اخبار داغ

پوستر؛

فاتحان فتح المبین

فاتحان فتح المبین
عملیات فتح المبین جهش بزرگی در قدرت رزمی ایران و قدرت برای تغییر موازنه قوا، پدید آورد، بطوریکه برتری در این عملیات باعث شد تا فرماندهان جنگ احساس کنند که می‌توانند عملیات های بزرگتری را طرح ریزی کنند در واقع عملیات فتح المبین، اطمینان به برتری را در قوای رزمنده اسلام توسعه داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  سبلان‌ما، عملیات فتح‌المبین از عملیات‌های  بزرگ نظامی نیروهای مسلح ایران،در دوران دفاع مقدس بود که در فروردین ۱۳۶۱ با پیروزی قاطع نیروهای ایرانی و عقب‌نشینی ارتش عراق از سرزمین‌های اشغال‌شده، به پایان رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

نتیجه های و بررسی دستاورد‌های عملیات
در این عملیات که در جبهه‌ای به طول ۸۰ و عرض ۳۰ کیلومتر انجام شد حدود ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر مربع از خاک کشور دربردارنده بلندای عین خوش، علی گره زد، تینه، ابوغریب، تنگه رقابیه، دشت عباس و تپه‌های ابوصلیبی خات و پایگاه‌های راداری ۴ و ۵ نیروی هوایی ارتش، از تصرف دشمن آزادشد.

,
,

 

,

, ,

در عملیات فتح المبین حدود ۱۰ هزار نفر از نظامیان عراقی کشته و زخمی و استعدادی در حدود ۲ لشکر عراقی منهدم شد. در این عملیات ۱۸ فروند هواپیما، ۳ فروند بالگرد، ۳۶۱ دستگاه انواع تانک و نفربر و صد‌ها دستگاه خودروی نظامی ارتش عراق منهدم شد با ضربات سنگین وارد گردیده در جریان این عملیات بر لشکر‌های یک مکانیزه و ۱۰ زرهی دشمن و با به اسارت در آمدن حدود ۱۵ هزار نفر از نظامیان بعثی، قدرت رزمی ارتش بعثی، کاهش یافته و با منهدم کردن قسمتی از قوای دشمن و به غنیمت گرفته شدن حدود ۱۶۵ عراده توپ صحرایی، بهمراه مهمات زیاد کاتیوشا وگلوله‌های توپ ۱۳۰ میلیمتری، مجال برای انجام عملیات بزرگ بعدی به نام بیت المقدس فراهم آمد.

,

عملیات فتح المبین در واقع جهش بزرگی در قدرت رزمی ایران و قدرت برای تغییر موازنه قوا، پدید آورد. انجام این عملیات، روحیۀ اطمینان به برتری را در بین برنامه ریزان عملیات و رزمندگان اسلام بوجود آورد.

,

 برتری در این عملیات باعث شد تا فرماندهان جنگ احساس کنند که حال می‌توانند کارهای بزرگ تری را انجام داده و عملیات بزرگتری را طرح ریزی کنید. عملیات فتح المبین، اطمینان به برتری را در قوای رزمنده اسلام توسعه داد. در جریان این عملیات، غنائم بسیاری بدست آمد که از آن‌ها در عملیات بیت المقدس، استفاده شد.

,

نقش کلیدی حاج قاسم سلیمانی در عملیات فتح المبین

, نقش کلیدی حاج قاسم سلیمانی در عملیات فتح المبین, نقش کلیدی حاج قاسم سلیمانی در عملیات فتح المبین,

سرلشکر «محسن رضایی» در سمینار «سلام سردار» در دانشگاه تهران که ۸ اسفند ۹۶ برگزار شد در خاطره‌ای از عملیات فتح‌المبین اظهار کرده است: در حقیقت یکی از قهرمانان کلیدی قصه واقعی، حاج قاسم سلیمانی بود.

,

طرح: واحد گرافیک سبلان ما

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه