اخبار داغ

مسئولان استان زنجان در سال 98 چه قولهایی به مردم دادند؟

از وعده بر زمین مانده پسماندهای روی تا تحقق برخورد جدی با فساد در زنجان

از وعده بر زمین مانده پسماندهای روی تا تحقق برخورد جدی با فساد در زنجان
طی یک سال گذشته مسئولان استانی وعده های زیادی را به مردم استان داده اند که در این گزارش سعی شده وعده های مهم مسئولان استانی مورد توجه قرار گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; با شیوع ویروس کرونا در کشور و رسیدن موج بیماری به استان زنجان، مسئولان استانی برای کمتر شدن خطرات احتمالی این بیماری در استان و کم کردن سرعت انتشار  برنامه های از پیش تعیین شده را به دلیل توصیه های بهداشتی دیگر به تعویق انداختند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

در این میان نباید وعده هایی را که مسئولان در طول سال 98 به مردم داده اند به دلیل انتشار کرونا ویروس در استان مورد بی توجهی قرار داد یا اینکه مسئولان از این فرصت برای فرار از پاسخگویی به کارنامه بعضا خالی خود استفاده کنند اگر چه در بین وعده های مسئولان استانی مواردی نیز بوده که به وعده ها عمل شده که جای تقدیر و تشکر از مسئولان امر دارد.

,

پسماند روی

, پسماند روی, پسماند روی,

انتقال پسماند روی یکی از مسائل مهم استان است که از بدو ورود استاندار فعلی زنجان مورد تاکید قرار گرفت و حقیقی همیشه ادعا داشته که این مشکل را حل خواهد کرد. در حالی که بیش از یک سال از ورود حقیقی به زنجان می گذر و علارغم وعده هایی که بر رفع مشکلات انتقال پسماند روی داده بود نتوانسته تا به امروز کار موثری را در این حوزه انجام دهد.

,

استاندار زنجان تاکید کرده بود که از از طریق دولت پیگیر خواهم بود تا مشکلات پسماند روی حل شود و با تمام توان تلاش خواهم کرد وی از تشکیل کمیته های عملیاتی برای حل مشکل پسماند روی در زنجان خبر داده بود.

,

تعلل یا ضعف مدیریت در حل مشکل پسماند روی باعث شده 12 شرکت فعال در حوزه روی از فعالیت باز بمانند و 10 شرکت نیز با ظرفیت هایی حدود 20 درصد به فعالیت خو ادمه دهند.

,

استادیوم 15 هزار نفری زیتون

, استادیوم 15 هزار نفری زیتون, استادیوم 15 هزار نفری زیتون,

استادیوم 15 هزار نفری زیتون زنجان که یکی از پروژه های مهم استانی و ملی است و از سال 84 جزو پروژه های اولیت دار استان بوده و بارها مسئولان استانی خبر افتتاح این پروژه را تا پایان سال داده اند.

,

علی خلیلی مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان در نیمه سال 98 با اعلام پیشرفت 85 درصدی این پروژه بیان کرد: اگر اعتبارات لازم برای این پروژه تخصیص پیدا کند این پروژه تا پایان سال 98 افتتاح می شود.

,

مهرداد سلطانی معاون عمرانی استاندار زنجان در بهمن ماه در مصاحبه ای اعلام کرد: پیش بینی می شود این پروژه تا پایان سال به اتمام برسد.

,

دو خطه کردنن راه آهن زنجان - قزوین

, دو خطه کردنن راه آهن زنجان - قزوین, دو خطه کردنن راه آهن زنجان - قزوین,

توسعه زیر ساخت های حمل و نقل یکی از بستر های توسعه اقتصادی کشور است که در این میان نقش راه آهن به عنوان یک بستر حمل و نقل ایمن بر کسی پوشیده نیست.

,

دو خطه کردن راه آهن زنجان _ قزوین که یکی از مصوبات سفر استانی رئیس جمهور به استان زنجان بوده است، قرار بود این طرح سرعت قطار های مسافربری را تا 200 کیلومتر بر ساعت وقطار های باری را با بار محوری 30تن برای بارگذاری روی آن آماده شود.

,

علی خدایی سرپرست راه آهن شمالغرب در سال 95، زمان افتتاح این پروژه را پایان سال 96 عنوان کرده بود که این طرح به دلایل مشکلات مالی از تکمیل شدن و افتتاح بازماند. این درحالی است که خدایی بعد از مدتی مدیرکل راه آهن شمال شد و همزان به عنوان سرپرست راه آهن شمالغرب ادامه فعالیت داد.

,

سلطانی معاون عمرانی استاندار زنجان در خصوص این پروژه با بیان اینکه این پروژه حدود 70 درصد پیشرفت فزیکی داشته است و به شدت نیازمند منابع مالی است عنوان کرد: که  دلیل اداره شدن راه آهن شمالغرب با سرپرست را نمی داند و شاید مشکلات مالی این پروژه بی تاثیر از نبود مدیرکل نباشد.

,

حقیقی استاندار زنجان نیز در این رابطه عنوان کرده بود که سرعت پایین این پروژه به هیچ عنوان مورد قبول من نیست ولی هنور فعالیت ها در این پروژه ادامه دارد و این پروژه تعطیل نشده و یکی از پروژه های ویژه ای که مد نظر است تا به نتیجه برسد دو خطه کردن راه آهن زنجان _ قزوین است.

,

امید آن است که اوضاع دو خطه کردن راه آهن شمالغرب همان طور که استانندار زنجان وعده داده اند بهتر شود و در سال آینده شاهد افتتاح این پروژه باشیم.

,

پل مدرس

, پل مدرس, پل مدرس,

برخی از پروژه های شهری زنجان که برای زنجانی ها حکم یک افسانه را داشت در سال گذشته قدم های اولیه اجرایی آن گذاشته شد؛ سبزه میدان زنجان که تبدیل به یک وعده میدان برای کاندیدا های شورای شهر بود؛ امسال کارهای اجرایی ابتدایی آن شروع شد و به گفته مسئولان شورای شهر پیشرفت خوبی را نیز در این بازه زمانی داشته است. برخی از پروژه های که وعده مسئولان شهرداری و شورای شهر به مردم بود مانند محور پادگان و پل ایت الله مدرس هر یک به دلایلی آن طور که باید و طبق قول هایی که مسئولان به مردم داده بودند، محقق نشد.

,

کتابخانه مرکزی

, کتابخانه مرکزی, کتابخانه مرکزی,

کتابخانه یکی از مراکز فرهنگی مهم و استراتژیک برای دانش آموزان، دانشجویان و عموم مرم است که توسعه کمی و کیفی آن اثرات مثبت مفیدی را بر جامعه به جای خواهد گذاشت.

,

 طبق وعده مدیرکل کتابخانه های استان زنجان که قول افتتاح 7 کتابخانه جدید را در استان داده بود، بخشی از این قول ها عملی شد و امیدواریم ادامه این عمل حسنه نیز در آینده ادامه داشته باشد.

,

 آنچه موجب ناراحتی است عدم تعیین تکلیف کتابخانه مرکزی است که کار های عمرانی آن به شهرداری زنجان واگذار شده است و تا به امروز تصمیم دقیق و منسجمی در این راستا برای تعیین تکلیف کتابخانه مرکزی زنجان گرفت نشده است.

,

خانه های بوم گردی

, خانه های بوم گردی, خانه های بوم گردی,

صنعت گردشگری و توریسم یکی از پردرآمد ترین صنایع برای کشور ها و استان ها است. شهرستان سلطانیه به عنوان قطب گردشگری استان زنجان تاثیر بسزایی در درآمد استان از توریست و گردشگر را دارد و امادگی زیرساخت های رفاهی این شهرستان بسیار مهم است.

,

قول فوتبالی استاندار زنجان 

, قول فوتبالی استاندار زنجان , قول فوتبالی استاندار زنجان ,

یکی از ورزش های محبوب در کل دنیا ورزش فوتبال است و معمولا افراد مهم سیاسی و کشوری در جهان برای ورزش دوست نشان دادن خود با فوتبالیست ها عکس یادگاری دارند؛ استاندار زنجان هم با ادعای تلاش برای ارتقا ورزش زنجان وعده خرید امتیاز یک تیم فوتبال دسته دو را به مردم داده بود که تا به این لحضه خبری از این تیم نیست و مکررا در برخی از جلسات اعللام می کند خرید امتیاز تیم به همین راحتی ها نیست به نظر می رسد استاندار زنجان نیز به دنبال یک عکس یادگاری با نام تیم فوتبال است نه با تیم فوتبال!

,

صدور مدارک تحصیلی دانشجویان طرح شاهد دانشگاه علمی و کاربردی

, صدور مدارک تحصیلی دانشجویان طرح شاهد دانشگاه علمی و کاربردی, صدور مدارک تحصیلی دانشجویان طرح شاهد دانشگاه علمی و کاربردی,

صدور مدارک تحصیلی دانشجویان طرح شاهد در دانشگاه علمی کاربردی به دلیل بدهی سنگین بنیاد شهید و امور ایثار گران به دانشگاه علمی کاربردی زنجان و عدم همکاری برخی از واحد های دانشگاهی وابسته به دانشگاه علمی و کاربردی در صدور مدارک تحصیلی دانشجویان طرح شاهد؛ مشکلاتی را برای این دانشجویان فارغ التحصیل به وجود آورده بود.

,

این مشکل سال ها بدون هیچ اقدام موثری از طرف مسئولان دانشگاهی و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان به جای خود باقی بود و دود دعوای اداری دو نهاد عمومی و دولتی به چشم دانشجویان می رفت.

,

خوشبختانه با تغییر ریاست دانشگاه علمی و کاربردی زنجان و ورود جدی و جهادی رئیس دانشگاه علمی و کاربردی زنجان، این مشکل حل و در بازه زمانی کمتر از یک ماه تمامی مدارک تحصیلی دانشجویان طرح شاهد صادر و در اختیار دانشجویان قرار گرفت.

,

زنجان شهر جهانی ملیله

, زنجان شهر جهانی ملیله, زنجان شهر جهانی ملیله,

پیگیری انتخاب زنجان به عنوان شهر جهانی ملیله از وعده های مسئولان زنجانی بود که خوشبختانه این قول اواخر سال 98 به حقیقت پیوست و زنجان به عنوان شهر جهانی ملیله معرفی شد.

,

طمع شیرین برخورد با فساد قوه قضاییه

, طمع شیرین برخورد با فساد قوه قضاییه, طمع شیرین برخورد با فساد قوه قضاییه,

رئیس کل دادگستری استان زنجان از بدو ورود به استان خبر از برخورد قاطع با فساد داده بود، در سال 98 شاهد برخوردهای قاطع این دستگاه مفسدین و متخلفان بودیم. با رسیدن به ماه های پایانی سال این برخوردها شدت گرفته بود که بازداشت رئیس اتاق بازرگانی  استان، مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی، شهردار زنجان، چهار عضو شورا، دو شهردار منطقه و چندین برخورد دیگر نشان از تحقق این وعده دستگاه قضایی بود.

,

البته برخورد با زمین خواری و باغشهرهای غیرمجاز دانه درشتها در زنجان نیز وعده دستگاهی قضایی در زنجان بود که این وعده نیز تا حدودی محقق شده اما انتظار تحقق 100 درصدی آن با توجه به اقدامات خوب دیگر  دستگاه قضایی هستیم.

,

اگرچه خاطرات تلخ و شیرین و وعده های عمل شده و عمل نشده مسئولان بسیار بیشتر از این ها بود ولی به تعداد اندکی و مهم آن بسنده شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه