اخبار داغ

سرپرست شبکه بهداشت و درمان قوچان:

۲۹ مورد مثبت کرونا در قوچان شناسایی شد/ فوت 4 نفر در اثر ابتلا به کرونا

۲۹ مورد مثبت کرونا در قوچان شناسایی شد/ فوت 4 نفر در اثر ابتلا به کرونا
سرپرست شبکه بهداشت و درمان قوچان گفت: تاکنون ۶۹ نمونه آزمایش برای تشخیص کرونا به دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارسال شده که از این تعداد، ۲۹ مورد مثبت بوده و متاسفانه ۴ نفر نیز به دلیل این ویروس در قوچان فوت کرده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ داوود خوش‌شکن ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به نمونه آزمایش‌های ارسالی به مشهد، اظهار کرد: ۶۹ نمونه به دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارسال شده که ۲۹ مورد مثبت کرونا بوده است و ۴ نفر نیز به دلیل این ویروس تاکنون فوت کرده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

سرپرست شبکه بهداشت و درمان قوچان با بیان اینکه از ۶۹ نمونه ارسال شده ۲۴ مورد نیز منفی و مابقی نامشخص اعلام شده است، افزود: ۹۰ درصد فوت شدگان بالای ۶۰ سال داشته‌اند که همه دارای بیماری زمینه‌ای بوده‌اند و ۶۵ درصد مبتلایان در شهر و ۳۵ درصد در روستاها قرار دارند.

,

وی با اشاره به شناسایی کانون‌های آلوده شهری و روستایی گفت: مناطق کوی ارتش و فرهنگیان ۲ و خیابان شهید مطهری در سطح شهر و روستاهای مزرج، آقکاریز، هی‌هی و قیطاقی تاکنون به عنوان بیشترین نقاط آلوده در این شهرستان شناسایی شده‌اند.

,

خوش‌شکن یادآور شد: اولین مورد کرونا مثبت کرونا مربوط به یکی از کاروان‌های زیارتی بود که از قم به این شهرستان بازگشته بودند و موارد دیگر هم به یک ماشین حمل میوه از استان‌های شمالی کشور و یک راننده خطی منطقه شمال اختصاص دارد.

,

سرپرست شبکه بهداشت و درمان قوچان تأکید کرد: ۲۸۰ نفر از خانواده افرادی که تست کرونای آن‌ها مثبت اعلام شده تحت آموزش و قرنطینه خانگی قرار گرفتند که ۷ نفر از افراد این خانواده‌ها دارای کرونای مثبت بودند.

,

وی ماندن در منزل را بهترین راه برای قطع زنجیره انتقال کرونا دانست و خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۱۰ نفر در بخش ایزوله بیمارستان موسی بن جعفر(ع) قوچان بستری هستند که نیاز به مراقبت دارند و یک نفر نیز بیمار مبتلا به کرونا است.

,

خوش‌شکن با اشاره به پیاده سازی طرح ملی بسیج مقابله با کرونا در این شهرستان بیان کرد: تاکنون ۱۲۸ هزار و ۲۲۴ نفر از مردم قوچان در سامانه سلامت ثبت نام و اقدام به خوداظهاری کرده‌اند که یک هزار و ۵۷۰ نفر علائمی همچون سرفه، تب و تنگی نفس داشته‌اند و از این تعداد ۱۵۰ نفر نیاز به بستری داشته اند.

,

سرپرست شبکه بهداشت و درمان قوچان تصریح کرد: اگر کسی دارای علائمی بود ابتدا به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کند تا پس از سطح بندی، در صورت نیاز برای بستری به بیمارستان مراجعه صورت بگیرد، باید توجه داشت بیمارستان یک کانون آلودگی محسوب شده و باید کمتر به آن مراجعه کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه