نشان کرد:  تاریخ برگزاری کنکوربسیار مهم است چرا که حداقل یک میلیون داوطلب منتظر اعلام تاریخ آزمون ورود به دانشگاه هستند چرا که ما نمی دانیم امتحانات آموزش و پرورش و به ویژه سه سال آخر دبیرستان چه زمانی تمام می شود و این یک مشکل بزرگ است.

,

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پپایان اظهار کرد: بلافاصله بعد از تعطیلات نوروز و بازگشایی مجلس و سیستم اجرایی کشور، این مسئله در اولویت کمیسیون آموزش قرار می گیرد و نشست های مشترک با وزرا، مسئولان و سازمان های ذی ربط برگزار می شود و این اطمینان را به تمام داوطلبان می دهیم که نگران نباشند چرا که فرصت کافی به آن ها داده می شود.

,

 

,

جهاد آموزشی فرهنگیان استان کرمان در پی شیوع کرونا

احمد اسکندری نسب نیز در ادامه این نشست مطرح کرد: در استان کرمان ۷ هزار و ۸۰۰ مدرسه در قالب ۳۱ هزار کلاس درس و با جمعیت دانش آموزی ۶۵۳ هزارنفری وجود دارد که کار تربیتی این دانش آموزان توسط ۴۴ هزار معلم در سراسر استان صورت می گیرد.

, جهاد آموزشی فرهنگیان استان کرمان در پی شیوع کرونا, جهاد آموزشی فرهنگیان استان کرمان در پی شیوع کرونا,
,
,

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان افزود: شروع سال تحصیلی همواره بر اساس جدول زمانبندی و تقویم اجرایی کار مدارس شروع می شود که مطابق آن، معلمان و دانش آموزان فعالیت های روزانه خود را دنبال می کنند.

,

اسکندری نسب عنوان کرد: متاسفانه با شیوع بیماری کرونا شرایط آموزشی کشور متفاوت شد و از آنجایی که سلامت دانش آموزان و معلمان برای نظام تعلیم و تربیت مهم بود تعطیلی مدارس صورت گرفت.

,

وی ادامه داد: با وجود اینکه آموزش و پرورش یک دستگاه عریض و طویل است توانستیم به لطف خدا و همکاری معلمان کمتر از یک هفته در سراسر استان شبکه آموزش مجازی را راه اندازی کنیم و در واقع یک جهاد آموزشی توسط همکاران فرهنگی در استان شکل گرفت.

,

مدیر کل آموزش و پرورش اتسان کرمان در ادامه به پخش برنامه های درسی از صدا و سیما اشاره کرد و گفت: در حال حاضر فعالیت های آموزشی از طریق رسانه ملی در ۲۸ عنوان در طول روز به دانش آموزان ارائه می شود و علاوه بر آن بسترهای الکترونیکی در استان نیز از طریق سایت های اداره کل ایجاد شد و تعدا زیادی از مدارس سایت های مدارس را راه اندازی کردند.

,

اسکندری نسب تشریح کرد: بخشی از آموزش ها در استان نیز به وسیله پیام رسان های داخلی ارائه می شود  و برای دانش آموزانی هم که شرایط استفاده از اپلیکیشن ندارند بسته های آموزشی در قالب درسنامه و سی دی توسط راهبرهای آموزشی و مدیران مدارس تهیه و بین دانش آموزان توزیع شد.

,

وی خاطر نشان کرد: در استان کرمان حدود ۳۱ هزار دانش آموز عشایری داریم که برای آن ها نیز بسته هایی تهیه و توزیع شده است و می توات گفت با توجه به شرایط هر منطقه و دانش آموز، بسته های آموزشی در اختیار آن ها قرار گرفت که نتایح خوبی داشته است.

,

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان اضافه کرد: آموزش هاس مجازی هر چند ممکن است نتواند جایگزین ارتباط چهره به چهره دانش آموزان و معلمان در کلاس درس شود ولی موفق شدیم این ارتباط را تدوام بخشیم و خاته را به کلاس درس تبدیل کنیم.

,

اسکندری نسب در خصوص زمان بازگشایی مدارس گفت: زمان بازگشایی مدارس استان مشخص نیست و متناسب با دستورات کشوری، ما آماده بازکشایی مدارس هستیم ولی احتمالا همانطور که وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده است ۴ تا ۶ هفته به زمان مدارس اضافه می شود.

,

انتهای پیام/ 

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه