اخبار داغ

متخصص بیماری‌های عفونی در گفت وگو با دانا:

سفرهای نوروزی شیوع کرونا را افزایش می دهد/ عدم توجه رئیس جمهور به توصیه‌های وزرای بهداشت موجب افزایش مرگ و میر خواهد شد

سفرهای نوروزی شیوع کرونا را افزایش می دهد/ عدم توجه رئیس جمهور به توصیه‌های وزرای بهداشت موجب افزایش مرگ و میر خواهد شد
متخصص بیماری‌های عفونی به نامه وزرای بهداشت به روحانی مبنی بر کنترل و قطع زنجیره انتقال کرونا گفت: در صورت عدم اجرای این توصیه ها توسط دولت، موارد بیماری کرونا شدت پیدا می کند و زمانی که تعداد بیماران افزایش پیدا کند تخت های بیمارستان جوابگوی این تعداد نخواهد بود و بسیاری از مردم جان خود را از دست می دهند.
[

«مسعود مردانی» متخصص بیماری‌های عفونی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ضمن حمایت از نامه وزرای بهداشت به رئیس جمهور، اجرای توصیه های وزرا را ضروری دانست و تاکید کرد: برخی از توصیه های وزرای بهداشت در این نامه باید 3 چهار هفته پیش و از ابتدای وقوع بیماری کرونا در کشور اجرایی میشد، اما متاسفانه تا کنون اجرا نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی به حجم بالای سفرهای نوروزی اشاره کرد و گفت: سفرهای غیرضروری در ایام نوروز شرایط را بیش از پیش بدتر می کند و ممکن است در هفته دوم سال جدید یک فاجعه رخ دهد.

,

این متخصص بیماری های عفونی در ادامه خاطر نشان کرد: برخی از کشورها مثل تایلند، هند و یا حتی خود چین با ویروس کرونا مواجه شدند و این مسئله اپیدمی شد؛ امروز در چین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا صفر بود و در تایلند هم هیچ مورد مثبتی ثبت نشده است.

,

 عدم توجه رئیس جمهور به توصیه‌های وزرای بهداشت موجب افزایش مرگ و میر می شود

,  عدم توجه رئیس جمهور به توصیه‌های وزرای بهداشت موجب افزایش مرگ و میر می شود,  عدم توجه رئیس جمهور به توصیه‌های وزرای بهداشت موجب افزایش مرگ و میر می شود,

مردانی وضعیت مرگ و میر ناشی از کرونا در کشور را بحرانی دانست و افزود: خیلی از کشورهای دنیا با همین اقدامات توانسته اند این بیماری را کنترل کنند؛ اما متاسفانه ایران بالاترین میزان مرگ و میر را نسبت به مبتلایان دارد.

,

وی تصریح کرد: ایران بعد از چین بیشترین آمار مبتلایان به کرونا را دارد.

,

متخصص بیماری‌های عفونی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که "اگر دولت توصیه های وزرای بهداشت را اجرایی نکند، چه اتفاقی می افتد؟" گفت: طبیعتاً در صورت عدم اجرای این توصیه ها موارد بیماری کرونا شدت پیدا می کند و زمانی که تعداد بیماران افزایش پیدا کند، تخت های بیمارستان جوابگوی این تعداد نخواهد بود و بسیاری از مردم جان خود را از دست می دهند.

,

مردانی با بیان این که این بیماری درمانی ندارد، تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا مردم به این بیماری دچار نشوند؛ نه اینکه اجازه دهیم مردم مبتلا شوند و بعد به سراغ درمان آن برویم.

,

وی در پایان گفت: راه پیشگیری از کرونا هم ارزان تر و هم موثرتر و عملی‌تر است؛ دارویی که برای درمان کرونا در ایران و کشورهای دنیا وجود دارد، اصلا داروی درست و حسابی نیست. در نتیجه بهترین راهکار، پیشگیری است.

,

بعد از نامه نگاری و درخواست ٥ وزیر بهداشت از رئیس‌جمهور برای تعطیلی صنوف غیرضروری و کنترل خروجی شهرها جهت قطع زنجیره انتقال کرونا بیش از ٦٠٠ نفر از پزشکان و پرستاران سراسر کشور ضمن حمایت از این موضوع خواستار اقدام عاجل رئیس جمهور شدند.

امروز پنج وزیر بهداشت و هفده استاد برجسته پزشکی کشور در نامه‌ای خطاب به حسن روحانی نوشتند: مطمئن­ترین راه کنترل و کاهش این بیماری و نجات کشور از ویروس منحوس کرونا، قطع زنجیره تماس افراد سالم با افراد بیمار و ناقل است که لازمه‌ی آن محدود کردن ترددها و مسافرت‌ها و تعطیلی صنوف زنجیره غیرضروری و مراکز خرید بزرگ و پرازدحام و کنترل مبادی ورودی و خروجی شهرها است.

,
,
,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه