اخبار داغ

دبیر کارگروه سیاست داخلی و خارجی مجمع بسیج استان همدان:

راهبرد سال جهش تولید، اقتصاد بدون نفت است/توجه مسئولان به اقتصاد دانش‌بنیان باشد

راهبرد سال جهش تولید، اقتصاد بدون نفت است/توجه مسئولان به اقتصاد دانش‌بنیان باشد
رضا سلیمانی با بیان اینکه راهبرد سال «جهش تولید»، اقتصاد بدون نفت است، گفت: یکی از کوتاه‌ترین راه‌هایی که می تواند ما را به این جهش تولید برساند و تولید ثروت ایجاد کند، این است که مسئولان قراردادهای خوب و کلان را با متخصصین دانشگاه‌ها در دستور کار قرار دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا سلیمانی، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار عصر همدان؛ با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ با عنوان «جهش تولید» از سوی مقام معظم رهبری، اظهار کرد: شعار امسال هم می‌تواند ابعاد اقتصادی و هم ابعاد سیاست داخلی و بین المللی داشته باشد و در واقع سال جهش تولید سالی است که راهبرد آن باید اقتصاد بدون نفت باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی با بیان اینکه یکی از لازمه‌های جدی و مهم اقتصاد بدون نفت آن است که در جهش تولید اتفاق می‌افتد، افزود: یکی از مراحلی که برای توسعه و رشد اقتصادی مطرح می‌شود و غربی ها نیز به لحاظ علمی بر تاکید دارند، مرحله جهش است و آنچه در این مرحله اتفاق می‌افتد، تولید انبوه برای جمعیت داخلی است.

,

سلیمانی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب گفت: در سخنان ایشان در نامگذاری امسال، بحث بازار مصرف ۸۰ میلیونی مورد تاکید قرار گرفت و این نشان می دهد اگر تولید می خواهد جهش داشته باشد و بازار مصرف خود را پیدا کند، در کنار آن می توانیم از مبانی تحریم ها عبور کنیم، ارزش پولی ما مبتنی بر پشتوانه تولید باشد و از طرف دیگر اقتصاد بدون نفت را بتوانیم پشت سر بگذاریم و همه اینها به کلیدواژه طلایی تولید ختم شود.

,

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب فرمودند سال گذشته با شعار رونق تولید بود که حرکت های ابتدایی و حداقلی صورت گرفته اما کافی نبود، خاطرنشان کرد: امسال باید این رونق را به جهش تبدیل کنیم

,

دبیر کارگروه سیاست داخلی و خارجی مجمع بسیج استان همدان، با بیان اینکه ارزش پول ما، مسئولیت و کارآمدی نظام، اشتغال, اقتصاد بدون نفت در دنیای امروز بستگی به تولید دارد ، افزود: اگر کلید واژه سخنان رهبر انقلاب را به صورت پازل کنار هم قرار دهیم، نهایتاً یک تصویر کلی از تکیه بر ظرفیت های داخلی و درونی به عنوان یک اصل اساسی است.

,

وی با اشاره به شرایط ویژه کرونا در کشور گفت‌: الان با توجه به اینکه ما در شرایط ویژه ای هستیم، برخی کشورها که ژست کمک به ایران هم می گیرند، از دادن حداقل‌های لازم ما در فضای تحریم و در مبارزه با بیماری‌های این چنینی دریغ می کنند.

,

سلیمانی ادامه داد: آمریکا رفتارش در زمینه تحریم‌های اقلام پزشکی و دارویی به گونه ای است که حتی صدای اروپایی‌ها را هم درآورده است، در واقع در این شرایطی که ما درگیر این مسئله حاد هستیم، آمریکایی‌ها به ما رحم و اعتنایی نمی کنند.

,

وی با بیان اینکه  مسئولین ما باید به اقتصاد دانش بنیان توجه کنند، تصریح کرد: اقتصاد دانش بنیان یعنی اقتصاد بدون نفت که بتواند تولید را رونق و جهش ایجاد کند.

,

کارشناس مسائل سیاسی، با بیان اینکه تولید ایده و تبدیل شدن آن به ثروت در جامعه، نیاز به حرکت اقدامات اولیه در حوزه تولید دارد، افزود: تولید در کشور رخ داده اما در زندگی مردم زیاد احساس نشد، برای اینکه این تولید به ثروت تبدیل شود و بر سر سفره های مردم بیاید، باید به سراغ علم و دانش برویم.

,

وی ادامه داد: البته در دو سال اخیر که مسئولان بعداز برجام متوجه شدند که کار با دنیا بیشتر و عمیق‌تر از آنچه فکر می کردند، است، به این نتیجه رسیدند که باید به سراغ دانشگاه‌ها بروند.

,

سلیمانی تأکید کرد: به نظر بنده یکی از کوتاه ترین راه هایی که می تواند ما رابه این جهش تولید برساند و تولید ثروت ایجاد کند، این است که مسئولان قراردادهای خوب و کلان را با متخصصین دانشگاهها در دستور کار قرار دهند که با این کار هم جلوی مهاجرت نخبگان و ثروت و سرمایه انسانی به خارج از کشور گرفته می‌شود و هم به جهش تولید خواهیم رسید.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه